Oude versies van software

Pagina: 1
Acties:

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Weet iemand een winkel of site waar je iets oudere versies van software nog kan kopen (legaal!!). Vaak levert de leverancier zelf alleen de laatste (paar) versies. Maar soms is een oudere versie nog voldoende voor wat je ermee wilt (en dat scheelt weer Euri's....)
Het gaat mij met name om ontwikkeltools (PowerBuilder, Delphi, etc...).

• itsoJ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39
Ik vraag me af of het daadwerkelijk euro's scheelt zoals je zegt; misschien kun je ze ergens 2de-hands op de kop tikken. Zie daarvoor de gebruikelijke site's.

Verder misschien overbodig, maar ik vind www.oldversion.com altijd een handige site voor oudere versie's en ga dan ook altijd daar als eerste zoeken. Degene welke jij zocht/zoekt hebben ze daar echter niet...

Verwijderd

Kijk anders eens http://www.veilingkijker.nl/ , hier kun je op alle bekende advertentiesites tegelijk zoeken naar bijv. een bepaald tweedehands softwarepakket.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De vraag is of bepaalde leveranciers (lees bijv. software-makers) licenties overdraagbaar maken. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
BtM909 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:48:
De vraag is of bepaalde leveranciers (lees bijv. software-makers) licenties overdraagbaar maken. :)
Hoe zit dat wettelijk? Het lijkt me sterk dat leveranciers mij kunnen verbieden een bij hen gekocht product door te verkopen. Wet gaat altijd boven algemene voorwaarden, en op het moment dat ik een licentie koop ben ik de eigenaar daarvan. (let wel: niet de eigenaar van de software).

Verwijderd

Een licentie is een soort contract, je koopt het recht om de software te mogen gebruiken.
Net als bij zoveel contracten is het niet mogelijk om die zomaar over te dragen aan een ander persoon.

Je kan trouwens de personal edition van delphi gratis downloaden:
http://www.borland.com/downloads/download_delphi.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 19:53 . Reden: link naar download pagina van delphi toegevoegd ]

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De overdraagbaarheid van de software zou in de licentietekst (de tekst bij het installeren waar je altijd zo snel mogelijk verder klikt....) moeten staan? Weet iemand toevallig hoe dit zit bij Delphi en PowerBuilder?

Bedankt voor de tip, maar de Personal versie van Delphi heeft geen database-ondersteuning. En je mag er geen commerciele apps mee maken.....

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik ben bezig met een soort hobby site, verzamelen van codecs en oude progs. Ik ben pas net begonnen dus echt veel is het nog niet, maar wie weet wordt het ooit wat. Het is ook nog maar een concept pagina, als het blijkt dat mensen het toch handig vinden komt er wel wat beters.

Het aanbieden van dergelijke pakketten waar jij het over hebt kan ik helaas niet doen, dat zou betekenen dat ik ze er illegaal op moest zetten, maar daar begin ik (net wat jij zegt) niet aan.

Ik zou zeggen, kijk in de toekomst er is naar, wie weet komt er wel wat op te staan wat je handig vind.

Site: http://oldversion.mine.nu ( originele idee was olderversions.mine.nu, maar je snapt wel waarom denk ik :) )

If you can't beat them, buy them !

Pagina: 1