CRT 19"

Pagina: 1
Acties:

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik ben van plan om een 19" CRT te kopen speciaal voor het gamen. En nee ik weet zeker dat ik geen TFT wil.

Nou twijfel ik tussen de volgende 2 CRT monitoren.....

Welke kan ik het beste kiezen:

De iiyama 19`` MM904UT monitor
Afbeeldingslocatie: http://shop.powerline.nl/s/info/MO191115.gif

of De iiyama 19`` LS902UT 0.26 Wit
Afbeeldingslocatie: http://shop.powerline.nl/s/info/MO191108.gif

Wat is het verschil tussen deze 2 behalve dat de 1e 100% flat is en welke is de betere voor het gamen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je al bij IIyama.nl gekeken.
Ze staan er als het goed is alle 2

De LS902UT is het optimale model zowel voor huiselijke als voor kantoor toepassingen. De bandfrequentie tussen 30 – 96 Hz, de videobandbreedte van 200 MHz en een perfecte resolutie zorgen voor veiligheid en hoge werkkomfort. Een groot 19” beeldscherm veroorzaakt dat werken met LS903UT is een echte plezier
Iiyama – hoge kwaliteit voor lage prijs.

Mask schaduwmasker 0,26 mm dot pitch (0,22 horizontaal, 0,13 verticaal)
Zichtbaar formaat (H x B) 275 x 366 (diagonaal 455) mm
Helderheid (nominaal) 95 cd/m² typical
Horizontale frequentie 30 - 96 KHz
Bandbreedte videosignaal 200 MHz
Synchronisatie Separate Sync
Interface met behulp van een display ( 8 fabrieks instellingen, 20 individuelle instellingen van de gebruiker

Met het model MM904UT presenteert iiyama de tweede 19” monitor uitgerust met het HighBrightness systeem. Deze opvolger van de MA901UT levert – naast zulke parameters als een horizontaalfrequentie van 96 KHz en een videobandbreedte van 200 MHz – een Diamondtron M²-CRT beeldbuis van hoge kwaliteit. Dankzij deze parameters en uitrusting biedt de monitor beste beeldkwaliteit en bij omschakkeling naar de OPQ-modus een groter contrastbereik, een hogere helderheid en een betere kleurendiepte.

Mask streepmasker 0,25 - 0,27 mm (AG pitch)
Zichtbaar formaat (H x B) 274 x 366 (diagonaal 450) mm
Helderheid (nominaal) min. 95 in gewone modus, max. 240 in OPQ modus cd/m² typical
Horizontale frequentie 30 – 96 KHz
Bandbreedte videosignaal 200 MHz
Synchronisatie Separate Sync
Interface met behulp van het display (6 fabrieksinstellingen, 10 van de gebruiker), 6 talen (D, GB, F, NL,S, JP)

Ofschoon moderne monitoren net zo goed presteren als beeldbuismonitoren, bieden CRT monitoren van de Highbrightness® serie bijzondere voordelen voor computer spelers en videoliefhebbers. De monitoren met het Highbrightness® systeem hebben een buitengewone helderheid zonder negatieve invloed op de beeldscherpte. De helderheid kunt u dankzij de OPQ functie (Optimized Picture Quality) regelen. In kantoortoepassingen biedt deze monitor een normale helderheid en een heel goede scherpte. Naar het omschakkelen naar de OPQ - modus krijgt u dan de helderheid van een TV toestel. Het beeld word zachter en contrastrijker wat bij het vertonen van films en bij het spelen van belang is.

genoeg info te vinden daar

[ Voor 111% gewijzigd door DarkSide op 15-06-2005 16:22 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Welke je het beste kan kiezen is aan jouzelf natuurlijk.

Heb wel een tijdje op zo een monitor gewerkt en dan de MM904UT, met een platte beeldbuis dus, werkt echt heel lekker :)

Krijg normaal heel snel vermoeide ogen achter een crt, waardoor ik nu een tf opstelling heb, maar achter dit scherm geen last van gehad :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik heb zelf 3 iiyama monitoren, alle CRT's.
1 Iiyama s900mt (19 inch)
2 vision master pro 410's (17 inch)

De 19 inch is een low budget. De 17 inches zijn professionelere monitoren. De 19 inch van mij is zo'n beetje de voorganger van de LS902UT. De MM904UT bevat dezelfde beeldbuis als mijn vision master pro's maar dan in 19 inch formaat. Persoonlijk ga ik liever achter de 19 inch zitten omdat ik die groter is en prettiger op 1600x1200 werkt (alles wordt op 1600x1200 erg klein op een 17 inch) maar de beeldkwaliteit van de 17 inches is absoluut beter.

Als je moet kiezen en je hebt het geld er voor neem dan de MM904UT, je zult er geen spijt van krijgen! Een monitor moet je altijd fatsoenlijk kopen omdat hij meerdere computers "overleeft" mijn s900mt koste destijds 600 Duitse mark (in Nederland 800 tot 850 gulden) en dat vond ik toen eigenlijk wel genoeg voor een monitor. Het was niet het beste van het beste maar toch blij dat ik niet een of ander crappy 17 inch ding heb gekocht :)

Dus ga gewoon voor die MM904UT.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34

BNX

Waarom kijk je niet voor een goede 2nd hands Iiyama 19" met Diamondtron beeldbuis.
De VM pro 452 is er al voor 100 euro gemiddeld

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb de De iiyama 19`` MM904UT monitor besteld.... 8)

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien niet wat je wilt horen, maar kijk ook eens naar Philips.Iiyama is al lang niet meer wat het geweest is, wordt grotendeels bij AOC betrokken en is op die manier voor CRT's een budgetmerk geworden. Een betaalbaar model als de 109B6 is al heel aardig, en als je graag iets diamondtronachtigs wil kan je eens naar een 109P kijken. Zelf vind ik gaatjesmaskerbuizen relaxter kijken.

edit:
Ik zie dat je al besloten hebt. Ik hoop dat het voor jou de goede keus zal blijken, in dat geval: veel kijkplezier!

[ Voor 24% gewijzigd door mae-t.net op 16-06-2005 02:42 ]

Pagina: 1