Ik weet of dit wel zo mag (Hoe is dit systeem) Maar ik post het toch
Ik zal alle onderdelen opschrijven, en ook degene waartussen ik twijfelde en wat commentaar erbij.
Degene die vet gedrukt staat ga ik kiezen.En dat wat "offtopic" is , is mijn commentaar erbij.
Configuratie
Coolermaster Stacker/Thermaltake Armor
Thermaltake big Typhoon/Zalman CNPS 7700-CU - 120mm Version
Thermaltake S PurePower Rev. 2 - W0011 - 480 Watt
DVD Brenner NEC ND-3540A bulk schwarz
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA / "Normale goedkopere HD"
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe/ Radeon X800 XL
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz / TFT ..
P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT) /Athlon64 3500+ 2,20GHz Sockel 939 Venice Kern
Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775 / Gigabyte GA-K8NXP-9 nForce4 Sockel 939
1024MB DDRRAM OCZ PC400 Premier Dual Ch.
Gebruik
Ik ben zelf een fervent multitasker (daarom wou ik dus ook HT als ik eenmaal hoorde wat het was)
Software die ik gebruik (vaak gelijktijdig) Dreamweaver, Photoshop, Excel, Word etc..
Games : Nu nog CS 1.6 en HL1 , maar ben van plan ook Simcity 4, Counterstrike:Source en HL2 te spelen.Ook wil ik een beetje bij kunnen blijven bij nieuwere games.
Vragen
Nog een kleine overview van het gehele systeem :
Coolermaster Stacker Tower STC-T01-UW Rev. 2 - silver
Thermaltake BIG Typhoon Casekings.de
Labtek Keyboard. Internet PS/2
NEC Floppy 3,5` 1,44MB Schwarz
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe
Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz
Intel P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT)
Gehäuselüfter Papst 4412 F/2 GL
Revoltec BGA Ram Freezer - Copper
NorthQ Double VGA Heatpipe NQ-3801 - Triple Power
Coolermaster Stacker HDD-Modul
1. Is de voeding betrouwbaard/goede kwaliteit ?
2. Is de DVD-brander betrouwbaard/goede kwaliteit ?
3. Is er echt een merkbaar snelheidverschil tussen 10k RPM en 7200 RPM ?
4. Wat is ongeveer het verschil tussen de 2 genoemde processors bij het gamen ?
5. Heeft iemand ervaringen met HT ? Is het echt sneller ?
6. Is dat filmpje van Tom's Hardware guide versneld ?
7.Past mijn RAM op dat mobo ?
Dit waren de belangrijkste vragen, maar geef gerust commentaar wat verbeterd kan worden aan mijn systeem (ohja ; en ik ga later nog schijven bijkopen, dus het is geen verspilling van de ruimte in een stacker
)
Nu maar hopen dat hij niet word gesloten
Ik zal alle onderdelen opschrijven, en ook degene waartussen ik twijfelde en wat commentaar erbij.
Degene die vet gedrukt staat ga ik kiezen.En dat wat "offtopic" is , is mijn commentaar erbij.
Configuratie
Coolermaster Stacker/Thermaltake Armor
offtopic:
Ik ga deze pakken omdat hij veel goede koeling mogelijkheden heeft, omdat hij er mooi uitziet (Zilver+zwart) en bijna dezelfde kleuren heeft als mijn monitor.Ik vind het wel spijtig dat je geen normale 12 cm fans kan plaatsen aan de voorkant.Maar dan pak ik 2 modules en doe ik bij allebei onnodige dingen zoals die grill en dat rooster aan de binnenkant weg (is dat rooster makkelijk te verwijderen?) Daarna zet ik in eentje mijn harde schijf en laat eentje gewoon leeg draaien.Dan heb je een 120 mm fan
Ik ga deze pakken omdat hij veel goede koeling mogelijkheden heeft, omdat hij er mooi uitziet (Zilver+zwart) en bijna dezelfde kleuren heeft als mijn monitor.Ik vind het wel spijtig dat je geen normale 12 cm fans kan plaatsen aan de voorkant.Maar dan pak ik 2 modules en doe ik bij allebei onnodige dingen zoals die grill en dat rooster aan de binnenkant weg (is dat rooster makkelijk te verwijderen?) Daarna zet ik in eentje mijn harde schijf en laat eentje gewoon leeg draaien.Dan heb je een 120 mm fan

Thermaltake big Typhoon/Zalman CNPS 7700-CU - 120mm Version
offtopic:
Hier twijfelde ik ook een beetje, ik heb wat reviews gelezen ( sorry, weet niet meer welke) over CPU coolers en daarin zag ik dat de Zalman meestal wel een paar graden kouder was, maar de Big Typhoon wel wat stiller.En die paar graden maken me toch niks uit, ik ga ook niet overclocken of etc. dus ik pak de Big Typhoon.
Hier twijfelde ik ook een beetje, ik heb wat reviews gelezen ( sorry, weet niet meer welke) over CPU coolers en daarin zag ik dat de Zalman meestal wel een paar graden kouder was, maar de Big Typhoon wel wat stiller.En die paar graden maken me toch niks uit, ik ga ook niet overclocken of etc. dus ik pak de Big Typhoon.
offtopic:
Ik had eerst wat "geld gespaard" door geen A-merk te nemen, maar zag toen op verschillende fora info over voedingen staan, over de gevaren van "slechte merken" etc.
Dan heb ik besloten op iets anders te bezuinigen en toch een A-merk te pakken.
Lijkt me een goede voeding toch ?
Ik had eerst wat "geld gespaard" door geen A-merk te nemen, maar zag toen op verschillende fora info over voedingen staan, over de gevaren van "slechte merken" etc.
Dan heb ik besloten op iets anders te bezuinigen en toch een A-merk te pakken.
Lijkt me een goede voeding toch ?
offtopic:
Ook niet veel twijfel hier ; ik moest gewoon een zwarte DVD-Brander hebben.
Deze was relatief goedkoop en ik denk (hoop) van goede kwaliteit
Weet iemand iets meer over deze brander, of heeft iemand met deze brander ervaringen ?
Ook niet veel twijfel hier ; ik moest gewoon een zwarte DVD-Brander hebben.
Deze was relatief goedkoop en ik denk (hoop) van goede kwaliteit
Weet iemand iets meer over deze brander, of heeft iemand met deze brander ervaringen ?
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA / "Normale goedkopere HD"
offtopic:
Dit was dus ook een "twijfelpunt", ofwel pak ik de 36,7 GB van WD met 10k rpm , ofwel een andere harde schijf van 7200 rpm maar wel veel goedkoper.
De opslagruimte is niet zo erg belangrijk ; ik werk nu al bijna 2 jaar op 18 GB op WinXP en ik heb al mijn favoriete programma's erop staan en dan heb ik nog zo'n 6 GB over.
Ik vraag mij wel af of het snelheids verschil echt te merken is met 7200 rpm.
Dit was dus ook een "twijfelpunt", ofwel pak ik de 36,7 GB van WD met 10k rpm , ofwel een andere harde schijf van 7200 rpm maar wel veel goedkoper.
De opslagruimte is niet zo erg belangrijk ; ik werk nu al bijna 2 jaar op 18 GB op WinXP en ik heb al mijn favoriete programma's erop staan en dan heb ik nog zo'n 6 GB over.
Ik vraag mij wel af of het snelheids verschil echt te merken is met 7200 rpm.
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe/ Radeon X800 XL
offtopic:
Ook een twijfelpunt ; eerst had ik in mijn configuratie de X800 XL staan, die minder kost dan de 6800GT.Dan heb ik een paar reviews gelezen waarbij de 6800 GT heel goed scoort en raadde een vriend mij aan om die te nemen.Ikzelf weet het echter nog niet zo heel goed ; beide zullen goed wat nieuwere spellen (HL2, NFSU2 etc..) spelen toch ?
Ook een twijfelpunt ; eerst had ik in mijn configuratie de X800 XL staan, die minder kost dan de 6800GT.Dan heb ik een paar reviews gelezen waarbij de 6800 GT heel goed scoort en raadde een vriend mij aan om die te nemen.Ikzelf weet het echter nog niet zo heel goed ; beide zullen goed wat nieuwere spellen (HL2, NFSU2 etc..) spelen toch ?
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz / TFT ..
offtopic:
Alweer een groot knelpunt
Ik heb lang nagedacht over de monitorkeuze (CRT of TFT) en ben tot de conclusie gekomen dat CRT beter in mijn budget past.Ik heb wel de mogelijkheid om voor 197 euro een 17 inch TFT te kopen, maar ik denk dat hij een reactietijd van 25 ms heeft en ik ben niet zeker over de kwaliteit.Dus dan ging ik maar zoeken naar een CRT die er redelijk uitzag en kwam ik bij deze terecht.Heeft iemand ervaringen met deze CRT ? scherpte ? kleurechtheid ?
Alweer een groot knelpunt
P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT) /Athlon64 3500+ 2,20GHz Sockel 939 Venice Kern
offtopic:
Misschien wel het grootste knelpunt
Ik had eerst de AMD gekozen, maar dan heb ik iets over Hyperthreading gehoord, en ben wat informatie aan het opzoeken geweest etc.. en als het echt de performance winst levert die "beloofd is" dan zou dat erg gunstig zijn voor mij.
Ik heb ook zo'n filmpje van Tom's Hardware Guide gezien waarbij een 3.0ghz P4 HT werd vergeleken met een 3.6 P4. De HT was echt sneller
Is dat filmpje trouwens versneld afgespeeld, of lijken die computers zo snel voor mij omdat ik nog nooit een Pc boven 800 mhz heb gehad ? 
En is er echt zo'n groot verschil tussen Athlon's en P4 als het om gamen gaat ? Want ik speel ook wel regelmatig en dan krijg ik toch wel twijfels over de P4 als hij merkbaar slechter bij het gamen is..ik hoop dat het maar een paar fps is.
Misschien wel het grootste knelpunt
Ik heb ook zo'n filmpje van Tom's Hardware Guide gezien waarbij een 3.0ghz P4 HT werd vergeleken met een 3.6 P4. De HT was echt sneller

En is er echt zo'n groot verschil tussen Athlon's en P4 als het om gamen gaat ? Want ik speel ook wel regelmatig en dan krijg ik toch wel twijfels over de P4 als hij merkbaar slechter bij het gamen is..ik hoop dat het maar een paar fps is.
Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775 / Gigabyte GA-K8NXP-9 nForce4 Sockel 939
offtopic:
Dit zijn dus de mobo's ( Intel/AMD) Echt veel heb ik hier niet te vragen alleen maar iets over de Abit ; er staat dat hij voor DDR2 is, is deze backwards compatible ? Kan ik dus mijn DDR RAM erop gebruiken ?
Dit zijn dus de mobo's ( Intel/AMD) Echt veel heb ik hier niet te vragen alleen maar iets over de Abit ; er staat dat hij voor DDR2 is, is deze backwards compatible ? Kan ik dus mijn DDR RAM erop gebruiken ?
offtopic:
Hier niet echt veel op aan te merken, alleen vraag ik me dus af of hij wel met het bovenstaande mobo compatible is.
Hier niet echt veel op aan te merken, alleen vraag ik me dus af of hij wel met het bovenstaande mobo compatible is.
Gebruik
Ik ben zelf een fervent multitasker (daarom wou ik dus ook HT als ik eenmaal hoorde wat het was)
Software die ik gebruik (vaak gelijktijdig) Dreamweaver, Photoshop, Excel, Word etc..
Games : Nu nog CS 1.6 en HL1 , maar ben van plan ook Simcity 4, Counterstrike:Source en HL2 te spelen.Ook wil ik een beetje bij kunnen blijven bij nieuwere games.
Vragen
Nog een kleine overview van het gehele systeem :
Coolermaster Stacker Tower STC-T01-UW Rev. 2 - silver
Thermaltake BIG Typhoon Casekings.de
Labtek Keyboard. Internet PS/2
NEC Floppy 3,5` 1,44MB Schwarz
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe
Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz
Intel P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT)
Gehäuselüfter Papst 4412 F/2 GL
Revoltec BGA Ram Freezer - Copper
NorthQ Double VGA Heatpipe NQ-3801 - Triple Power
Coolermaster Stacker HDD-Modul
1. Is de voeding betrouwbaard/goede kwaliteit ?
2. Is de DVD-brander betrouwbaard/goede kwaliteit ?
3. Is er echt een merkbaar snelheidverschil tussen 10k RPM en 7200 RPM ?
4. Wat is ongeveer het verschil tussen de 2 genoemde processors bij het gamen ?
5. Heeft iemand ervaringen met HT ? Is het echt sneller ?
6. Is dat filmpje van Tom's Hardware guide versneld ?
7.Past mijn RAM op dat mobo ?
Dit waren de belangrijkste vragen, maar geef gerust commentaar wat verbeterd kan worden aan mijn systeem (ohja ; en ik ga later nog schijven bijkopen, dus het is geen verspilling van de ruimte in een stacker
Nu maar hopen dat hij niet word gesloten