Toon posts:

Mijn systeem en twijfels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet of dit wel zo mag (Hoe is dit systeem) Maar ik post het toch :+
Ik zal alle onderdelen opschrijven, en ook degene waartussen ik twijfelde en wat commentaar erbij.
Degene die vet gedrukt staat ga ik kiezen.En dat wat "offtopic" is , is mijn commentaar erbij.

Configuratie

Coolermaster Stacker/Thermaltake Armor
offtopic:
Ik ga deze pakken omdat hij veel goede koeling mogelijkheden heeft, omdat hij er mooi uitziet (Zilver+zwart) en bijna dezelfde kleuren heeft als mijn monitor.Ik vind het wel spijtig dat je geen normale 12 cm fans kan plaatsen aan de voorkant.Maar dan pak ik 2 modules en doe ik bij allebei onnodige dingen zoals die grill en dat rooster aan de binnenkant weg (is dat rooster makkelijk te verwijderen?) Daarna zet ik in eentje mijn harde schijf en laat eentje gewoon leeg draaien.Dan heb je een 120 mm fan 8)7

Thermaltake big Typhoon/Zalman CNPS 7700-CU - 120mm Version
offtopic:
Hier twijfelde ik ook een beetje, ik heb wat reviews gelezen ( sorry, weet niet meer welke) over CPU coolers en daarin zag ik dat de Zalman meestal wel een paar graden kouder was, maar de Big Typhoon wel wat stiller.En die paar graden maken me toch niks uit, ik ga ook niet overclocken of etc. dus ik pak de Big Typhoon.

Thermaltake S PurePower Rev. 2 - W0011 - 480 Watt
offtopic:
Ik had eerst wat "geld gespaard" door geen A-merk te nemen, maar zag toen op verschillende fora info over voedingen staan, over de gevaren van "slechte merken" etc.
Dan heb ik besloten op iets anders te bezuinigen en toch een A-merk te pakken.
Lijkt me een goede voeding toch ?

DVD Brenner NEC ND-3540A bulk schwarz
offtopic:
Ook niet veel twijfel hier ; ik moest gewoon een zwarte DVD-Brander hebben.
Deze was relatief goedkoop en ik denk (hoop) van goede kwaliteit :P
Weet iemand iets meer over deze brander, of heeft iemand met deze brander ervaringen ?

36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA / "Normale goedkopere HD"
offtopic:
Dit was dus ook een "twijfelpunt", ofwel pak ik de 36,7 GB van WD met 10k rpm , ofwel een andere harde schijf van 7200 rpm maar wel veel goedkoper.
De opslagruimte is niet zo erg belangrijk ; ik werk nu al bijna 2 jaar op 18 GB op WinXP en ik heb al mijn favoriete programma's erop staan en dan heb ik nog zo'n 6 GB over.
Ik vraag mij wel af of het snelheids verschil echt te merken is met 7200 rpm.

Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe/ Radeon X800 XL
offtopic:
Ook een twijfelpunt ; eerst had ik in mijn configuratie de X800 XL staan, die minder kost dan de 6800GT.Dan heb ik een paar reviews gelezen waarbij de 6800 GT heel goed scoort en raadde een vriend mij aan om die te nemen.Ikzelf weet het echter nog niet zo heel goed ; beide zullen goed wat nieuwere spellen (HL2, NFSU2 etc..) spelen toch ?

19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz / TFT ..
offtopic:
Alweer een groot knelpunt :P Ik heb lang nagedacht over de monitorkeuze (CRT of TFT) en ben tot de conclusie gekomen dat CRT beter in mijn budget past.Ik heb wel de mogelijkheid om voor 197 euro een 17 inch TFT te kopen, maar ik denk dat hij een reactietijd van 25 ms heeft en ik ben niet zeker over de kwaliteit.Dus dan ging ik maar zoeken naar een CRT die er redelijk uitzag en kwam ik bij deze terecht.Heeft iemand ervaringen met deze CRT ? scherpte ? kleurechtheid ?

P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT) /Athlon64 3500+ 2,20GHz Sockel 939 Venice Kern
offtopic:
Misschien wel het grootste knelpunt :P Ik had eerst de AMD gekozen, maar dan heb ik iets over Hyperthreading gehoord, en ben wat informatie aan het opzoeken geweest etc.. en als het echt de performance winst levert die "beloofd is" dan zou dat erg gunstig zijn voor mij.
Ik heb ook zo'n filmpje van Tom's Hardware Guide gezien waarbij een 3.0ghz P4 HT werd vergeleken met een 3.6 P4. De HT was echt sneller :o Is dat filmpje trouwens versneld afgespeeld, of lijken die computers zo snel voor mij omdat ik nog nooit een Pc boven 800 mhz heb gehad ? 8)7
En is er echt zo'n groot verschil tussen Athlon's en P4 als het om gamen gaat ? Want ik speel ook wel regelmatig en dan krijg ik toch wel twijfels over de P4 als hij merkbaar slechter bij het gamen is..ik hoop dat het maar een paar fps is.

Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775 / Gigabyte GA-K8NXP-9 nForce4 Sockel 939
offtopic:
Dit zijn dus de mobo's ( Intel/AMD) Echt veel heb ik hier niet te vragen alleen maar iets over de Abit ; er staat dat hij voor DDR2 is, is deze backwards compatible ? Kan ik dus mijn DDR RAM erop gebruiken ?

1024MB DDRRAM OCZ PC400 Premier Dual Ch.
offtopic:
Hier niet echt veel op aan te merken, alleen vraag ik me dus af of hij wel met het bovenstaande mobo compatible is.

Gebruik

Ik ben zelf een fervent multitasker (daarom wou ik dus ook HT als ik eenmaal hoorde wat het was)
Software die ik gebruik (vaak gelijktijdig) Dreamweaver, Photoshop, Excel, Word etc..
Games : Nu nog CS 1.6 en HL1 , maar ben van plan ook Simcity 4, Counterstrike:Source en HL2 te spelen.Ook wil ik een beetje bij kunnen blijven bij nieuwere games.

Vragen
Nog een kleine overview van het gehele systeem :

Coolermaster Stacker Tower STC-T01-UW Rev. 2 - silver
Thermaltake BIG Typhoon Casekings.de
Labtek Keyboard. Internet PS/2
NEC Floppy 3,5` 1,44MB Schwarz
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA
Club-3D 256MB GeForce 6800 GT PCIe
Abit AA8-DURAMAX i925x Sockel 775
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz
Intel P4 630 3Ghz Sockel 775 boxed (HT)
Gehäuselüfter Papst 4412 F/2 GL
Revoltec BGA Ram Freezer - Copper
NorthQ Double VGA Heatpipe NQ-3801 - Triple Power
Coolermaster Stacker HDD-Modul

1. Is de voeding betrouwbaard/goede kwaliteit ?
2. Is de DVD-brander betrouwbaard/goede kwaliteit ?
3. Is er echt een merkbaar snelheidverschil tussen 10k RPM en 7200 RPM ?
4. Wat is ongeveer het verschil tussen de 2 genoemde processors bij het gamen ?
5. Heeft iemand ervaringen met HT ? Is het echt sneller ?
6. Is dat filmpje van Tom's Hardware guide versneld ?
7.Past mijn RAM op dat mobo ?

Dit waren de belangrijkste vragen, maar geef gerust commentaar wat verbeterd kan worden aan mijn systeem (ohja ; en ik ga later nog schijven bijkopen, dus het is geen verspilling van de ruimte in een stacker :P )

Nu maar hopen dat hij niet word gesloten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
1 Ja, Over het algemeen wordt gesteld 18A min op de 12V lijn voor de rest zit het meetsal wel goed.
2 NEC staat zeer goed bekend
3 Het verkort de laadtijden aanzienlijk
4 Een Athlon64 3500 kun ongeveer vergelijken met een pentium van 3500MHz, en AMD is in games meetal nog ietsje beter dan Intel. Keuze duidelijk lijkt me :)
5 HT schijnt meestal heel weinig te helpen, maar daar heb ik voor de rest geen ervaring mee.
6 Welke filmpje? (linkje graag :) )
7 Kan ik niets over vinden op de website van de fabrikant :(

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
5. HT doet niet wat jij ervan verwacht, denk dat je dan beter voor dualcore zou kunnen gaan.

En verder, weet je zeker dat je aan 35 gb genoeg hebt?

[ Voor 24% gewijzigd door Murcielago op 15-06-2005 16:34 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:32:
5. HT doet niet wat jij ervan verwacht, denk dat je dan beter voor dualcore zou kunnen gaan.

En verder, weet je zeker dat je aan 35 gb genoeg hebt?
Ja hoor, ik heb aan 35 GB wel genoeg, en anders koop ik later wel 80 GB erbij en dan zet ik daar bestanden/documenten waarbij ik geen hoge snelheden nodig heb of die ik niet zo vaak nodig heb en windows + programma's op de 35gb

Ik zit dus nu weer te twijfelen of ik wel HT zou pakken, maar ik wacht nog even op meer opinies :P
Hier is het filmpje btw ; http://www.tomshardware.com/images/thg_video_5_p4_ht.zip

Thx voor de info gdwest en djmurcielago ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 22:42
zal ook voor een dual core AMD gaan, veel beter voor multitasken en VEEL beter voor games dan een Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:55:
[...]

Ja hoor, ik heb aan 35 GB wel genoeg, en anders koop ik later wel 80 GB erbij en dan zet ik daar bestanden/documenten waarbij ik geen hoge snelheden nodig heb of die ik niet zo vaak nodig heb en windows + programma's op de 35gb

Ik zit dus nu weer te twijfelen of ik wel HT zou pakken, maar ik wacht nog even op meer opinies :P
Hier is het filmpje btw ; http://www.tomshardware.com/images/thg_video_5_p4_ht.zip

Thx voor de info gdwest en djmurcielago ;)
Doe dat nou niet :| , zet er gewoon 1 van 160 Gb in, zoveel scheelt het niet in euro`s en zo blijf je bezig

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Doe dat nou niet :| , zet er gewoon 1 van 160 Gb in, zoveel scheelt het niet in euro`s en zo blijf je bezig
Maar die zal toch trager zijn ? en 160 zal voor mij echt overkill zijn, terwijl ik de extra snelheid van mijn 10k rpm zeker zal kunnen gebruiken.
Cpt00kirk schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:59:
zal ook voor een dual core AMD gaan, veel beter voor multitasken en VEEL beter voor games dan een Intel
De goedkoopste die ik nu zo vind is AMD Athlon64 X2 4200+ boxed S 939 2,2GHz Manchester voor iets minder dan 530 euro..

Dit is een beetje boven mijn budget vrees ik :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er dan later een hd bijpakt (voor capaciteit en niet voor snelheid), neem dan wel ineens een van minstens 160 gig ipv 80 gig. Als je meer dan 37 gig gaat nodig hebben, ga je ook al gauw meer dan 80 gig nodig hebben, dus als je er een bijneemt, best ineens groot genoeg...
De dvd-brander behoort tot de topkwaliteit, en met de voeding zit je ook heel goed.
Grafische kaart: de 6800GT heeft een heel goede prijs/prestatie verhouding. Maar velen zeggen dat de ATI op zich sneller is. Allenszins gaan ze allebei heel goed presteren.

Processor: voor multitasking zou de dual-core inderdaad veel beter zijn dan de intel met HT, maar als dit boven je budget is en je moet kiezen tussen de intel HT en de AMD64 3500+, kies dan best voor de intel als multitasking belangrijker is, en kies dan voor de AMD als games belangrijker zijn. Ze gaan sowieso allebei heel goed presteren hoor.

"Ik ben zelf een fervent multitasker (daarom wou ik dus ook HT als ik eenmaal hoorde wat het was)
Software die ik gebruik (vaak gelijktijdig) Dreamweaver, Photoshop, Excel, Word etc..
Games : Nu nog CS 1.6 en HL1 , maar ben van plan ook Simcity 4, Counterstrike:Source en HL2 te spelen.Ook wil ik een beetje bij kunnen blijven bij nieuwere games."

->misschien dan toch 2 gigabyte ram ineens overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
die 2GB RAM is in jouw geval idd verstandig, zoveel tegelijk vreet geheugen en je wil niet dat ie gaat swappen met de Hdd ;). Verder is dat filmpje minimaal op bepaalde delen versneld, heb jij weleens gekeken naar het grafiekje met de CPU load? Dat gaat hier veel te snel. En als laatste is een AMD 3500 zeker 15% sneller dan een P4 op 3GHz zonder HT, ik denk niet dat HT dat verhelpen B)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Mwoh, om van 2Gb geheugen profijt te hebben moet je toch wel een wat meer serieuze Photoshopper zijn hoor, voor de meeste photoshoppers zal 1Gb ook al wel ruim voldoende zijn. Uit de opmerking over de voeding begreep ik dat alhoewel de TS zijn budget hier niet heeft vermeld, hij weldegelijk een budget heeft en daar al ongeveer op zit. Een extra gigabyte aan geheugen kost ook weer geld. Of het het geld waard is voor de TS kan hij zelf wel inschatten: gebruikt hij nu op zijn huidige systeem ruim minder dan 1Gb dan zal 1Gb nu ook wel weer voldoende zijn.

Wel heb ik 2 opmerkingen over het door de TS gekozen geheugen. Allereerst is DDR geheugen dus niet compatible met DDR2 geheugen. Op het Abit AA8-DURAMAX i925x moederbord kan het gekozen geheugen dus niet.
Daarnaast vraag ik mij af wat de TS met duur PC4000 geheugen moet (in het geval hij dus DDR geheugen zou nemen). Bij de keuze voor de koeler geeft hij aan dat hij niet gaat overklokken dus dan is goed PC3200 geheugen al ruim voldoende :)
edit:
Woops, zie nu dat ik mij een nulletje had vergist :X :o

Desnoods zou de TS voor 2Gb PC3200 geheugen kunnen kiezen van een goedkoper merk als bijv Twinmos, dat zou het budget misschien niet eens zoveel extra belasten.

Als laatste kan ik de TS aanraden om te controleren of de gekozen cpu koelers wel beide voor socket 775 geschikt zijn. Van de Zalman weet ik dat dat via een extra bracket het geval is, van de Thermaltake heb ik geen idee...

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 15-06-2005 18:50 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TS zegt zelf dat hij een fervent multitasker is, waarbij vaak verscheidene programmas tegelijk worden gebruikt waaronder Photoshop...
Verder wil hij ook nog mee kunnen met de nieuwere games.

Als de pc niet meer als 2 jaar moet meegaan, zou ik inderdaad ook geen 2 gig nemen maar een kitje van 2*512. In de veronderstelling dat de TS toch iets langer dan 2 jaar wil houden (misschien kan de TS hier ook iets over zeggen, zou handig zijn :) ), een fervent multitasker is, en graag ook toekomstige games nog fatsoenlijk zou willen spelen, zou hij toch al zijn geheugen moeten kiezen in fuctie van 2 gigabyte. Dit zijnde nu reede 2*1gig= 2gig, oftewel nu nog maar 1*1gig zodat er later nog eens 1*1gig kan bijgestoken worden indien de TS vind na een tijdje dat het toch stilletjesaan gaat nodig worden. Dit is althans hetgeen wat ik denk dat het beste gaat zijn, gezien waarvoor de pc gebruikt gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:47:
Mwoh, om van 2Gb geheugen profijt te hebben moet je toch wel een wat meer serieuze Photoshopper zijn hoor, voor de meeste photoshoppers zal 1Gb ook al wel ruim voldoende zijn. Uit de opmerking over de voeding begreep ik dat alhoewel de TS zijn budget hier niet heeft vermeld, hij weldegelijk een budget heeft en daar al ongeveer op zit. Een extra gigabyte aan geheugen kost ook weer geld. Of het het geld waard is voor de TS kan hij zelf wel inschatten: gebruikt hij nu op zijn huidige systeem ruim minder dan 1Gb dan zal 1Gb nu ook wel weer voldoende zijn.

Wel heb ik 2 opmerkingen over het door de TS gekozen geheugen. Allereerst is DDR geheugen dus niet compatible met DDR2 geheugen. Op het Abit AA8-DURAMAX i925x moederbord kan het gekozen geheugen dus niet.

Desnoods zou de TS voor 2Gb PC3200 geheugen kunnen kiezen van een goedkoper merk als bijv Twinmos, dat zou het budget misschien niet eens zoveel extra belasten.

Als laatste kan ik de TS aanraden om te controleren of de gekozen cpu koelers wel beide voor socket 775 geschikt zijn. Van de Zalman weet ik dat dat via een extra bracket het geval is, van de Thermaltake heb ik geen idee...
Heel goed geschat ;) Ik heb een budget van 1500 euro en zit nu ongeveer op 1475.
En ik denk niet echt dat ik nu nog 2gb RAM nodig zal hebben ( heb alleen maar 1 keer met écht grote bestanden op PS gewerkt, iets van 3000x2000..en dat gaat traag op 800 Mhz 128 MB SDRAM :P

Even kijken dus naar een nieuw mobo, of als ik de AMD neem, dan is er ook niks aan de hand :P
Als ik een AMD neem trouwens, dan neem ik een betere dan ik hier heb voorgesteld met 1 MB L2cache ipv 512kb en een San Diego Core.
En ja ; de Thermaltake is 775 compatible.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:57:
De TS zegt zelf dat hij een fervent multitasker is, waarbij vaak verscheidene programmas tegelijk worden gebruikt waaronder Photoshop...
Verder wil hij ook nog mee kunnen met de nieuwere games.

Als de pc niet meer als 2 jaar moet meegaan, zou ik inderdaad ook geen 2 gig nemen maar een kitje van 2*512. In de veronderstelling dat de TS toch iets langer dan 2 jaar wil houden (misschien kan de TS hier ook iets over zeggen, zou handig zijn :) ), een fervent multitasker is, en graag ook toekomstige games nog fatsoenlijk zou willen spelen, zou hij toch al zijn geheugen moeten kiezen in fuctie van 2 gigabyte. Dit zijnde nu reede 2*1gig= 2gig, oftewel nu nog maar 1*1gig zodat er later nog eens 1*1gig kan bijgestoken worden indien de TS vind na een tijdje dat het toch stilletjesaan gaat nodig worden. Dit is althans hetgeen wat ik denk dat het beste gaat zijn, gezien waarvoor de pc gebruikt gaat worden...
Ik heb nu een budget voor deze computer, dus 2 GB zal ik hier niet instoppen,maar ik kan het ook zoals je zegt bijkopen wanneer ik er behoefte aan heb.En inderdaad, ik wil deze computer zo lang als mogelijk is houden, en soms nog upgraden etc..

Dus 2 GB zal ik nu niet kopen, en dit lijkt mij ook niet echt nodig voor mij, sinds ik nu ook al multitask met 128 mb..gaat wel traag maar redelijk, dus ik denk dat het met 1GB wel goed komt.
Ook ga ik nu serieus nadenken over mijn processor en mijn aandacht gaat nu naar de AMD Athlon64 3700+ boxed Sockel 939 San Diego , als ik wat andere bezuinigingen maak dan past het net denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:54:
[...]

Dus 2 GB zal ik nu niet kopen, en dit lijkt mij ook niet echt nodig voor mij, sinds ik nu ook al multitask met 128 mb..gaat wel traag maar redelijk, dus ik denk dat het met 1GB wel goed komt.
Ook ga ik nu serieus nadenken over mijn processor en mijn aandacht gaat nu naar de AMD Athlon64 3700+ boxed Sockel 939 San Diego , als ik wat andere bezuinigingen maak dan past het net denk ik.
Ik denk inderdaad dat je met 1 GB echt wel uit komt. Ehm, alhoewel ik me kan voorstellen, dat je een zo snel mogelijke computer wil hebben. Ik zou echt niet gaan voor een 3700+ die heeft echt een slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou eerder gaan voor een 3400+, die is de helft goedkoper en maar een klein beetje langzamer. Maar nog steeds veel sneller dan de Pentium 4 3 ghz.

Het lijkt me dat je een goede keus hebt gedaan met de harde schijf. Die is snel en als je de HD ruimte toch niet nodig hebt lijkt hij goed te voldoen.

Mocht je nog geld vrij kunnen maken, stop dat dan in een goede en mooie monitor. Ga eens wat TFT's uitproberen. Ik vind het echt zo veel beter dan een CRT. Het is lekker rustig voor je ogen en de huidige TFT's presteren ook prima in games. Het kost dan wel iets meer, maar ik denk dat dat het echt waard is!

[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml] & [rml][ 17" TFT] de ultieme 17" TFT[/rml] zijn interessant leesvoer!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:22:
[...]

Ik denk inderdaad dat je met 1 GB echt wel uit komt. Ehm, alhoewel ik me kan voorstellen, dat je een zo snel mogelijke computer wil hebben. Ik zou echt niet gaan voor een 3700+ die heeft echt een slechte prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou eerder gaan voor een 3400+, die is de helft goedkoper en maar een klein beetje langzamer. Maar nog steeds veel sneller dan de Pentium 4 3 ghz.

Het lijkt me dat je een goede keus hebt gedaan met de harde schijf. Die is snel en als je de HD ruimte toch niet nodig hebt lijkt hij goed te voldoen.

Mocht je nog geld vrij kunnen maken, stop dat dan in een goede en mooie monitor. Ga eens wat TFT's uitproberen. Ik vind het echt zo veel beter dan een CRT. Het is lekker rustig voor je ogen en de huidige TFT's presteren ook prima in games. Het kost dan wel iets meer, maar ik denk dat dat het echt waard is!

[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml] & [rml][ 17" TFT] de ultieme 17" TFT[/rml] zijn interessant leesvoer!
Dan denk ik dat ik mijn 3500+ zo laat, of idd naar een 3400+ ga, zodat ik geld heb voor een tft.
Maarja, ik heb niet echt een bepaalde voorkeur voor TFT of CRT behalve dan het klein probleempje met de resoluties.
Geld is de factor die mij tegenhoud, en als ik dan heb bezuinigt dan zou ik een goedkopere TFT pakken, maar ik ben niet zo zeker van die kwaliteit.Er staat 8ms responsetijd maar ik heb ook eens gelezen dat sommige fabrikanten het anders meten en dat 8ms dan 25ms is.

Ghosting, tja, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt op mijn 5 ( of 4 ) jaar oude laptop LCD scherm.
Oh wacht, is LCD TFT ? 8)7

Ik had dan deze in gedachten ;

17` TFT Acer AL1715s silber-schwarz

Reaktionszeit 8 ms
Kontrastverhältnis 500:1
Blickwinkel 150°/135°
Anschlüsse analog

17` TFT Belinea 101725 80KHz TCO99 sil.

Diagonale
17 Zoll
sichtbare Diagonale
43,18 cm
Betrachtungswinkel horizontal
(typisch) C/R 10:1 140 °
Betrachtungswinkel vertikal
(typisch) C/R 10:1 130 °
Helligkeit (typisch)
260 cd/m²
Kontrastverhaeltnis (typisch)
450:1
Physikalische Aufloesung
(1280 * 1024) Pixel
Eingangssignal
analog
Lautsprecher (integriert)
ja

Ofwel nog een paar andere op norskit.de
Ik ga zodadelijk anders (of morgen) reviews zoeken ofzo, en zien of DVI echt veel uitmaakt.
Bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Of je een 3700+ San Diego neemt of een 3500+ Venice moet je zelf weten, maar let er wel op dat je geen Winchester of andere 3500+ neemt daar die niet met 4 reepjes op 200Mhz kan waardoor een eventuele toekomstige uitbreiding naar 4x 512MB niet 'kan' (dan lopen ze allemaal op 166Mhz, kan dus wel, maar niet optimaal).

Let er wel op bij het aankopen van je TFT dat er een 2-tal verschillende technieken gebruikt worden in TFT's. De LN schermen zoals jij die hierboven hebt uitgezocht zijn goed voor gamers met hun lage reactiesnelheid, maar hebben een minder goede beeldkwaliteit, met name kleurweergave, wat mij erg lastig lijkt voor je Photoshop projecten.

PVA/MVA panelen hebben/hadden een minder goede reactietijd, maar wel een goede kleurweergave. De nieuwste PVA panelen hebben vaak overdrive wat het nadeel van de lage reactiesnelheid weer opheft. Die laatste panelen lijken mij het meest geschikt voor je.

Kijk ook hier eens: [rml][ 17" TFT] de ultieme 17" TFT[/rml] en [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Even als advies, vergeet niet dat je nu wél alle spellen en zwaardere applicaties kan draaien, en dan kom je snel aan die 36GB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:00:
Of je een 3700+ San Diego neemt of een 3500+ Venice moet je zelf weten, maar let er wel op dat je geen Winchester of andere 3500+ neemt daar die niet met 4 reepjes op 200Mhz kan waardoor een eventuele toekomstige uitbreiding naar 4x 512MB niet 'kan' (dan lopen ze allemaal op 166Mhz, kan dus wel, maar niet optimaal).

Let er wel op bij het aankopen van je TFT dat er een 2-tal verschillende technieken gebruikt worden in TFT's. De LN schermen zoals jij die hierboven hebt uitgezocht zijn goed voor gamers met hun lage reactiesnelheid, maar hebben een minder goede beeldkwaliteit, met name kleurweergave, wat mij erg lastig lijkt voor je Photoshop projecten.

PVA/MVA panelen hebben/hadden een minder goede reactietijd, maar wel een goede kleurweergave. De nieuwste PVA panelen hebben vaak overdrive wat het nadeel van de lage reactiesnelheid weer opheft. Die laatste panelen lijken mij het meest geschikt voor je.

Kijk ook hier eens: [rml][ 17" TFT] de ultieme 17" TFT[/rml] en [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml]
Hmm..die overdrive panelen zijn toch heel duur ? Ik zoek zo iets in de buurt van 200 - 250 euro.
Ik denk dat ik morgen maar een topic moet gaan aanmaken in videeplanken & beeldkanonnen ofzo 8)7
TheFrozen schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:10:
Even als advies, vergeet niet dat je nu wél alle spellen en zwaardere applicaties kan draaien, en dan kom je snel aan die 36GB ;)
Hehe, ik zal mezelf proberen in bedwang te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 36gb is zeker genoeg, ik zelf gebruik ook maar iets van een 12gb
zal later ongeveer 20gb worden...
van horen zeggen is het wel goed dat je een 10k koopt als je een goede processor hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Hmm..die overdrive panelen zijn toch heel duur ? Ik zoek zo iets in de buurt van 200 - 250 euro.
Ik denk dat ik morgen maar een topic moet gaan aanmaken in videeplanken & beeldkanonnen ofzo 8)7
Idd. daarom adviseer ik je ook om een groter gedeelte van je budget voor je monitor te reserveren, je kijkt daar toch de hele tijd tegenaan, dus zou ik dat niet onderschatten!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:34:
[...]

Idd. daarom adviseer ik je ook om een groter gedeelte van je budget voor je monitor te reserveren, je kijkt daar toch de hele tijd tegenaan, dus zou ik dat niet onderschatten!
Agree, maar het voordeel van een monitor is dat je die makkelijk kan vervangen. Als je nu een snellere CPU (dual core), meer geheugen of 74Gb schijf pakt kost het maar weinig meer. Als je over een jaar toch wil gaan upgraden moet je weer flink in de buidel tasten en misschien veel meer vervangen dan alleen 1 onderdeel.

Voor die monitor kun je nog best even sparen, of wachten op je verjaardag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb zelf al bijna 2 jaar een Pentium 4 @ 3 Ghz HT en die bevalt mij erg goed!
Als Harde Schijf heb ik daarbij de 74GB Raptor (10.000 RPM) van WD draaien!
Ik kreeg pas een IDE schijf en ben mijn raptor gewend, maar dan raak je verwend! Wat zijn die 7200 IDE-schijven traag!!! Ik ben voor de 74 GB gegaan, omdat ik mijn windows de ruimte wil geven en games vanaf een snelle schijf wil kunnen draaien! Zelfs nu heb ik nog wel eens dat mijn 74 GB vol zit, daarom ik daarnaast nog 450 GB zitten voor opslag!

Mijn advies voor jou: Ga voor de 74GB, dat wil ik je heel sterk aanraden! Is het niet omdat je het nu niet gebruikt, maar in de toekomst ga je steeds meer opslag nodig hebben!

Als je er later een schijf bij koopt, ga dan voor een grote SATA schijf! Dat wil zeggen, minimaal 200 GB, dat is in €/Gb het goedkoopst!

Multitasken is inderdaad heerlijk, ik doe het ook veel en de Intel HT is een uitkomst voor mij! Ik heb alleen nu niet altijd genoeg aan 1 GB geheugen, maar dat komt nog wel!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:15:
[...]

Ik zou liever een 3500+ met een goede TFT nemen dan een 3700+ met een minder goede TFT. In je dagelijkse werk en omgang met de pc kijk je niet naar de processor en zul je eigenlijks het verschil tussen de 3700+ en de 3500+ niet merken. Je kijkt wel de hele tijd naar de monitor en die bepaald in grote mate hoeveel plezier je van de pc hebt. Daarnaast lijkt het mij voor je fotosoepen wel prettig als het resultaat er op andere computers en monitoren hetzelfde uitziet als op jouw monitor >:)

[...]
Hehe, ik zal mezelf proberen in bedwang te houden :+
Altijd lastig bij het samenstellen van een pc :P

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vegterb schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:46:

Mijn advies voor jou: Ga voor de 74GB, dat wil ik je heel sterk aanraden! Is het niet omdat je het nu niet gebruikt, maar in de toekomst ga je steeds meer opslag nodig hebben!
Idd, hier heb je wel gelijk in, maar dan koop ik toch liever een schijf er later bij voor opslag, wanneer ik weer wat geld bij elkaar heb gespaard.
makje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:47:
[...]
Ik zou liever een 3500+ met een goede TFT nemen dan een 3700+ met een minder goede TFT. In je dagelijkse werk en omgang met de pc kijk je niet naar de processor en zul je eigenlijks het verschil tussen de 3700+ en de 3500+ niet merken. Je kijkt wel de hele tijd naar de monitor en die bepaald in grote mate hoeveel plezier je van de pc hebt. Daarnaast lijkt het mij voor je fotosoepen wel prettig als het resultaat er op andere computers en monitoren hetzelfde uitziet als op jouw monitor >:)
Ja, ik ben nu aan het zoeken voor TFT schermen, en dan ga ik zien op wat ik kan bezuinigen.
Nog even een vraagje , reactietijd van 25 ms is traag toch ? En weet iemand een webshop waar ze overdrive-panelen verkopen ?

Ik denk dat ik nog een dagje of twee ga zoeken naar goede TFT's en als ik er dan geen vind blijf ik misschien toch bij de CRT.
Altijd lastig bij het samenstellen van een pc :P
idd, anders had ik nu al aan de 3000 euro gezeten :P

EDIT:
ben juist wat schermpjes aan het bekijken, en ik vroeg mij toch af of ik echt een overdrive nodig heb : Photoshop doe ik als hobby en niet proffesioneel ofzo.
En hoever kunnen die andere panelen dan van de "echte" kleuren af zitten ?
bv. deze :
http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?LG-L1720B
Ik kan nu moeilijk vragen of ik "mooi" beeld zal hebben, because beauty is in the eye of the beholder :P Maar het zal toch zeker wel beter/gelijk zijn aan het beeld van een Toshiba Satellite Pro 4600 laptop ? Want dan is het voor mij al genoeg :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Over het HT en dual core gebeuren.

De applicaties die genoemd worden, en die tegelijkertijd draaien, vragen an sich niet om een dual core of HT proc. Je kunt namelijk niet tegelijkertijd in Word typen, een spreadsheet met grafieken in Excel maken, met Dreamweaver je website uploaden, een foto bewerken.
Wat je wel kunt doen is verschillende applicaties tegelijkertijd openen. Die worden dan in het geheugen geladen, en ze krijgen processortijd als je als gebruiker iets aan de applicatie vraagt. Als je nu applicaties gebruikt die goed van het Hyperthreading of dual core gebruik kunnen maken (zijn er nog niet zoveel op dit moment voor zover ik weet) dan heeft het nut. In jouw configuratie kun je beter voor een goede processor gaan (en een AMD 64 3500+ is zeer zeker op dit moment een goede processor (value for money enzo)) en investeren in veel geheugen. Dat wordt wel gevreten als je veel applicaties tegelijkertijd openzet. En veel geheugen is in dat geval bevordelijk voor de prestaties van je systeen, hoeft ie niet alles uit z'n swap te halen.
1 GB RAM is zeer zeker niet verkeerd om te kiezen. In mijn systeem heb ik ook 1 GB, en wat ik ook doe, swap wordt slechts sporadisch gebruikt.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat is eigenlijk je budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel goed geschat Ik heb een budget van 1500 euro en zit nu ongeveer op 1475.
1500 dus :)
Nitroglycerine schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:23:

De applicaties die genoemd worden, en die tegelijkertijd draaien, vragen an sich niet om een dual core of HT proc. Je kunt namelijk niet tegelijkertijd in Word typen, een spreadsheet met grafieken in Excel maken, met Dreamweaver je website uploaden, een foto bewerken.
Wat je wel kunt doen is verschillende applicaties tegelijkertijd openen. Die worden dan in het geheugen geladen, en ze krijgen processortijd als je als gebruiker iets aan de applicatie vraagt. Als je nu applicaties gebruikt die goed van het Hyperthreading of dual core gebruik kunnen maken (zijn er nog niet zoveel op dit moment voor zover ik weet) dan heeft het nut. In jouw configuratie kun je beter voor een goede processor gaan (en een AMD 64 3500+ is zeer zeker op dit moment een goede processor (value for money enzo)) en investeren in veel geheugen. Dat wordt wel gevreten als je veel applicaties tegelijkertijd openzet. En veel geheugen is in dat geval bevordelijk voor de prestaties van je systeen, hoeft ie niet alles uit z'n swap te halen.
1 GB RAM is zeer zeker niet verkeerd om te kiezen. In mijn systeem heb ik ook 1 GB, en wat ik ook doe, swap wordt slechts sporadisch gebruikt.
Zo had ik het nog nooit bekeken,
Dankuwel, dit opent mijn ogen :P
Ik denk dat ik dan voor de AMD Venice 3500 ga, die ik in het begin ook voorstelde.
Nu nog info zoeken over monitors.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

25 ms is een redelijke verversingssnelheid voor een TFT om geen last van ghosting (of niet al te veel) te krijgen. Het gaat voornamelijk om de kwaliteit van het paneel dat gebruikt wordt.
Bovendien is het ook een persoonlijke smaak. Er zijn zoveel pro's en con's dat het eindoordeel niet door ons is vast te stellen, maar iets is wat je persoonlijk moet doen.

Wat pro's en con's:

Pro CRT

- Kan hoge resoluties aan, en kan makkelijk wisselen
- Instelbaarheid qua kleuren is groot, hierdoor is het goed mogelijk om natuurgetrouwe kleuren te verkrijgen

Pro TFT

- Beeld hoeft niet gecentreerd te worden, staat altijd goed, 100% uitgelijnt
- Beeld is voor sommigen rustiger aan de ogen, aangezien het beeld niet iedere zoveel seconden opnieuw opgebouwd hoeft te worden
- Zuiniger dan een CRT

Con CRT

- Monitor neemt meer ruimte in beslag dan een TFT met vergelijkbare schermgrootte
- Er komt veel warmte van het electronenkanon af
- CRT's zijn niet de zuinigste monitoren op de markt

Con TFT

- Keuze beeldschermfrequentie is beperkt en eindig - meestal een stuk lager dan je bij een CRT met dezelfde grootte zou hebben (1280*1024 bijvoorbeeld)
- Kleuren komen soms niet goed over (hangt van het gebruikt paneel af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitroglycerine schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:23:

hm, dat is idd wel waar
dual core en HT heb je enkel nodig bij applicaties die actief bezig blijven op de achtergrond zoals bijvoorbeeld rippen ofzo, maar bij deze programmas is dat niet echt nodig, geheugen darentegen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier al lang over na te denken, en hoewel veel mensen mij aangeraden hebben om een TFT te kopen, ga ik toch een CRT kopen.
Waarom? Ik heb het grootste gedeelte van mijn "computer-tijd" achter een crt gezeten en nergens last van gehad.En het is goedkoper natuurlijk.

En ik ben tevreden met mijn huidige scherm op mijn laptop en ik denk toch wel dat de CRT dezelfde kwaliteit gaat halen, en dan ben ik al tevreden.

Maar deze opinie zou zo weer kunnen veranderen :/ , ik weet nog niet wat ik echt wil, want tot nu toe heb ik het over TFT's gehad en niet zoveel over CRT's.

Hmmm...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Een goed TFT scherm is bijvoorbeeld een Samsung SyncMaster 173P (17", 25ms, D-sub/DVI-D), deze staat voor ongeveer 300 euro in de prijslijst. Maatje groter zit je meteen op 460 euro (maar een 19" TFT scherm is best wel :9 ).

Een goed CRT scherm is bijvoorbeeld een Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT 19" voor 240 euro, maar je hebt ook al een Philips 109E50 voor 155 euro (deze gebruik ik op mijn werk, en ben er erg over te spreken).

Bottom line: Het grote prijsverschil van vroeger is er niet meer, het is voor vergelijkbare schermgroottes (17" TFT is ongeveer gelijk aan 19" CRT) zo'n 100 tot 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Even een paar dingen;
-Die Raptor komt je algemene systeemsnelheid ernstig ten goede. Later kun je er dan nog altijd een 200Gig ofzo bijdoen. Gewoon doen dus.
-Een P4 met HT is erg lekker bij het multitasken, je hebt dan echter wel als nadelen het hogere stroomverbruik en de mindere prestaties bij games. Je moet dus zelf beslissen wat jij belangrijker vindt. Als je erg veel multitasked zou je eigenlijk wel een dual core/cpu moeten overwegen. Voor 250€ heb je al een dual core P4 (pricewatch: Intel Pentium D 820 Dual Core (S775, 2.8GHz, 800MHz, 2x1MB, Boxed)) die loopt op 2.8Ghz, dus daar zullen singletask applicaties zoals games wel een nadelige invloed van ondervinden tov een snellere single core cpu.
-Zoek nog eens naar reviews van moederborden, ik heb niet echt het idee dat die Abit een kwalitatief goed bord is.
-Die extra 12cm fan is waarschijnlijk niet nodig; die van CoolerMaster zijn verbazingwekkend stil. (1200 RPM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:39

Aight!

'A toy robot...'

Ik weet niet precies wat je budget is, maar:

2x1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 92,15 € 184,30
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 479,-
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) € 135,-
Epox EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1494) € 118,- Hansol 920P 19" € 125,-
Logitech MX510 Optical Mouse Blauw (USB) € 32,49
Logitech UltraX Flat keyboard (USB) € 20,15
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) € 80,95
NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) € 46,-
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI) € 298,96
Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe) € 91,95
Totaal € 1611,80

Wel zonder verzend kosten.

Eventjes uitleg erbij:

Geheugen: je zou er op kunnen besparen en dus maar 1x 1gb kopen (of misschien 2x 512) en later er weer 1 gb bijstoppen. Maar aangezien jij wel een must had voor veel geheugen, 2 gb.
Processor: spreekt voor zich, Dual Core, zeer goede performance zowel in games als multithreaded. (Misschien is de Pentium D ook een optie voor je, die is zelfs goedkoper, performance wel minder, + ander moederbord, geheugen, etc)
Kast: zelfde wat je nu hebt, kan je ook op bezuinigen, er zijn vele mooiere en goedkopere kasten, 130euro voor een kast vind ik zelf veel.
Moederbord: zeer goed moederbord, mede ook dankzij SATA-II gekozen. Gigabyte had dat niet, misschien handig in de toekomst.
Monitor: tja ik had maar de goedkoopste gepakt, ik wist niet welke je nodig had.
Muis en tobo: game muis en zeer fijn toetsenbord
HDD: beste prijs/kwaliteits verhouding, is natuurlijk langzamer dan een Raptor, maar zeker geen langzame schijf. Zie ook user reviews/reviews.
Brander: beste brander op het moment
3d kaart: presteert iets beter dan de 6800GT en is ook goedkoper.
Voeding: kwaliteits voeding is nooit weg gelegd.

Het kan dus allemaal goedkoper, goedkopere 3dkaart, minder geheugen, etc.
Ik had neit voor extra koeling erbij gezet om de kosten te drukken, je kan beter iets meer aan fatsoenlijke hardware uitgeven, dan aan een dikke koeler. Of je moet natuurlijk flink over willene locken, de boxed koeler voldoet. Koelers en casemodding, etc kan je later nog bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:04:
Ik weet niet precies wat je budget is, maar:

2x1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 92,15 € 184,30
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2,2GHz, 2x512KB, Boxed) € 479,-
Cooler Master CM Stacker STC-T01 (E-ATX/BTX, Geen PSU, Zwart) € 135,-
Epox EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1494) € 118,- Hansol 920P 19" € 125,-
Logitech MX510 Optical Mouse Blauw (USB) € 32,49
Logitech UltraX Flat keyboard (USB) € 20,15
Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) € 80,95
NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) € 46,-
Sapphire Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCIe, DVI) € 298,96
Tagan TG480-U22 (ATX, 480W, PCIe) € 91,95
Totaal € 1611,80

Wel zonder verzend kosten.

Eventjes uitleg erbij:

Geheugen: je zou er op kunnen besparen en dus maar 1x 1gb kopen (of misschien 2x 512) en later er weer 1 gb bijstoppen. Maar aangezien jij wel een must had voor veel geheugen, 2 gb.
Processor: spreekt voor zich, Dual Core, zeer goede performance zowel in games als multithreaded. (Misschien is de Pentium D ook een optie voor je, die is zelfs goedkoper, performance wel minder, + ander moederbord, geheugen, etc)
Kast: zelfde wat je nu hebt, kan je ook op bezuinigen, er zijn vele mooiere en goedkopere kasten, 130euro voor een kast vind ik zelf veel.
Moederbord: zeer goed moederbord, mede ook dankzij SATA-II gekozen. Gigabyte had dat niet, misschien handig in de toekomst.
Monitor: tja ik had maar de goedkoopste gepakt, ik wist niet welke je nodig had.
Muis en tobo: game muis en zeer fijn toetsenbord
HDD: beste prijs/kwaliteits verhouding, is natuurlijk langzamer dan een Raptor, maar zeker geen langzame schijf. Zie ook user reviews/reviews.
Brander: beste brander op het moment
3d kaart: presteert iets beter dan de 6800GT en is ook goedkoper.
Voeding: kwaliteits voeding is nooit weg gelegd.

Het kan dus allemaal goedkoper, goedkopere 3dkaart, minder geheugen, etc.
Ik had neit voor extra koeling erbij gezet om de kosten te drukken, je kan beter iets meer aan fatsoenlijke hardware uitgeven, dan aan een dikke koeler. Of je moet natuurlijk flink over willene locken, de boxed koeler voldoet. Koelers en casemodding, etc kan je later nog bij kopen.
Mijn budget is dus 1500 euro zonder verzendkosten, en ik hou mezelf eraan :P
De Pentium dual core is in het algemeen (volgens reviews etc..) slechter dan de AMD, dus dan ga ik liever een keer in de toekomst voor een AMD.
En die AMD in je configuratie is mooi, maar daar heb ik spijtig genoeg geen ruimte voor in mijn budget.
Ook heb ik er volgens meerdere mensen nu geen behoefte aan, omdat mijn programmas niet allemaal tegelijk met dingen bezig zijn, dus zij staan gewoon "open" en ik denk niet dat ik veel programma's heb die multi threading ondersteunen.

Ik heb ook liever 1 GB geheugen van een goed merk met goede latency etc.. dan 2 GB.
En als ik dan echt 2 gb nodig heb in de toekomst koop ik er nog gewoon 1 Gb bij.

Ja idd, ik kan op de kast besparen, maar ik vind er niet zoveel met de functionaliteit die ik zoek.
Coolermaster voldeed hieraan ( 120 mm fan front met goede airflow en voor de rest ook veel fans en veel ruimte om in te werken) en dan heb ik er wel wat geld voor over

Ook zie ik geen monitor, dus dat zal nog erbij komen bij de prijs.
Dus dat zou mijn budget overschrijden.

Weet je trouwens zeker dat de X800 XL iets beter presteert dan de 6800GT ? 8)7
Alle reviews die ik heb gelezen beweerden het tegenovergestelde.

Waar heb je die prijzen etc. trouwens vandaan ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan nu perfect een 3500+ ofzo kopen en dan later upgraden met een dual core die tegen dan hopelijk veel lager geprijsd zijn... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:39

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:08:
[...]

Mijn budget is dus 1500 euro zonder verzendkosten, en ik hou mezelf eraan :P
De Pentium dual core is in het algemeen (volgens reviews etc..) slechter dan de AMD, dus dan ga ik liever een keer in de toekomst voor een AMD.
En die AMD in je configuratie is mooi, maar daar heb ik spijtig genoeg geen ruimte voor in mijn budget.
Ook heb ik er volgens meerdere mensen nu geen behoefte aan, omdat mijn programmas niet allemaal tegelijk met dingen bezig zijn, dus zij staan gewoon "open" en ik denk niet dat ik veel programma's heb die multi threading ondersteunen.

Ik heb ook liever 1 GB geheugen van een goed merk met goede latency etc.. dan 2 GB.
En als ik dan echt 2 gb nodig heb in de toekomst koop ik er nog gewoon 1 Gb bij.

Ja idd, ik kan op de kast besparen, maar ik vind er niet zoveel met de functionaliteit die ik zoek.
Coolermaster voldeed hieraan ( 120 mm fan front met goede airflow en voor de rest ook veel fans en veel ruimte om in te werken) en dan heb ik er wel wat geld voor over

Ook zie ik geen monitor, dus dat zal nog erbij komen bij de prijs.
Dus dat zou mijn budget overschrijden.

Weet je trouwens zeker dat de X800 XL iets beter presteert dan de 6800GT ? 8)7
Alle reviews die ik heb gelezen beweerden het tegenovergestelde.

Waar heb je die prijzen etc. trouwens vandaan ?
Monitor zit erbij ;). Lees eens op anandtech/guru3d.
Prijzen zijn van de pricewatch.

Adobe Photoshop, Adobe Premier, etc die programma's ondersteunen allemaal dual core, etc. Die profiteren ervan, waarom denk je dat Pentium met hun HT altijd voor ligt op video encoden, en audio encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aight! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:32:
[...]

Monitor zit erbij ;). Lees eens op anandtech/guru3d.
Prijzen zijn van de pricewatch.

Adobe Photoshop, Adobe Premier, etc die programma's ondersteunen allemaal dual core, etc. Die profiteren ervan, waarom denk je dat Pentium met hun HT altijd voor ligt op video encoden, en audio encoden.
Oh sorry had er even overheen gelezen :X

En ik heb nu toch besloten om een 3500+ te kopen.
Ook wat andere dingen heb ik veranderd dus hier is mijn systeem opnieuw ;
de dingen die zijn veranderd zijn vet gedrukt.

Coolermaster Stacker Tower STC-T01-UW Rev. 2 - silver
Thermaltake BIG Typhoon
Labtek Keyboard. Internet PS/2
NEC Floppy 3,5` 1,44MB Schwarz
36,7 GB IDE Western Digital WD360GD SATA
Club-3D 256MB Radeon X800XL PCIe ViVo
Gigabyte GA-K8NXP-9 nForce4 Sockel 939
19` Hyundai ImageQuest Q995 96KHz
AMD Athlon64 3500+ 2,20GHz Boxed Sockel 939 Venice Kern
Gehäuselüfter Papst 4412 F/2 GL
Revoltec BGA Ram Freezer - Copper
NorthQ Double VGA Heatpipe NQ-3801 - Triple Power
Coolermaster Stacker HDD-Modul

Hier is trouwens een review over de X800XL
http://www.tcmagazine.inf...d=112&perpage=1&pagenum=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het kicken van een nogal oud topic van mezelf, maar ik heb dus een nieuwe configuratie gemaakt en moet eens gaan bestellen.
Ook leek het een beetje nutteloos om een nieuw topic te openen als ik er al een had.

Case & PSU
Coolermaster Stacker STC-T01 Rev. 2 – black (CK)
Arctic Cooling Fan 3 (x2)
Papst 120mm Lüfter 4412 F/2GLL - Super Silent
Tagan TG480-U01 PFC

CPU
Athlon 64 3700+ San Diego
Thermaltake BIG Typhoon 6-Pipe

VGA
XFX 6600GT PCI-e
AC Silencer NV 6 rev. 2

RAM
1024 MB Corsair TwinX 3200CZ

Mainboard
Gigabyte K8NXP-9

DVD-Brander & Harde Schijven
NEC-ND-3540A Black
WD 36,7 GB 10k RPM SATA
160GB Samsung SpinPoint P80 SP1614C
NEC Floppy 1,44 MB black

Monitor
17` TFT Acer AL1715s

Misc.
AC Ryan ConductX 3Pin Quadpower UV blau
A4-Tech keyboard
AC Ryan ConductX 4Pol Y-Splitter UV blau
Arctic Silver V Wärmeleitpaste

Case : De Coolermaster stacker is volgens reviews een goede case met veel koelingsmogelijkheden en veel ruimte om te uitbreiden. Maar ik twijfel op 2 punten ; Door zijn grootte word hij misschien lomp om te vervoeren, en sinds ik veel verhuis is dat wel lastig.En hij is ook wat aan de dure kant vind ik zelf, en als hij zo groot is, zou ik dan meer verzendkosten moeten betalen ?
Een alternatief vond ik in de "Stacker cloon" de Aerocool Baydream , maar ik weet niet of deze van redelijke kwaliteit is en ik heb gezocht naar reviews en vond er geen (ofwel zoek ik gewoon slecht :p ) Deze is kleiner & goedkoper, als hij nu nog van goede kwaliteit is dan pak ik hem.
Maar heeft iemand dus ervaring met deze kast ?

CPU : Ik heb de CPU op het einde gekozen van het aantal geld dat ik nog over had, en daarvan heb ik dus de 3700+ gekozen. Nu werd ik dus ook geadviseerd om misschien een 3500+ te pakken omdat het merkbaar verschil met de 3700+ klein is. Heeft iemand hier ook ervaring mee misschien ?
Als ik reviews zocht over de 3700+ kwam ik altijd op de 775 versie, en ik vond ook nooit een review waar die 2 met elkaar werden vergeleken, maar ik zoek straks wel opnieuw.

Monitor : Ik heb dus voor een TFT gekozen, eigenlijk gewoon omdat het er mooier uiziet :p Ik heb nagedacht over ghosting, maar ik speel nu CS op een oude laptop (geen idee hoe oud Toshiba Sattelite Pro / 800mhz,16 mb videokaart, 128 mb RAM ) en ik heb nog niks van ghosting gemerkt, of het is er wel maar het valt niet op en is niet storend.
Nu ben ik wel bang voor dode pixels en omdat ik geen email adres kan vinden waarmee ik contact kan opnemen met de winkel waar ik hem bestel (ik ga straks een ICQ uitproberen) zit ik nog in het donker te tasten over hun garantie etc.

Voor de rest mag je natuurlijk ook tips geven over de rest van de pc.
Heb ik trouwens iets vergeten dat ik moet toevoegen ?

Als het nog bruibare info is = Ik bestel deze PC bij Caseking.de & Norskit.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je na een dag wel kon kicken, dus ik kick dit nu even 8)7
Pagina: 1