BBNed en Apache Webserver

Pagina: 1
Acties:

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-01 19:35
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Sinds ik van MXStream ben overgestapt naar BBNed kan ik mijn webserver niet meer benaderen van buiten mijn netwerk. Ik ben bij dezelfde provider, HCCNet, gebleven.

Ik kan binnen mijn netwerk gewoon mijn webserver benaderen op poort 80. Ik heb mijn poorten goed geforward. Zoals ze altijd waren.
Mijn router is een Speedtouch 570.

Iemand een idee of BBNed dit blokkeert of iets anders?

Groeten GLMona

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Nee hoor, bij BBNed blokkeren ze niets (hang af van de provider) Ik hang hier aan BBNed via Demon en draait een webserver en nog veel meer. Check even bij je provider, want als iemand het blokkeert zijn zij het. En verder gewoon alle instellingen (IP etc) nagaan.

ja, graag!

• glmona
Heb ik al nagevraagd. HCCNet zegt dat zij niks blokken, dus ik was benieuwd of BBNed iets blokkeert!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
BBned levert alleen het 'rietje' net zoals mxstream dat doet. Je ISP is de IP verbinding en levert jou dat toevallig door een BBned of MXstream rietje (kpn-DSL nu).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je de router toevallig teruggezet naar default waarden of had je onder MxStream een andere? Dit lijkt me namelijk een typisch geval van "nat loopback" wat niet aanstaat :) Grom, ging over buiten 't netwerk, niet intern 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 15-06-2005 15:56 ]

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Het is misschien wel een heel simpele gedachte hoor: maar heb je de DNS-servers wel bijgewerkt naar het nieuwe IP dat je nu hebt bij de nieuwe provider?

ja, graag!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
PJK schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:41:
Het is misschien wel een heel simpele gedachte hoor: maar heb je de DNS-servers wel bijgewerkt naar het nieuwe IP dat je nu hebt bij de nieuwe provider?
Als ik het zo lees is z'n ISP hetzelfde gebleven, ander abonnement, ander netwerk lijkt het. Maar zeker wel een nieuw IP met z'n overstap.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

En ook al eens een andere poort geprobeerd?

Lijkt me dat als je je apache configged met poort 1337 ofzo (:P) dat je dan wel http://ipnummer:1337 werkend moet krijgen?

• glmona
Heb t alleen op poort 81 geprobeert, nog steeds het zelfde probleem, alleen binnen het netwerk benaderbaar en niet erbuiten!!

Maar ik wil het op poort 80 omdat ik op mijn werk achter een firewall zit die alleen poort 80 open heeft staan!
Pagina: 1