Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
zat even te kijken voor nieuwe dingen om aan te bieden via mijn werk kwam ik dit in een keer tegen en ik moet zeggen het lijkt me wel gaaf zo'n dingetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/770/770_features.jpg

Ben nog even achter de vermoedelijke prijs aan gegaan en ben uitgekomen op rond de 300 euro ik weet niet of dat gaat kloppen maar goed zien we dan wel weer.

meer info hier

kenmerken

Komaan - Beweeg je op het web! Met de Nokia 770 Internet Tablet kan je surfen naar je favoriete sites en je e-mail raadplegen - zonder ook maar een stap te verzetten. Of je nu languit ligt op de bank of geniet van het moment in je favoriete café: als je breedbandtoegang via Wi-Fi hebt, verleent de Nokia 770 Internet Tablet jou onmiddellijke draadloze toegang tot het Web. Je kan ook bestanden streamen, afstemmen op Internetradio en News Reader, of je favoriete video's en muziek afspelen.

De Nokia 770 Internet Tablet is gebruiksvriendelijk en ook een lust voor het oog, met een echt draagbaar design, een modieuze en discrete cover in geborsteld metaal, en een ultrascherp breedbeelddisplay dat geoptimaliseerd is om online inhoud te bekijken.

Klaar voor de actie? De Nokia 770 Internet Tablet zal in bepaalde landen online beschikbaar zijn op nokia.com. Verder zou de Internet Tablet ook beschikbaar zijn in bepaalde kleinhandelszaken en via partnerkanalen, inclusief online IT-winkels.

De software van de Nokia 770 Internet Tablet is upgradebaar en draait momenteel op de op Linux gebaseerde Internet Tablet 2005 software-editie. Volgend jaar is de lancering van een upgrade van het besturingssysteem gepland - de Internet Tablet 2006 software-uitbreiding. Deze uitbreiding zal extra diensten ondersteunen, zoals Internettelefonie (VoIP) en Instant Messaging.

Volledige specificaties
Formaat

* Gewicht: 230 g
* Afmetingen: 141 x 79 x 19 mm

Kleur

* Zwart en mat zilver

Display

* Touchscreen met hoge resolutie (800x480) en maximum 65.536 kleuren

Werkingstemperatuur

* -10 C tot +55 C

Geheugen

* Toestel: DDR-RAM 64MB
* Geheugen: Flash 128MB (>64MB voor de gebruiker)
* Geheugenkaart: 64MB RS-MMC (Reduced Size - MultiMediaCard)

Besturingssysteem

* Internet Tablet 2005 software-editie

Toepassingen (in 2005 software-editie)

* Webbrowser
* Flash Player versie 6
* E-mail Client
* Internetradio
* News Reader
* Media Players, Image Viewer
* PDF Viewer
* File Manager
* Zoeken
* Rekenmachine
* Wereldklok
* Notities
* Schetsen
* Games

Ondersteunde bestandsindelingen

* Audio: MP3, Real Audio, MPEG4, AAC, WAV, AMR, MP2
* Foto: JPEG, GIF, BMP, TIFF, PNG, Animated GIF-indeling,
SVG-tiny, ICO
* Video: MPEG1, MPEG4, Real Video, H.263, AVI en 3GP

Connectiviteit

* WLAN: 802.11b/g
* Bluetooth-specificatie: 1.2

* Voor Internetverbinding en bestandsoverdracht via de telefoon
* Ondersteunde profielen: Dial-up Networking, File Transfer, Generic Access, SIM Access en Serial Port

* USB-apparaatmodus voor PC-connectiviteit
* RS-MMC
* 3,5 mm stereo audio uit
* Stroomaansluiting (2 mm)

Taalondersteuning

* Gebruikersinterface: Brits Engels, Fins, Frans, Duits, Italiaans, Russisch, Spaans, Amerikaans Engels, Canadees Frans, Mexicaans Spaans, Braziliaans Portugees
* Gebruikershandleiding: Fins, Zweeds, Noors, Deens, Engels, Frans, Nederlands, Duits, Spaans, Portugees, Italiaans, Grieks, Tsjechisch, Hongaars, Russisch, Canadees Frans, Braziliaans Portugees, Mexicaans Spaans

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia 770 Internet Tablet
* 2 stiletten
* Tasje
* Batterij (BP-5L)
* Reislader (AC-4)
* 64 MB RS-MMC-geheugenkaart
* Datakabel DKE-2 (USB)
* Bureaulader DT-7
* Gebruikershandleiding
* Beknopte handleiding

Toebehoren

* Autolader (DC-4)
* Laderadapter (CA-44)
* RS-MMCs

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Leuk dingetje, ziet er behoorlijk compleet uit.
Die prijs van 300 euro valt me erg mee, alleen vind ik het jammer dat er geen harde schijf inzit, dan zou ie voor mij perfect zijn (al zou de prijs dan ook stijgen)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Volgens de nokia site kan hier dus geen simkaart in. Je moet, als je geen wlan hebt, via bluetooth en een andere telefoon verbinding maken met het internet. Dit had ik niet verwacht van nokia. Meteen heeft het hele apparaat al weinig tot geen meerwaarde t.o.v. een gewone highres (640x480) pda. Met een gewone pda heb je nog het voordeel dat het een 'echt' os is met veel te verkrijgen software en uitbereidingen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:28:
Leuk dingetje, ziet er behoorlijk compleet uit.
Die prijs van 300 euro valt me erg mee, alleen vind ik het jammer dat er geen harde schijf inzit, dan zou ie voor mij perfect zijn (al zou de prijs dan ook stijgen)
Een harde schijf is inderdaad een punt wat zorgt voor een bepaalde meerwaarde. Nokia heeft al bewezen dat ze de technologie in huis hebben met de n-series telefoon en de 4gb harddisk die daarin zit. Echter, dit apparaat heeft ook een geheugenslot, dus helemaal geen opslagmogelijkheden heb je niet. Het is ook nog is makkelijker uit te lezen dan een harddisk via wlan.

Voor de rest is het natuurlijk inderdaad zonde dat er geen telefoonfunctionalteit op zit. Het ding tegen je oor houden is sowieso al een beetje onmogelijk/ondoenlijk met het gewicht, een handsfree bluetooth headset is veel handiger. Eigenlijk weer een gemiste kans..want voor de rest is het een heel leuk ding volgens mij :)

• wizzard
het is echt voor thuis gebruik denk ik gewoon ff op de bank je email checken enzo.

Ben benieuwd naar de uiteindelijke prijs want er word overal melding van gemaakt en het schommelt nogal tussen de 300 en de 400 euro

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wel leuk apparaatje. Alleen wat Joyrider ook al zegt, jammer dat er dus niet mee gebeld kan worden. Inderdaad met een bluetooth headsetje ofzo kan er toch best gebeld worden.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:44
Ook wel erg jammer dat een (krachtige) infraroodport ontbreekt, dan kan je namelijk gelijk je tv bedienen als je op de bank online de tv gids bekijkt. Maar dan zou het ding meer op een philips ipronto gaan lijken van ruim 1000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 16-06-2005 13:17 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 13:53

zAo

GPLv2 Fanboy

DoRRoN schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:14:
Wel leuk apparaatje. Alleen wat Joyrider ook al zegt, jammer dat er dus niet mee gebeld kan worden. Inderdaad met een bluetooth headsetje ofzo kan er toch best gebeld worden.
Tja; hier dus ook. Ik heb een hele tijd een xDA als een Qtec 9090 laten wachten omdat ik er vanuit ging dat dit machientje kon bellen; het is toch een Nokia :X

Maarja; als hij geen GSM-banden ondersteund, gaat het feest niet door :'(

• wizzard
zAo schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:08:
[...]

Tja; hier dus ook. Ik heb een hele tijd een xDA als een Qtec 9090 laten wachten omdat ik er vanuit ging dat dit machientje kon bellen; het is toch een Nokia :X

Maarja; als hij geen GSM-banden ondersteund, gaat het feest niet door :'(
Ow die 9090 is idd een leuk ding ik heb hem op mijn werk eens mogen testen en ik moet zeggen dat het wel de moeite ward is

je kan ook gaan voor een HP ipaq 6340 die is ook top en tja het blijft een ipaq he

Belt alleenb wel een beetje lullig moet ik zeggen met zo'n engelse rode telefooncel naast je hoofd

• OvI76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-07-2023
Met dit apparaatje wil Nokia dus echt een heel andere weg inslaan. Het apparaatje is inderdaad geen telefoon en alleen bedoeld voor in- en om het huis gebruik. Even snel wat opzoeken op internet, of je mail checken. Dus vandaar een 800x400 scherm ipv telefoon functionaliteit :)

Overigens is de software van dit ding rechtstreeks gebouwd op Linux 2.6 van kernel.org. Dus applicaties zullen er snel genoeg komen. Als je ze zelf wilt gaan schrijven, kijk dan op http://www.maemo.org

Ik vind het persoonlijk wel gewaagd. Nokia maakte vroeger heel veel verschillende producten; van wc-brillen tot televisies. Ze zijn groot geworden door zich te concentreren op telecommunicatie. Nu zetten ze weer even een stapje naar rechts.

Misschien krijgt de 2e generatie internet tablets een goede luidspreker met microfoon, en dan kan je met VoiP toch gaan bellen :)

Groet,
OvI

Verwijderd

Ik kan echt niet wachten tot dit ding verkrijgbaar is! Eindelijk een klein portable apparaat waar je volwaardig mee kan browsen, dat werd tijd.
Ik had 1 van de eerste kleuren PDA's en het eerste wat me opviel dat deze pda's alles net NIET goed kunnen: geen volwaardige browser, net niet lekker MP3's luisteren, agenda invoer die minder handig is dan papier etc. En aangezien ik het ding voornamelijk voor het mobiel browsen wilde hebben, viel mij op hoe onhandig een te kleine resolutie is : 320x240 is absoluut NIET bruikbaar bij normale pagina's , en zelfs 640x480 heeft tegenwoordig veel nadelen als je webpagina's bezoekt.

Dus alleen al vanwege het 800 pixel brede scherm gaat het ding zo hard heerschen!
net groot genoeg scherm om een pagina goed te zien, en nog portable ook, in tegenstelling tot een Laptop, waar je echt een aparte tas voor nodig hebt.
Verder lijkt deze 770 nog goed afgewerkt te zijn ook: een volwaardige/complete browser op een volwassen OS, en een normale battery life: minstens 3 uur browsen via WiFi (dat lukt je dus echt NIET met de meeste PDA's!)

Nu maar hopen dat de 770 betaalbaar blijkt als die in de winkel ligt

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-11 19:42
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:23:
Ik kan echt niet wachten tot dit ding verkrijgbaar is! Eindelijk een klein portable apparaat waar je volwaardig mee kan browsen, dat werd tijd.
Ik had 1 van de eerste kleuren PDA's en het eerste wat me opviel dat deze pda's alles net NIET goed kunnen: geen volwaardige browser, net niet lekker MP3's luisteren, agenda invoer die minder handig is dan papier etc. En aangezien ik het ding voornamelijk voor het mobiel browsen wilde hebben, viel mij op hoe onhandig een te kleine resolutie is : 320x240 is absoluut NIET bruikbaar bij normale pagina's , en zelfs 640x480 heeft tegenwoordig veel nadelen als je webpagina's bezoekt.

Dus alleen al vanwege het 800 pixel brede scherm gaat het ding zo hard heerschen!
net groot genoeg scherm om een pagina goed te zien, en nog portable ook, in tegenstelling tot een Laptop, waar je echt een aparte tas voor nodig hebt.
Verder lijkt deze 770 nog goed afgewerkt te zijn ook: een volwaardige/complete browser op een volwassen OS, en een normale battery life: minstens 3 uur browsen via WiFi (dat lukt je dus echt NIET met de meeste PDA's!)

Nu maar hopen dat de 770 betaalbaar blijkt als die in de winkel ligt
HA, ben ik het dus niet mee eens!,

ik heb een acer n50 met een 240 x 320 scherm, samen met ThunderHawkII(browser) en de landscape modus is het heel goed te doen!. Je moet wel wat meer scrollen, maar wat verwacht je op zo'n scherm. Totaal geen problemen mee dus

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi spul hoor! vooral WLAN: 802.11b/g is erg ideaal, een soort van cheap dingetje om mee op de bank te internetten.

Beschikbaar: gepland in het derde kwartaal van 2005
Dat zal wel 2006 worden, jammer genoeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Fietsbel op 15-08-2005 11:21 ]

39

Verwijderd

hellboy123 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

HA, ben ik het dus niet mee eens!,

ik heb een acer n50 met een 240 x 320 scherm, samen met ThunderHawkII(browser) en de landscape modus is het heel goed te doen!. Je moet wel wat meer scrollen, maar wat verwacht je op zo'n scherm. Totaal geen problemen mee dus
en laat ik dus precies aan dat scrollen een gruwelijke hekel hebben.
het is wel pretig dat thunderhawk een landscape modus heeft, maar ik vond deze broweser verder nog wel veel nadelen hebben. de CSS en javascript ondersteuning is verre van compleet en als gewone webpaginas groot zijn werd de (ik geef toe wat oudere )versie die ik heb getest erg traag. Ik vond heel lang Netfront de beste mobiele browser, maar de laatste mobiele Opera browser is ook erg ok.
Maar ach de nokia 770 heeft tenminste een volwaardige Opera client erop zitten!
Oh, ik niet wachten tot ik die 770 in mijn klauwen krijg!!

Verwijderd

Homedisc schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:20:
Mooi spul hoor! vooral WLAN: 802.11b/g is erg ideaal, een soort van cheap dingetje om mee op de bank te internetten.

Beschikbaar: gepland in het derde kwartaal van 2005
Dat zal wel 2006 worden, jammer genoeg.
Net gelezen op http://planet.maemo.org/:
770 on sale real soon now

The official page still bears that “coming in Q3″ promise, but today a contact from Nokia said that “media copies” of the device would be available. Those are the Nokias they distribute to magazines and review sites like CNet right before it hits the market.

August 31, 2005 10:37 PM

Verwijderd

Volgens gizmodo is ie nu verkrijgbaar. http://nl.gizmodo.com/200...rnet_tablet_verkrijg.html
Wie heeft 'm al en wil zijn bevindingen delen?

Verwijderd

Bij deze...

http://picserver.student.utwente.nl/v/CQVC1302MV7Y

Donderdag al besteld, maar door gelummel bij UPS pas vandaag binnen.

Eerste indruk (30 minuten uit doos): WOW!

Verbinding maken met WLAN is zo gemaakt, zowel WEP als WPA worden ondersteunt,
handmatig IP e.d. instellen is ook mogelijk.

Het scherm is echt fantastisch, de bediening is zeer intuitief. het browsen
gaat erg vlot. PDF is goed leesbaar bij volledige paginabreedte van A4 documenten!

P.S. deze post is gemaakt op de 770!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wow, erg vet ding damnation :9~

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt 'm bestellen op nokia.com.

Ik ken iemand die er gratis een gekregen heeft omdat ze geen billing infrastructure hebben voor noorwegen. Dat was voor de Developer versie. (Die kost $99, en dat wordt dan aan de GNOME foundation geschonken). In plaats van betalen werd 'm aangeraden gewoon $99 aan de GNOME foundation te schenken ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Is het mogelijk om Skype en bestaande Linux programma's te draaien?

@ Damnation: Is de processor een beetje snel?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:11:
Is het mogelijk om Skype en bestaande Linux programma's te draaien?

@ Damnation: Is de processor een beetje snel?
Laten we het zo stellen: Voor browsing/mail is hij snel genoeg het is geen PSP.
In sommige PDF's wil hij zich wel eens verslikken.

VoiP ondersteuning staat naar mijn weten geplanned voor begin 2006,
zie de diverse blogs voor Linux ports.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Dit apparaatje lijkt mij zeer zeker de moeite waard. Vooral als je er straks ook nog via VOIP mee kan bellen. Enige nadeel is dat je dit apparaat niet als gewone telefoon kan gebruiken, anders had ik hem zeker te weten nu al gekocht. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:37
ik heb het apparaatje meerdere malen in handen gehad van een AbiWord developer, en ik moet zeggen dat het een super-sleeke gadget is. Die ga ik me zeker nog eens halen!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Zo te zien woon jij in Enschede. Ik woon zelf in Hengelo, zou ik misschien jouw Nokia 770 eens mogen vast houden? C.q. kan ik een keer langs komen?

Zo ja, dan heel graag. Mijn e-mail: "k DOT veenvliet AT gmail DOT com" .

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Die post hierboven: LOL :)

Jammer dat er geen GPS in zit. Zou ook wel leuk zijn voor TomTom maar dat draait hier volgens mij uberhaupt nog niet op toch?

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
Tom tom niet nee , maar wel maemo mapper.

http://www.teemuharju.net/2006/05/11/maemo-mapper/

Ik zat vandaag ff rond te kijken op internet , en ik denk echt dat ik een 770 ga kopen.
Vind hem helemaal geweldig , en aangezien mijn bluetooth gps reciever hier ook mee werkt is voor mij de keus helemaal snel gemaakt.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 13:44

Spockz

Live and Let Live

Als je er nou ook nog mee had kunnen bellen dan had ik hem gekocht. Maar helaas. :(

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Is er iemand die via een RS MMC 1GB een XviDje heeft afgespeeld op de 770?
Pagina: 1