Mod vs. User

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:08

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
In /71 is er net een topic van mij gesloten omdat mod Remy 1 minuut eerder over hetzelfde onderwerp ook een post had geplaatst.

Remy: [rml][ nieuws] Microsoft komt met RAW thumber/viewer[/rml]
Ik: [rml]DeFeCt in "[ Tools] RAW Image Thumbnailer and Viewer..."[/rml]

Ik zit niet om posts verlegen en kan wel begrijpen waarom hij dicht gaat, maar ik bleef er wat langer over na denken en vraag me nu af of dit de juiste houding van een mod richting een user is.

Een user neemt de moeite om input te leveren aan een forum, maar zijn topic wordt gesloten omdat een mod toevallig 1 minuut eerder was met posten, in mijn ogen geen gezonde houding, Ik kan niet goed uitleggen wat ik met die gezonde houding bedoel, maar het komt op mij als "niet vriendelijk" over. Is arrogant het juiste woord? Eigengereidheid? Ik weet het niet.. discussie waardig? Dat denk ik wel.

Is de user base inmiddels zo groot dat ze niet meer gekoestert worden?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Eh, wat denk je dat er zou gebeuren moest het volgende gebeurd zijn:
jij opent dat topic, en 1 minuut later opent Remy hetzelfde topic ?

Dan zou Remy zijn eigen topic gesloten hebben vermoed ik. Ik denk dat dit nogal spijkers op laag water zoeken is.

^^ mijn mening als user; niet als mod. ;)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Mjah, als een andere user eerder was geweest, dan was waarschijnlijk hetzelfde gebeurd met je topic. Om het nou direct op moderator tegen user te spelen vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

De 'regel' is eigenlijk dat het oudste topic blijft bestaan, was Remy een minuut later geweest dan jij, dan was zijn topic gesloten i.p.v. die van jou :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

vind eigenlijk de post van remy ook een stuk uitgebreider dan die van jouw :S

maar het is altijd al zo geweest hier op got wie het eerst komt die het eerst maalt.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het eerst geplaatste topic blijft gewoon open. Dat het nu toevallig een moderator is die het eerdere topic heeft geplaatst is natuurlijk totaal irrelevant.

edit: hij heeft zelfs nog de moeite genomen je post te quoten.

[ Voor 18% gewijzigd door P_de_B op 15-06-2005 15:13 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Vind eerlijk gezegd dat Remy het keurig opgelost heeft.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ShadowBumble schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:12:
vind eigenlijk de post van remy ook een stuk uitgebreider dan die van jouw :S

maar het is altijd al zo geweest hier op got wie het eerst komt die het eerst maalt.
Remy quote TS dan ook, en voegt zelf nog wat toe. Logisch dat je dan uitgebreider bent. ;)

Maar inderdaad, dit is gewoon logisch beleid. Wanneer er twee topics over hetzelfde onderwerp bestaan, dan wordt bij een gelijk aantal replies de nieuwste gesloten. Als er in het nieuwe meer gereageerd is dan in het oude, dan gaat het oude op slot.

Sowieso, wat had er dan moeten gebeuren? Beide topics open laten? Houdt de discussie ook niet echt centraal he? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het gaat er niet om wiens topic wordt gesloten, maar dat er niet twee dezelfde topics over hetzelfde onderwerp lopen. Dat jouw topic werd gesloten is niet omdat jij user bent en Remy mod. Je input wordt zeker gewaardeerd :) daarom is je tekst ook opgenomen in de startpost.
Til er alsjeblieft niet te zwaar aan, er zit in ieder geval niets achter. Als niet Remy maar een andere user dat topic had geopend, was hetzelfde gebeurd.
edit:
oeps hierboven al allemaal posts met dezelfde strekking

[ Voor 8% gewijzigd door Canaria op 15-06-2005 15:15 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Nou het is duidelijk wat het bestuur er van vindt :) Ik ben niet opzoek naar spijkers, maar overdreven vind ik het zeker niet. Als er sprake was geweest van een andere user had ik het volkomen begrepen.

Kennelijk komt mijn gevoel niet over bij jullie :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

Wat was volgens de TS dan wel de juiste actie geweest? Het jongste topic open laten, in afwijking van de normale gang van zaken?
En waarom dan eigenlijk?

Ik zie echt op geen enkele manier wat er fout is aan Remies handelwijze :?
Als er sprake was geweest van een andere user had ik het volkomen begrepen.
Dus als een moderator een topic opent moet dat eerder dicht dan wanneer een user dat doet?

Volgens mij hoort (uitzonderingen daargelaten) het openen van topics niet onder de taak van de moderator, dus heeft hij die topic gewoon als user geopend. Er is dus op geen enkele manier afgeweken van de normale gang van zaken. (Het is me nog steeds niet duidelijk waarom dat eigenlijk had gemoeten, maar goed :) )

[ Voor 53% gewijzigd door Dido op 15-06-2005 15:17 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Is de user base inmiddels zo groot dat ze niet meer gekoestert worden?
De userbase wordt behoorlijk gekoesterd zelfs :)

Hier op GoT worden dubbeltopics over hetzelfde onderwerp, ongeacht welk onderwerp dan ook, simpelweg op de volgende manier afgehandeld: nieuwste dicht, eventueel samenvoegen/mergen danwel quoten van de andere post als er meer/extra info in staat (wat ik dus gedaan heb).

En zo gaat het al een behoorlijke tijd, en is inderdaad de normale gang van zaken :)
Een user neemt de moeite om input te leveren aan een forum, maar zijn topic wordt gesloten omdat een mod toevallig 1 minuut eerder was met posten, in mijn ogen geen gezonde houding, Ik kan niet goed uitleggen wat ik met die gezonde houding bedoel, maar het komt op mij als "niet vriendelijk" over. Is arrogant het juiste woord? Eigengereidheid?
Jouw moeite wordt zeker gewaardeerd: ik heb niet voor niets je startpost gequote in het topic dat eerder was ;)

Beetje jammer dat je deze handelswijze met dubbele topics op GoT zo opvat DeFeCt, maar zo gaat het al heel lang, en werkt vooralsnog prima voor alle partijen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik weet wel wat je probeert te zeggen defect.

Je bedoelt dat het netter over zou komen als remy zijn eigen topic zou sluiten ipv jou topic, ook al is dat eerder geopend, omdat het qua inhoud nog niet verschilt, en de input die jij er als vreemde in stopt zwaarder zou moeten wegen dan de input van een mod.

Maar ach, we zitten hier met een stel nerds bij elkaar en psyche en klantvriendelijkheid is niet het beste van onze capaciteiten. Technische feiten en inhoud wel. Dus wat canaria al zegt, zoek er niet teveel achter en volg het nieuwe topic. Het gaat uiteindelijk om de inhoud.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Dido schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:15:
Volgens mij hoort (uitzonderingen daargelaten) het openen van topics niet onder de taak van de moderator, dus heeft hij die topic gewoon als user geopend
Goed, daar had ik nog niet over nagedacht, een mod in de rol als gewone user, dan zijn jullie reacties volkomen te begrijpen.

In mijn ogen zou een mod op zo'n moment een stap op de plaats mogen maken voor een user, maar als je het zo stelt dan houdt elke vergelijking natuurlijk op.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dirk-Jan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:19:

Je bedoelt dat het netter over zou komen als remy zijn eigen topic zou sluiten ipv jou topic, ook al is dat eerder geopend, omdat het qua inhoud nog niet verschilt, en de input die jij er als vreemde in stopt zwaarder zou moeten wegen dan de input van een mod.
Waarom zou de input van een user zwaarder moeten wegen dan een mod? De gedachte zou andersom een stuk logischer klinken, maar gelukkig is het zelfs dat niet. Mods en users zijn gewoon gelijk, behalve in die gevallen waar mods meer rechten kunnen/moeten uitoefenen. Wanneer een mod sturend optreedt, zij het door een topic te sluiten, zij het met een simpele sturende post, dan doet hij dat in de functie van moderator. Op alle andere momenten is een moderator net zo goed een user waarvoor precies dezelfde rechten/plichten gelden als iemand met een zwarte naam. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
DeFeCt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:22:
[...]

In mijn ogen zou een mod op zo'n moment een stap op de plaats mogen maken voor een user, maar als je het zo stelt dan houdt elke vergelijking natuurlijk op.
Waarom zou er verschil moeten zijn tussen moderators en users als een moderator als user optreedt? Als hij een topic opent kun is hij gewoon user :) Dat dezelfde mod dan jouw topic sluit kun je alleen oneerlijk noemen als je heel erg aan het miereneuken bent imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20
[...]

Goed, daar had ik nog niet over nagedacht, een mod in de rol als gewone user, dan zijn jullie reacties volkomen te begrijpen.

Just my 2 cents hoor, maar uit jou woorden maak ik een beetje op dat je vindt dat een user boven een mod moet staan. Mods zijn hier alleen om alles in goede banen te leiden. Ze zijn niks beter dan 'gewone' users.
En als je er toch zo zwaar aan tilt: Ik zou juist vereerd zijn als mijn tekst in een post van een mod wordt gequote! Behalve in een pm dan... ;)
Remy: _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 15-06-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dirk-Jan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:19:

Maar ach, we zitten hier met een stel nerds bij elkaar en psyche en klantvriendelijkheid is niet het beste van onze capaciteiten. Technische feiten en inhoud wel. Dus wat canaria al zegt, zoek er niet teveel achter en volg het nieuwe topic. Het gaat uiteindelijk om de inhoud.
Zie je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dt.gif onder mijn naam links? Dat staat er niet zomaar, dat staat er omdat ik onderdeel ben van 't DoktersTeam van GoT, wat je ook Klantenservice kan noemen. Klantvriendelijkheid staat juist hoog in het vaandel, en ik vind het een beetje jammer dus dat jij zo in die vorm zegt van niet Dirk-Jan.
[...]

Kijk eens goed rond in FG, dan zie je dat ik daar heel veel topics open. En dat gebeurt ook in andere subfora regelmatig. Een mod is dus ook echt een gewone user hoor, heus waar ;) Dus ja, wij openen ook wel es topics, en zoals je hebt gemerkt, gebeurt dat ook wel eens dubbel. Geen man overboord, de nieuwste gaat dicht en iedereen kan vrolijk verder in het oudste topic.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MuddyMagical schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:26:
En als je er toch zo zwaar aan tilt: Ik zou juist vereerd zijn als mijn tekst in een post van een mod wordt gequote! Behalve in een pm dan... ;)
offtopic:
Asjeblieft. :* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
P_de_B schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:25:
[...]
Waarom zou er verschil moeten zijn tussen moderators en users als een moderator als user optreedt?
Dat verschil zou er niet moeten zijn, dat probeer ik te zeggen, ik had er alleen niet bij stil gestaan dat dit de gewenste manier is om een nieuw topic van een mod te bekijken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

DeFeCt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:29:
[...]

Dat verschil zou er niet moeten zijn, dat probeer ik te zeggen, ik had er alleen niet bij stil gestaan dat dit de gewenste manier is om een nieuw topic van een mod te bekijken.
NIET van een mod: welk topic dan ook, dat eerder gestart is, van welke user dan ook: crew of niet-crew. Snap dat nou alsjeblieft eens DeFeCt.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Remy schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:27:
[...]Geen man overboord, de nieuwste gaat dicht en iedereen kan vrolijk verder in het oudste topic.
En zo is het maar net! :)

[Case Closed]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
DeFeCt schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:29:
[...]

Zoals gezegd, als een moderator een nieuw topic opent is hij gewoon user (mits het natuurlijk niet een sticky oid is). Je moet het kleurtje in mijn ogen alleen zien als er sturend wordt opgetreden.

Mensen hebben vaak de neiging om een beetje een ik-is-klein-en-zij-zijn-groot gevoel te krijgen in situaties met een moderator. Bijvoorbeeld als een rooie iets plaatst wat misschien wel eens de policy zou kunnen overschrijden, mensen struikelen over elkaar heen om melding te maken van dat feit. Natuurlijk hebben ze een voorbeeldrol, maar probeer het wel in proporties te zien is mijn advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

moto-moi schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:11:
De 'regel' is eigenlijk dat het oudste topic blijft bestaan, was Remy een minuut later geweest dan jij, dan was zijn topic gesloten i.p.v. die van jou :)
Is maar goed dat je regel tussen ' ' plaatst. Heb vaak genoeg gezien dat jongere topics open blijven staan, puur en alleen dat deze hoger in de lijst komen te staan. Mag je nl. 1 keer raden in welk topic wordt gereplied :)

Ow en Remy :*

[rml][ Slotje] Dubbele topics, welke op slot?[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 15-06-2005 15:50 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Wat was volgens de TS dan wel de juiste actie geweest? Het jongste topic open laten, in afwijking van de normale gang van zaken?
En waarom dan eigenlijk?
Dan niet de TS, maar mijn mening: waarom geen merge? Zo houd je de posts bij de users en users die bijv in X gepost hebben (welke gesloten is) zijn ook niet de reacties kwijt (als in, er kan niet meer op gereageerd worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Glimi schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:56:
Dan niet de TS, maar mijn mening: waarom geen merge? Zo houd je de posts bij de users en users die bijv in X gepost hebben (welke gesloten is) zijn ook niet de reacties kwijt (als in, er kan niet meer op gereageerd worden)
Als er geen reacties zijn gemaakt in de richting van "dubbel" of "een topic is genoeg" dan kan dat prima ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Waarom zijn de topics dan niet gemergd? Dan had niemand iets te klagen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Robin Vreuls schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:35:
Waarom zijn de topics dan niet gemergd? Dan had niemand iets te klagen :+.
Zijn ze wel, alleen niet via React zelf, maar door middel van het copy/pasten van de latere startpost. Is ook een oplossing, en heeft hetzelfde effect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

BtM909 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:48:
[...]

Is maar goed dat je regel tussen ' ' plaatst. Heb vaak genoeg gezien dat jongere topics open blijven staan, puur en alleen dat deze hoger in de lijst komen te staan. Mag je nl. 1 keer raden in welk topic wordt gereplied :)
Mjah in dit geval was Remy er om duidelijke redenen direct bij, en heeft hij het wmb fantastisch opgelost door beide posts tot 1 samen te gieten. Als we het pas na een kwartier zien en nummer 2 heeft 10 nuttige posts en de eeste alleen 3 keer "whaha dubbel" dan gaat nummer 1 dicht, als het andersom is gaat nummer 2 dicht, als ze allebei nuttige replies hebben worden ze gemerged. En zelfs dat is allemaal geen regel, maar enkel een kwestie van een moderator die op een logische manier met fingerspitzenfuhl de topics in zijn forum in goede banen wil leiden.

Het feit dat hij mod is is in ieder geval volkomen irrelevant, bij 'gelijke geschiktheid der topics' is het hier gewoon eerst komt eerst maalt :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 16-09 20:11
Waarom wordt dit topic dan gesloten terwijl deze later geplaatst is?
Van de users wordt verwacht dat ze de regels strikt naleven, dus dan verwacht ik ook dat de mod's dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 00:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt eigenlijk wel een beetje onder mierenneuken ^^^ .
Mensen zijn ook maar mensen. Iedereen maakt fouten.
Misschien had iemand wel een TR gestuurd om te zeggen dat het topic dubbel was, en heeft Crash de verkeerde gesloten :)
Shit happens.
offtopic:
:w Terr gmta? :P

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 16-06-2005 17:45 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:40:
Van de users wordt verwacht dat ze de regels strikt naleven, dus dan verwacht ik ook dat de mod's dit doen.
Daar is inderdaad een topic wat eerder was gesloten. Dat kan perongeluk gebeurd zijn, want ook "wij" zijn mensen. Wat heeft met de topics van Remy en DeFeCt te maken? Ik zie de relevantie hier niet zo van, eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ach ik zag gisteren dit topic en ik vond het niet echt nuttig om hier nou een nieuw topic over te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Die komt gemoved vanuit een ander subforum, en er waren al users aan het crossposten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Crash op 16-06-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Naast wat outerspace, Terr en Crash hierboven al zeggen: er zijn geen regels hierover:
curry684 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:48:
Als we het pas na een kwartier zien en nummer 2 heeft 10 nuttige posts en de eeste alleen 3 keer "whaha dubbel" dan gaat nummer 1 dicht, als het andersom is gaat nummer 2 dicht, als ze allebei nuttige replies hebben worden ze gemerged. En zelfs dat is allemaal geen regel, maar enkel een kwestie van een moderator die op een logische manier met fingerspitzenfuhl de topics in zijn forum in goede banen wil leiden.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Mischien iets voor in React,

Als mod als normale user een topic start dat zijn kleurtje dan even zwart is. Dan is het mischien iets duiderlijker dat deze dan als normale user iets post.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

teun-v schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:43:
Mischien iets voor in React,

Als mod als normale user een topic start dat zijn kleurtje dan even zwart is. Dan is het mischien iets duiderlijker dat deze dan als normale user iets post.
En wanneer start een mod een topic als een user en wanneer als een mod? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 00:08
Wat een gedoe allemaal. Sturende opmerkingen in een topic en waarschuwingen zijn gepost als mod inhoudelijke opmerkingen als user, als je dat verschil niet snapt vraag ik me af hoe je op een forum wilt overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 28-09 13:29

Whuzz

Dodgeball!

Volgens mij hoort (uitzonderingen daargelaten) het openen van topics niet onder de taak van de moderator, dus heeft hij die topic gewoon als user geopend.
Is zijn naam dan ineens niet meer rood? Verliest hij in dat topic zijn modrechten?
Nee? Dan heeft hij dat topic dus gewoon als mod geopend en niet als user. Zoals jij het hierboven stelt lijkt het er op dat wanneer een mod iets doet dat niet binnen de taakomschrijving valt van een mod, hij dat dan als functie van user zou doen en er dan ook niet meer als mod op mag worden aangesproken. Daar ben ik het niet mee eens.
Een mod is een mod, wat hij ook doet. En daar kan hij dan ook ten aller tijde op worden aangesproken. Verschuilen achter een argument "maar ik deed dat als user, niet als mod" gaat helemaal niet op vind ik.

Ik ben het verder wel met de mods eens hier hoor, er is gewooon juist gehandeld in deze kwestie, maar ik wilde even ageren tegen de bovengenoemde opmerking.
Ik heb al vaker meegemaakt dat een mod claimde iets als 'user' te hebben gedaan en dat hij er daarom niet als mod op kon worden aangesproken. Onzin natuurlijk. Je bent mod, of je bent het niet, en niet iets er tussenin wanneer dat je het beste uitkomt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

En wat is nu je punt? Een mod doet alles als user, het is namelijk gewoon een user. Hij is alleen in principe de enige waarvan bijsturende opmerkingen verwacht en getolereerd worden, en heeft de mogelijkheden om bijsturing kracht bij te zetten door wat extra technische middelen. Verder is hij ten allen tijde gewoon user en mag hij topics openen en overal on-topic reageren waar hij dat wil. Simple as that :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Misschien dat het sluiten van je topic het idee geeft alsof je iets verkeerd gedaan hebt en op je vingers getikt wordt. Staat toch slecht in je stats :P

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Zijn punt is toch vrij duidelijk? Hij zegt dat de opmerking van Dido ('dat is geen moderator taak dus deed hij dat als user') een handige maar onzinnige smoes is, en dat ben ik helemaal met hem eens.
Jij zegt 'een mod doet alles als user', ik zeg 'een mod doet alles als mod'. Volgens mij kan je dat kleurtje niet zomaar even van je af schudden als het even niet uitkomt.

Overigens vind ik de oorspronkelijke aanleiding van dit topic echt té onbelangrijk voor woorden.
Remy deed gewoon (goed) zijn werk, en de impliciete bewering van de TS dat een mod een user dan maar 'voor moet laten gaan' is imo echt onzinnig.

[ Voor 6% gewijzigd door pinball op 25-06-2005 10:45 ]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinball schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:43:
[...]

Zijn punt is toch vrij duidelijk? Hij zegt dat de opmerking van Dido ('dat is geen moderator taak dus deed hij dat als user') een handige maar onzinnige smoes is, en dat ben ik helemaal met hem eens.
Jij zegt 'een mod doet alles als user', ik zeg 'een mod doet alles als mod'. Volgens mij kan je dat kleurtje niet zomaar even van je af schudden als het even niet uitkomt.
Beetje onzinnig onderscheid. Of het nu is: een mod doet iets als user, of: een mod doet iets als mod, maar in dit soort gevallen geldt een gelijke behandeling als met een user, het heeft dezelfde consequenties. Definitie is helemaal niet relevant, het gaat erom dat er in dit geval geen reden is om op basis van kleur een andere behandeling voor te staan. Hoe je het noemt, tsja, boeiuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 18:48

Dido

heforshe

pinball schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:43:
Het gaat er niet zozeer om of het even niet uitkomt, maar eerder dat het totaal irrelevant is. Bij het plaatsen van deze post, of, laten we zeggen, tip over Excel in OSS doe ik dat toch echt niet als moderator, maar als user van dit forum. Dat ik daarnaast ten alle tijden ook bijkomende verantwoordelijkheden heb is op geen enkele manier van invloed op de inhoud, waarde of betekenis van wat ik buiten die verantwoordelijkheden om post.
Overigens vind ik de oorspronkelijke aanleiding van dit topic echt té onbelangrijk voor woorden.
Remy deed gewoon (goed) zijn werk, en de impliciete bewering van de TS dat een mod een user dan maar 'voor moet laten gaan' is imo echt onzinnig.
Evenals het omgekeerde. Waarom? Omdat het gewoon ging om twee topicstarts, waarbij het irrelevant is of een van de twee topicstarters een rood kleurtje had. Dat was het enige punt dat ik probeerde te maken.

Uiteraard heeft een moderator, ook als ie gewoon als user aan dit forum deelneemt, wel een voorbeeldfunctie die zijn specifieke verantwoordelijkheden overstijgt, en in die zin zou je kunnen stellen dat een mod altijd mod is. Dat is echter niet de context waarin ik mijn opmerking plaatste ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Infinitive schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 10:31:
Misschien dat het sluiten van je topic het idee geeft alsof je iets verkeerd gedaan hebt en op je vingers getikt wordt. Staat toch slecht in je stats :P
Net alsof iemand daarop gaat letten. Iedereen die de sluitmessage leest begrijpt het meteen, en ook uit de lijst met topics waarin je gereageerd hebt verdwijnt zo'n gesloten topic meestal snel genoeg. Bovendien eindigen dergelijke slotjes ook niet in je notes, en wat niet in je notes staat is simpelweg niet gebeurd. Zo'n slotje heeft dus 0,0 aan consequenties, en het wordt alleen maar gezet om zo de discussie centraal te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Het is toch ook zo dat wij als "gewone" users (niet zo opvatten) evengoed onze feedback kunnen/mogen geven op GoT of niet?

Ik weet zefs dat dat heel erg gewaardeerd wordt, aangezien er meer users zijn dan mods, dus ook meer fouten/features ontdekt worden.

Als dit niet zo zou zijn zouden de mods al lang dit soort topics gesloten hebben of hem gemoved hebben, maar dat doen ze niet, omdat het een nette discussie is, waar WIJ net zoveel invloed in hebben als zij. Als er een het niet met je eens is, so be it. Het zijn ook maar mensen, die hebben niet allemaal dezelfde mening, en ze hebben daardoor ook niet de macht om jou te bannen oid omdat je het niet met ze eens bent!

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Pagina: 1