laptop advies, ziet door de bomen het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

• TheGOoSTaD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-01 22:31
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop, die ik net als veel andere posters hier ga kopen voor m'n studie.
Omdat ik geen eigen pc heb om mee te nemen en ik toch wel graag spelletjes speel moet het wel een beetje een laptop met wat oempfh zijn.

Na wat zoeken ben ik er uit dat ik +/- het volgende wil:

- centrion of turion processor +/- 2ghz, (weegt het voordeel van 64bit op tegen de iets mindere 32bit prestaties en het hogere energie verbruik?)
- X700 128mb video kaart (wat is het verschil tussen de x600 en x700 en is dat reden genoeg om een x700 te nemen?)
- 15.4bb scherm (wat is goed? dat wux,etc+, zegt me niks :S, als het scherm een hogere res heeft dan die je gebruikt, klopt het dat de boel dan wazig word?)
- 1 gig ram (ddr2 is dat het geld waard? wat is het verschil met gewoon ddr? allen de mhz?)
- minimaal 60gb hdd (laptops hebben meestal 5400rpm, is een upgrade naar 7200rpm een goed idee in een laptop? Dan bedoel ik vooral of de 7200rpm schijven niet erg veel warmer worden en meer geluid maken tov de 5400rpm schijven en is dat verschil in rpm echt te merken, zeker als 1gig ram hebt?
- CD/DVD-brander
- verder alle aansluitingen die je hoort te verwachten, usb, firewire, gigabitlan, wlan, bluetooth, etc

ik zelf ben uitgekomen op de acer aspire 1692 / 5024 en de asus A6Va

het probleem met deze is alleen dat ze net niet 100% voldoen, zijn er winkels waar je dit kunt laten aanpassen?
Oja, ook staat op de site van asus dat de A6V serie een x600 kaart heeft, maar online winkels zeggen x700...wat klopt nou :S.

Verder ben ik benieuwt of er eigenaren zijn van de bovengenoemde laptops en wat hun ervaringen er mee zijn.

alvast bedankt voor de hulp en advies.

mvg

TheGOoSTaD

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-01 17:14
is je budget eindig of oneindig? voor andere vragen kun je de search ook gebruiken, dan vind je best veel bruikbare info

PSN: djmurcielago

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:59

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/