[W2K Pro] ip-configuratie aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:50
Hoi Tweakers,

Ik heb het volgende probleem en ik kom er niet echt uit. Gezocht hier op GoT en Google, maar niet echt iets kunnen vinden.
Dit is de case:
Ik werk bij een bedrijf met een windows 2000 netwerk zowel server als clients. De clients krijgen hun ip-nummer via dhcp. nu zijn er een aantal mensen die met hun laptop samen bij een klant willen werken via een hubje. Deze laptops moeten bij de klant een vast ip-nummer krijgen.
Het komt er op neer dat de gebruikers zelf het ip-nummer moeten kunnen wijzigen, het zij handmatig of via een script/tool. Het probleem is dat deze "normale" gebruikers de vereiste rechten niet hebben.
De gebruikers lokale admin rechten geven is out of the question.
Ik heb Mobile NetSwitch geprobeerd, deze heeft de mogelijkheid om een admin wachtwoord in te geven zodat onder de gebruikers account het ip-nummer kan worden aangepast, dit werkt echter niet goed. Om deze instelling vereist dat het inglogde account de optie "Act as a part of the operating system" nodig heeft. Dit kan ik niet lokaal instellen, om dat de lokale policy wordt overschreven door de domainpolicy.

Heeft iemand enig idee in welke richting ik het moet zoeken? Ik dacht aan iets van harwareprofielen ofzo zodat de gebruiker bij het opstarten een profiel moet kiezen.

Verwijderd

daar moet je helemaal niets voor doen :)
windows zoekt bij het starten (en daarna nog) naar een ip.
kan hij dat niet vinden (bij een dhcp-server), neemt windows een ip aan in de 169-range met subnet 255.0.0.0
alle laptops gaan dat doen, en ze zien elkaar in netwerkomgeving via je switch...
wij doen dat vaak zo op school, zelfs gewoon met z'n allen je wlan-kaartje aan, en dat werkt perfect, niet eens een switch nodig!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:50
Dat meen je!

als ik dat eerder wist.