Router + webserver

Pagina: 1
Acties:

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 19:53
Hi all,
Weet niet precies waar ik dit moet plaatsen dus als het hier niet hoort, kan een modje me anders ff verplaatsen?

Heb een paar dagen geleden een E-tech Wireless ADSL Router (54 mbp/s) gekocht.
Maar draai dus ook al een tijdje een webservertje thuis, maar deze router gebruikt port 80 voor de webbased instellingen.
Op mijn vorige router kon ik de port van de router veranderen zodat de webserver deze kon gebruiken.
Kan het op deze router niet vinden, is er een manier om de instellingen van deze router te veranderen zodat ik port 80 weer kan gebruiken voor de webserver?

Het gaat om deze router:
http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Wireless54

Alvast bedankt!
Groeten,

Robin.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

• CptMorgan
bijna 1 1/2 dag voorbij, niemand die me kan helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat en waar heb je zelf al gezocht om dit op te lossen? Heb je de handleiding al gezien? Daar staat gewoon in waar je ergens poortmappings kunt vinden :) En ik kan me niet voorstellen dat je die poort van je webconfig niet kunt veranderen :)

Oh en groeten en je naam enzo hoeft niet, zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56
Ik snap je probleem geloof ik nog niet.

Ik heb zelf thuis de volgende opstelling:
- ADSL modem, bridge-configuratie (doet er in onderstaande verhaal niet toe)
- Linksys WRT54G wireless router; IP-adres 192.168.1.0
- web/mailserver; IP-adres 192.168.1.2
- desktop PC; IP-adres 192.168.1.10

In de router heb ik portforwarding ingesteld: al het verkeer van buiten dat binnenkomt op poort 80 wordt doorverwezen naar de web/mailserver, IP-adres 192.168.1.2

- Ga ik nu vanaf m'n desktop-PC met een webbrowser naar 192.168.1.0, dan kom ik gewoon op de instelpagina van de router;
- Ga ik vanaf diezelfde desktop-PC met een webbrowser naar 82.161.30.xx (m'n breedband IP-adres), dan komt dat verzoek op de router terecht, die het doorstuurt naar de web/mailserver - ofwel, ik krijg m'n eigen website te zien.

Ik heb dus alleen portforwarding hoeven in te stellen - iets dat als het goed is ook heel simpel kan op jouw e-tech. In de nederlandstalige handleiding staat er op pagina 14 iets over.
De poort van de webinterface van de router heb ik niet hoeven aan te passen. Ik denk dat de router simpelweg onderscheid maakt op basis van waar het dataverzoek op binnenkomt: de poort die 'op de buitenwereld' is aangesloten of een van de LAN-poorten.

... of ik snap inderdaad gewoon je probleem niet, natuurlijk... :)

• CptMorgan
Heb nu dat port forwarding gedaan, en volgensmij doet hij het nu goed?
Dit is geen spam, maar willen jullie ff checken of hij het doet?
http://www.design-xs.nl/ doet hij het nu goed? (snelheid maakt niet uit, ligt aan de website zelf dat weet ik ;) )