Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sidepanel

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-10 21:28
Hey mensen ik heb een vraagje(s),

Ik heb op een pc beurs een ring voor om een 80mm fan en 2 neon buizen (dun) gekocht, maar omdat ik geen mooie sidepannel heb en alleen een standaard (pics komen eraan) heb wil ik een mooie open sidepannel kopen. Elke computerzaak bij mij in de buurt heeft ze niet en zeggen allemaal dat ik window kits via internet moet bestellen. Zitten in zo'n windows kit een hele sidepannel of zijn het alleen maar de spulletjes die je nodig hebt? Want ik heb een vrij goedkope kast en ik heb geen idee hoe hij heet (op internet zoeken heeft ook geen resultaat). De pics komen nog... Plz help me

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56
In een windowkit zit een raampje en wat rubber om het mee af te werken, geen heel sidepanel.

Volledige sidepanels zijn voor veel bekende kasten te krijgen bij de leverancier van de kast. Maar sidepanels zijn NIET universeel! Als je dus niet weet wat voor merk+type kast je hebt wordt het erg lastig om er een sidepanel voor te zoeken; "erg lastig" omdat ik het woord "onmogelijk" even niet wilde gebruiken.

Overigens, als het merk niet op de kast terug te vinden is zou ik er vanuit gaan dat het een of ander vaag onbekend merk is, en meestal leveren die merken ook geen losse sidepanels...

Oh, en wacht voortaan met zoiets posten tot je pics hebt? :) Met pics heb je nog een kleine kans dat iemand de kast herkend, nu kun je er helemaal niets mee...

edit:

Hai AtleX :w jij hier? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 15-06-2005 14:11 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een windowkit bevat doorgaans alleen een stuk plexi, rubbers en wat montagespul inc. een handleiding. Het is geen compleet zijpaneel aangezien die per kast verschillen, bij sommige kasten kan je wel zijpanelen met window bestellen voor je kast, maar over het algemeen is dat alleen bij de bekendere fabrikanten.
edit:

XanderH :>, wij hier :?
:+

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 15-06-2005 14:15 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

ik zou gewoon een gat in je zijpanel maken en daar een stukkie plexi achter rammen. met een window kit moet je sowieso ook een gat zagen, dan kan je het net zo makkelijk gewoon goedkoop doen.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
maar dan heb je nooit dat passende stukje rubber..
Je kunt het inderdaad op de makkelijke manier/goedkope manier doen, maardenk er dan wel aan dat je de randen mooi afwerkt met vijlen en dergelijke..

Plak eerst de panel af met schilderstape en teken daar je design op over. Dan met een dremeltje, figuurzaag of zelfs een decoupeerzaag kun je een gat maken. Daarna netjes afwerken met een vijl en als je het dan nog extra mooi wil maken, moet je iets van een randje hebben zodat je geen beschadigingen ziet. Je knt hem daarna natuurlijk ook nog spuiten.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

hij moet eigenlijk zelf kiezen. Als hij dat rubber mooi vind, moet hij een windowkitje nemen. Als hij dat rubber lelijk vind (zoals ik) moet hij zelf op een goedkopere manier een raampje maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:15:
ik zou gewoon een gat in je zijpanel maken en daar een stukkie plexi achter rammen. met een window kit moet je sowieso ook een gat zagen, dan kan je het net zo makkelijk gewoon goedkoop doen.
:Y) Ruig.

Trouwens als je dan toch met plexi bezig bent kan je mooi die fans met die ccfl-buisjes daarop gebruiken geeft vast en zeker een leuk effect :)

• Bolis
ja idd ik ga vanmiddag foto's nemen. Ik ben nu op school.

Op google kan ik mijn kast nergens vinden! Mijn kast is een mid tower (denk ik) en ziet eruit als een heel standaard kast (qua vormgeving), maar alleen hij is metal silver achtig met donkere zeeachtige vormgeving.
Kunnen jullie misschien een grote lijst vinden met alle standaard kasten?

[ Voor 80% gewijzigd door Bolis op 16-06-2005 11:26 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Bolis schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:08:
ja idd ik ga vanmiddag foto's nemen. Ik ben nu op school.

Op google kan ik mijn kast nergens vinden! Mijn kast is een mid tower (denk ik) en ziet eruit als een heel standaard kast (qua vormgeving), maar alleen hij is metal silver achtig met donkere zeeachtige vormgeving.
Kunnen jullie misschien een grote lijst vinden met alle standaard kasten?
just take the picture, want op dit moment kan het bijna elke kast zijn :P

• Bolis
working on it

Verwijderd

Zit er ook niet op de voeding een sticker waar een merk op staat (binnenkant kast op de voeding bedoel ik).

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:51:
Zit er ook niet op de voeding een sticker waar een merk op staat (binnenkant kast op de voeding bedoel ik).
Dat is dan het merk van de voeding wat ook niet per definitie met het merk van de kast hoeft overeen te stemmen...

Verwijderd

XanderH schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:12:
[...]
Dat is dan het merk van de voeding wat ook niet per definitie met het merk van de kast hoeft overeen te stemmen...
Nee dat is waar, maar er zijn zat kasten waarbij de voeding wel van hetzelfde merk is. Bovendien zal het makkelijker zoeken worden :)

Verwijderd

Persoonlijk vind ik die rubbers minder mooi..

Zelf heb ik met de dremel een gat in de side panel gemaakt ( in een aardige vorm) en van de binninkant met dubbelzijdige tape een stuk plexieglas ertegen aan geplakt.

Dan heb je niet zo'n overgang met een rubbere rand..

• Bolis
Hier zijn de pics

Afbeeldingslocatie: http://img284.echo.cx/img284/9392/hpim10937av.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img284.echo.cx/img284/2369/hpim10946tz.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img284.echo.cx/img284/4679/hpim10950yc.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img284.echo.cx/img284/5332/hpim11001jt.th.jpg

[ Voor 100% gewijzigd door Bolis op 18-06-2005 17:07 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dit is gewoon een standaard Sweex-like kastje, waarschijnlijk een CX5 of CX6. Voor zover ik weet zijn er geen kant en klare sidepanels met window voor te krijgen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Xander
Die ronding op de voorkant, die maffe 5.25" afdekbrackets, die powerswitch, die inkepingen in de zijkant... Volgens mij is het een Sweex case :P Ik gok op een Sweex Diamond case ofzo.

Maargoed, als het Sweex is (wat ik niet zeker weet; ik ken eigenlijk voornamelijk merkkasten), kun je een sidepanel bij bestellen wel vergeten vrees ik...

edit:

Zeg AtleX, ik stel toch voor dat we eens stoppen met bijna hetzelfde posten in CME... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 18-06-2005 17:23 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou er lekker zelf een maken, is goedkoper, je kan em precies zo maken als je zelf wilt en ik vind het ook nog eens leuk om te doen, kan je ook zelf kiezen of je er wel of geen rubber tussen doet

pak een dremel of decoupeerzaag, maak een mooi gat, vijl het netjes bij, stukje plexi halen bij de gamma/praxis voor een paar euro, beetje dubbelzijdig tape er achter en klaar is Bolis :)

edit : en trouwens dit is toch tweakers.net welke echte tweaker koopt nou een standaard saai sidepanel als je die ook prima zelf kan bouwen :P

[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2005 18:23 ]

• Bolis
ja ik d8 al dat het een sweex was ik had (toen ik nog 0 van computers wist) ook een sweex muis erbij gekocht a 2 euro :D

Nu draai ik ook mx1000 :)

Verwijderd

je kan het gat ook nog met een figuurzaagje (met zaagjes voor ijzer) zagen. Dit duurt wat langer, maar is wel makkelijker dan met die andere middelen. Na het zagen van het gat kan je altijd nog met een vijl de scheve randen wegvijlen. Daarom is het een idee om een beejte naast het lijntje te zagen.

• Bolis
mmm ok ik ben er nog niet helemaal uit, maar kunnen jullie misschien een concreet lijstje maken met ALLE benodigdheden voor de verschillende mogelijkheden?

• PilatuS
  • Niet online
Bolis schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:00:
mmm ok ik ben er nog niet helemaal uit, maar kunnen jullie misschien een concreet lijstje maken met ALLE benodigdheden voor de verschillende mogelijkheden?
zoek ff met de search op window maken oid. het staat zelfs in de C&E FAQ's

niet lullig bedoelt hoor maar je denkt toch niet dat jij de eerste bent die een window gaat maken he :P

zelf vind ik een decoupeerzaag met een GOED ijzerzaagje het best werken

je hebt dan een decoupeerzaag nodig, een ijzerzaagje, een vijl, wat plexi, dubbelzijdig tape en eventueel wat raarrubber

Verwijderd

met figuurzaagje: een boortje, boormachine, figuurzaag, ijzerzaagjes voor op viguurzaag, vijl, wat plexi, lijm/dubbelzijdige tape/moertje boutje en eventueel wat raamrubber

• Bolis
aight mensen ik ga het samen met mijn vader maken ik breng report... Of ik koop een sidepannel als ik die kan vinden :O

Verwijderd

Je kan voor de afwerking aan de randen ook dat spul dat om electrische bedrading in huizen zit gebruiken (als je het toevallig hebt liggen).
Gewoon een stuk draad opensnijden met een mesje, dan het koper eruit halen en dan kan je mooi het plastic om de rand zetten, misschien een druppeltje lijm erbij klaar :)

• Bolis
Ok mensen kan ik niet gewoon met dubbelzijdig spul het plexieglas erachter plakken?

waarom een rubberen ding eromheen?

En trouwens ik wil ook een fan in de zijkant ik denk dat ik een pittige fan ga nemen iets van 100 cfm ofzo :)

Hoe bouw je zo'n fan aan de zijkant in? Moet je dan versteviging doen?

• Sprite_tm
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mja, het topic begint nu over zelf een window inelkaarzetten te gaan, en daarover staat genoeg in de CM&E FAQ en ook met de search zul je wel het een en ander kunnen vinden. GoT is geen plek waar we je aan het handje meenemen langs die natuurlijk heeeel ingewikkelde procedure, vandaar dat ik dit topic op slot gooi.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.