[XP]hd's wisselen

Pagina: 1
Acties:

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-03 13:02
Ik vraag me af of je een geinstalleerde versie van winxp kan uitwissellen met een andere computer waar andere hardware in zit dan waarmee de XP versie is geinstalleerd.
Ik weet dat dit wel kon met Win98 en niet met Win2000

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je even rond zoekt op GoT en dan met name naar situaties waarbij mensen hun PC hebben geupgrade / vervangen dan krijg je hier al best een aantal antwoorden op :)

Heb je die topics al eens bekeken? :)

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Zal waarschijnlijk niet lukken, ik heb het pas met W2k geprobeerd, maar dat draait niet echt lekker meer als je de schijf hebt overgezet en de registery edit hebt uitgevoerd.

Het kan trouwens zijn dat het gewoon werkt hoor, hangt van je IDE controller af.

Zoek eens op inaccesable_boot_device

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
Mijn ervaring is dat dit niet werkt i.v.m. driver\chipset problemen. De blauwe schermen zijn vaak het resultaat.

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:42

pbd

kijk eens naar de tool sysprep van microsoft....

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
HomeY schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:52:
kijk eens naar de tool sysprep van microsoft....
Sysprep haalt zover ik weet alleen de Windows code en wat instellingen zoals computernaam\domein gegevens weg, zodat je dezelfde image op meerdere systemen kan zetten en alleen de code en netwerkgegevens per systeem hoeft in te voeren.

Maar werkt niet bij andere hardware specificaties.

[ Voor 10% gewijzigd door mvdb1982 op 16-06-2005 23:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mvdb1982 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:32:
[...]

Sysprep haalt zover ik weet alleen de Windows code en wat instellingen zoals computernaam\domein gegevens weg, zodat je dezelfde image op meerdere systemen kan zetten en alleen de code en netwerkgegevens per systeem hoeft in te voeren.
Sysprep 1.1 kan veel meer.
Maar werkt niet bij andere hardware specificaties.
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;302577

dus wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 14:57
Als het wat betreft hardware allemaal goed gaat moet je er wel rekening mee houden dat je windows afhankelijk van je versie opnieuw zult moeten activeren. Er is dan teveel gewijzigd aan je systeem volgens xp.

Succes iig, en laat je hier even weten of het is gelukt zodat mensen die hetzelfde willen gaan doen er wat informatie over kunnen vinden.
Pagina: 1