Canon fotoprinter icm 350D

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi,

mijn vader heeft afgelopen week een canon d350 voor zichzelf gekocht. Nu is hij over 3 weken jarig en willen wij hem een printer cadeau geven.
Omdat ik nog niet echt een topic over de canon printers kon vinden heb ik deze er voor aangemaakt.
Ik hoop dat de StartPost goed genoeg is? :)

Er zijn een aantal dingen belangrijk:
• Hij moet ligt zijn
• Hij moet klein zijn
• Hij moet feiloos met de D350 kunnen samenwerken
• Hij moet door een PC aangestuurd kunnen worden

Die 1e 2 punten zijn omdat hij elk half jaar in Italië woont en met het vliegtuig gaat, hij heeft dus geen ruimte voor een grote zware printer in zijn tas!

Ik heb op de canon website gekeken:

Selphy CP330
De 'supercoole' CP-330 printer is voorzien van een oplaadbare accu zodat u ook onderweg kunt printen - rechtstreeks vanaf elke PictBridge of Canon Direct Print compatibele camera. Sneller had u uw foto's nog nooit.

Oplaadbare accu.. klinkt heel intressant, vooral voor mijn vader ivm italië!
860 Gram

SELPHY CP400
De SELPHY CP400 fotokaartprinter maakt het thuis printen van foto's gemakkelijk, snel en leuk. Sluit een PictBridge compatibele camera aan voor directe kwaliteitsprints en veel plezier .

820 gram

SELPHY CP500
De SELPHY CP500 fotokaartprinter: Canons snelste, and uiterst stijlvolle fotoaccessoire om thuis foto's te printening at home.

850 gram

SELPHY CP600 - NIEUW
Met de oplaadbare accu en de compacte, stijlvolle vormgeving is de SELPHY CP600 de fotoprinter die u overal mee naar toe kunt nemen om razendsnel perfecte fotoprints te maken.

Ook hier weer een accu!

SELPHY DS700
De SELPHY DS700 is een compacte fotoprinter die direct op de TV is aan te sluiten om foto's op geheugenkaarten te bekijken en met hoge kwaliteit te printen. U kunt ook rechtstreeks printen vanaf digitale camera's, mobiele telefoons of een PC.

Tv kijken is ook intressant voor m'n vader, dan wel alleen in Nederland
1800 Gram

Hier is een overzicht te vinden: http://www.canon.nl/For_H...5160&SourcePageID=25108#2

Budget ligt rond de 100-200, maar duur betekend niet altijd goed.

Wat kunnen jullie me aanraden?

• Mir
  • Niet online
Nu heb ik zelf nog wat verder lopen zoeken en valt het me op dat:

CP330 en CP600 zijn met batterij en hebben iRDA (niet boeiend)
CP500 en CP600 zijn identiek, behalve dat de CP600 met batterij werkt, hier betaal je +- 70 euro meer voor.

de CP330 en CP400 zijn ook redelijk identiek aan elkaar, qua snelheid net even wat anders

qua gewicht en maten ontlopen ze elkaar niet zo heel erg.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

you got mail !

www.casarodriguillo.com

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik heb zelf de CP220 gekocht vorige week, en ben er tot nu toe zeer over te spreken. De printkwaliteit is over de hele CP-reeks identiek (maken gebruik van zelfde cartridges en idem printunit). En die printkwaliteit is érg goed te noemen!
De printsnelheid is bij de CP220 in vergelijking met de CP400 echter een "STUK" lager.... 85 sec over een afdruk, tegenover 81 sec over een afdruk (nounou, wát een verschil :P)... qua prijs scheelde me dat echter wel zo'n 50-60 euro.
Verder is-ie 100% identiek aan de CP400. Geen IR/accu, okee, maar dat is me even wat minder boeiend... Voordeel is dus dat hij uit productie is, dus voorraden "opverkocht" moeten worden, en hij daarom lekker goedkoop weg kan.
De CP220 die ik had gekocht kostte me namelijk maar 105 euro, en kreeg ook nog eens 20% korting op een printpack van 108 afdrukken. Uiteindelijk voor 132 euro de winkel uitgekopen met het totaalpakket van een CP220 en een 108-prints pack: een "nieuwer" type kan je voor zo'n prijs echt nergens vinden, het is dus zoeken naar een zaak die toevallig nog een oude voorraad CP220's heeft staan (of 2ehands wat regelen). De dixons waar ik hem heb gekocht (rotterdam lijnbaan) had er nog maar één staan, dus daar hoef je het alvast niet meer te proberen :P

Qua compatibiliteit zit je met de Selphy reeks overigens wel goed: ze ondersteunen pictbridge/directprint en de 350D ook. Mijn 350D had iig geen problemen om de CP220 aan te sturen. (wel even in het menu vd 350D de usb-poort op 'printer' zetten). Ook via de PC gaat het aansturen vlekkeloos, dus ook daar hoef je je geen zorgen om te maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 16-06-2005 01:43 ]

• Mir
  • Niet online
Bedankt voor je verhaal!

Ik neem aan dat jij de cp330 bedoelde, die heeft een accu, de 400 niet.

Dus het zijn in principe alleen de 'gadgets' waar je extra voor betaald, niet de kwaliteit?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

sorry, dat "geen IR/accu" bedoelde ik in vergelijking met de 330/600 en niet als verschil tussen de 220-400 (beetje onduidelijk gezegd, achteraf gezien... maargoed, het was laat :P). In ieder geval: ik heb zelf dus de CP220. Een ouder ding dus, en daarom lekker goedkoop. En op het "enorme verschil" in printsnelheid na, identiek aan de 400. (nouja, ik vind de 220 ook nog eens mooier dan de 400, maar da's weer persoonlijk natuurlijk)
En inderdaad, het enige waarvoor je dus meer betaalt zijn dus de extra dingen, zoals de accu op de 330/600, extra snelheid op de 500/600, en het feit dat hij nieuwer is bij de 400 (t.o.v. de 220 dan).

[ Voor 22% gewijzigd door jwbagger op 16-06-2005 11:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

De cam heet toch echt 350D, titelfixje dus :)

LinkedIn
Instagram

• Mir
  • Niet online
Ik heb zojuist de cp400 gekocht voor 89 euro!

Bij de dynabyte, snap er niets van waarom voor die prijs.. andere winkels hadden hem voor 160 euro staan, heel vaag.

Testen kan ik nog niet omdat hij een cadeau is voor mijn vader

Er zit een cardridge bij voor 5 afdrukken, hoeveel afdrukken kunnen de navul-cardridges hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Mir op 16-06-2005 15:20 ]

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Mir schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:19:

Bij de dynabyte, snap er niets van waarom voor die prijs.. andere winkels hadden hem voor 160 euro staan, heel vaag.

Er zit een cardridge bij voor 5 afdrukken, hoeveel afdrukken kunnen de navul-cardridges hebben?
DAMN dan heb je idd een héééél goede koop gedaan :P (dynabyte gaat een begrotingstekort krijgen, dat kan niet anders... :+ )

anyway: een standaard navulcartridge kan 36 printjes leveren, voor zo'n 12-15 euro. Koop je echter een pakket voor 108 prints, dan ben je daar zo'n 32-35 euro voor kwijt. Daarin zitten dan 3 losse standaardcartridges als bundel, en je bent dan dus wel iets voordeliger klaar. Bij de dixons kostte zo'n 108-pack me 32 euro, dus dat komt op een kleine 30 cent per printje.

• Gizz
  • Laatst online: 20:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou een Canon pixma 4000 voor hem kopen, en een waardebon geven zodat hij er ook nog 1 kan kopen voor Italië.

Dan zit je op 200 euro, heb je echte printers met veel cartridges die mooie randloze A4 afdrukken kunt maken.
Die draagbare mini-printertjes stellen weinig voor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Pinin

Pinin

Maar als je zo'n ding heb zien werken en de kwaliteit ziet, kan je niet anders concluderen dat het beestachtig is, en goedkoper per afdruk. Tevens is de bewaartijd langer. en kan je zonder pc werken (of kan de pixma 4000 dat ook?)

www.casarodriguillo.com

• Pinin

Pinin

Hee, volgens mij kan je ook nog €50,- terug krijgen, dan wordt het helemaal belachelijk goedkoop

http://canoninstorepromotion.onlinerebates.com/

www.casarodriguillo.com

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Gizz schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 20:47:

Die draagbare mini-printertjes stellen weinig voor.
stellen weinig voor? je hebt er blijkbaar nog niet de resultaten van zo'n krachtige printer gezien, ze zijn kleurecht en nétjes (gecoat en wel).
mail mij maar eens een (hires) foto en je adres, dan stuur ik je wel een afdruk op. (ook zo handig, de uitgeprinte foto's hebben aan de achterkant een adreszijde, zodat ze gelijk als kaart te versturen zijn, maar om 'm mooi te houden stop ik 'm wel in een envelopje). Dan weet je tenminste wat voor prints je met zo'n apparaat kunt maken, en zul je waarschijnlijk niet meer zo snel roepen dat ze "weinig voorstellen". Wat betreft scherpte kan hij wedijveren met een fotoservice, wat betreft kleurechtheid wint hij het van de meeste.
tomleeuw schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:59:
Hee, volgens mij kan je ook nog €50,- terug krijgen, dan wordt het helemaal belachelijk goedkoop

http://canoninstorepromotion.onlinerebates.com/
nee, da's alleen geldig als je bij een canon demonstratie aanwezig bent geweest en daar een gestempelde flyer hebt weten te bemachtigen, staat er tenminste...

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Net gelezen hoe die printertjes printen. Interessant: Ze werken niet op de standaard manier met inkt uit een spuitmondje. B)

Één of andere folie gaat over het papier. Door middel van verhitting komen er gassen vrij uit die folie. Die gassen hebben verschillende kleuren en die verschillende kleuren vormen een druppel met exact de kleur die nodig is. *edit* had het niet helemaal begrepen B) zie voor goede beschrijving het bericht van jwbagger hieronder **

Waar je bij een inkjet printer dus eerst een gele druppel op het papier + daarbovenop een blauwe druppel nodig had om groen te krijgen (versimpelde versie), daarbij komt uit zo'n Canon fotoprintertje dus meteen een groene, hete 'druppel', gevormd uit verschillende kleuren gas, op het papier terecht. Lijkt me een goede zaak.

Misschien baseert Gizz z'n mening op ervaringen met die kleine fotoprintertjes van HP? Die gebruiken namelijk wel gewoon een standaard inktjet methode met inktcartridges enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door guillaumemay op 17-06-2005 00:11 . Reden: beschrijving was niet geheel correct. ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ok, blijkbaar heb ik me vergist in de kwaliteit :)
Kan iemand me dan wel uitleggen waarom alle grotere printers dan gewoon inktjet zijn, als dye printers goedkoper en beter zijn?

Verder zou ik me erg ergeren aan het kleine afdrukformaat. 10x15 is leuk voor wat vakantie foto's, maar daar laat je er meestal tientallen tegelijk van afdrukken en daar is een afdrukcentrale iets beter geschikt voor denk ik. Vaak wil je toch iets meer dan 10x15 of stikkertjes :P

Maar misschien ben ik gewoon bevooroordeelt omdat ik zelf alleen A4 en A3 afdruk op mijn I9950. Er zullen vast ook mensen zijn die nooit groter willen dan 15x10 (of 10x20, zag ik op de site staan).
Misschien baseert Gizz z'n mening op ervaringen met die kleine fotoprintertjes van HP?
Daar heb ik inderdaad eens afdrukken van gezien, niet echt om over naar huis te schrijven. Ik heb er zelfs 1 gewonnen met de t.net fotocontest, maar ik heb hem gelukkig kunnen inwisselen voor een CF-kaartje :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 16-06-2005 22:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

@gium : bijna goed. Alleen gaat dat folie kleur-voor-kleur, dus niet dat je een wolkje gas met direct de juiste kleur krijgt, zoals jij zegt. Het papier gaat 4 keer door de printer heen: geel,magenta,cyaan en dan een coating.
Het uiteindelijke effect is echter wel hetzelfde: je ziet geen losse druppeltjes doordat het uit 'neergeslagen damp' bestaat, en je ziet ook geen afzonderlijke kleuren, omdat ze echt perfect over elkaar heen liggen. Het effect is dus inderdaad alsof er direct de juiste kleur is neergeslagen, en doet daardoor ook fotocentrale-achtig aan.
Gizz schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:43:
Ok, blijkbaar heb ik me vergist in de kwaliteit :)
Kan iemand me dan wel uitleggen waarom alle grotere printers dan gewoon inktjet zijn, als dye printers goedkoper en beter zijn?
helaas, een a4 dye-sub printer kost in de richting van 800 euro. Heb er laatst eentje zien staan in de mediamarkt. Niet echt te betalen dus. Nadeel van zo'n ding is dat er over de hele lengte een 300dpi-kop aanwezig moet zijn (er zit geen bewegende kop in), dus als je in plaats van 10cm een kop van ruim de dubbele lengte moet hebben (en nog steeds foutloos, al die elementjes), kost dat nogal wat....
Verder zou ik me erg ergeren aan het kleine afdrukformaat. 10x15 is leuk voor wat vakantie foto's, maar daar laat je er meestal tientallen tegelijk van afdrukken en daar is een afdrukcentrale iets beter geschikt voor denk ik. Vaak wil je toch iets meer dan 10x15 of stikkertjes :P
tja, de "grote stapel" vakantiefoto's gaat inderdaad gewoon naar de centrale (maar dan een goeie, moet nog op zoek gaan naar wat ik goede resultaten vind geven)... maar af en toe een leuke foto kunnen printen zonder op een centrale te moeten wachten, heeft ook z'n voordelen.
Voor groter formaat ga ik wel naar een centrale oid, maar zo vaak hoef ik geen a4 of posterformaat te printen. Om te bewaren is 10x15 een stuk handiger dan een a4 per foto. Maar goed, da's mijn mening ;)
Maar misschien ben ik gewoon bevooroordeelt omdat ik zelf alleen A4 en A3 afdruk op mijn I9950. Er zullen vast ook mensen zijn die nooit groter willen dan 15x10 (of 10x20, zag ik op de site staan).
10x20 is panorama, moet je weer een aparte papierbak en aparte inkt+papiersets voor kopen. Dat dan weer wel :P

[ Voor 62% gewijzigd door jwbagger op 16-06-2005 22:49 ]

• Mir
  • Niet online
verdomme :(

net een etentje met m'n vader gehad.. hebben we toch gezamenlijk besloten dat hij een normale grotere printer wil hebben omdat die ten eerste a4 printen, ten tweede naar mijn idee zuiniger per cardrigde zijn (per stuk foto dus goedkoper, klopt dit?) en je kan er normaal mee printen.

En ik had nog wel zo'n perfecte deal! :(

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

goedkoper per foto klopt niet (voor zover ik weet), je bent aan inkt+papier per foto meer kwijt dan via het pakket dat je kunt kopen voor de Selphy's. Daar zit het papier en de folie-cartridge al in één verpakking, dus koop je een totaalset waarbij je geen extra kosten meer krijgt. Inktcartridges zijn misschien goedkoop, totdat je de printkop mag gaan vervangen omdat die ook maar een bepaalde tijd meegaat. Ook moet je je papier er nog apart bijrekenen.

Tip (mocht je TOCH nog steeds voor een grote inkjet gaan): zet die CP400 op ebay, kun je makkelijk 30 euro winst mee maken ;)
Als ik nog geen 220 had gekocht, had je 'm aan mij door kunnen verkopen, maar ik ben dus al voorzien... :P (bovendien: de 220 vind ik mooier :P )

[ Voor 8% gewijzigd door jwbagger op 17-06-2005 00:15 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jwbagger schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:14:
goedkoper per foto klopt niet (voor zover ik weet), je bent aan inkt+papier per foto meer kwijt dan via het pakket dat je kunt kopen voor de Selphy's. Daar zit het papier en de folie-cartridge al in één verpakking, dus koop je een totaalset waarbij je geen extra kosten meer krijgt. Inktcartridges zijn misschien goedkoop, totdat je de printkop mag gaan vervangen omdat die ook maar een bepaalde tijd meegaat. Ook moet je je papier er nog apart bijrekenen.
Met een inktjet heb je natuurlijk wel dat je geen officieële canon spullen hoeft te kopen (zowel inkt als papier) en dan ben je waarschijnlijk (ik ga het niet narekenen :P ) wel goedkoper uit dan het selphy pakket.

• Mir
  • Niet online
Hmm,

dat is wel waar natuurlijk, heb ik niet aan gedacht.
Bij je cardridge krijg je ook je papier. Dus dan kost een printje nog maar .50 cent.

lastig hoor, wat me namenlijk wel opviel was dat je kartelrandjes had bij die kaarten die je erbij krijgt. Dat viel me wel tegen.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

hoe kom je op die 50 cent? ik ben echt maar 30 cent kwijt per afdruk, nog iets minder dan dat zelfs...

en wat betreft die kartelrandjes: als je ze gebruikt als postkaart zal het niet echt uitmaken, en als je ze wilt bewaren (en je je toch aan die randjes stoort), kun je altijd nog even een mes er langs halen :)

[ Voor 7% gewijzigd door jwbagger op 17-06-2005 11:29 ]

• Mir
  • Niet online
inmiddels ben ik er ook achter dat je de fotopapiertjes bij je cardridges krijgt..mijn berekening klopte dus niet helemaal :)

sorry..

wordt dan 17.50 / 36 per afdruk

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

17.50?? waar wil je die dingen kopen dan :?... bij de mediamarkt zijn ze iig een stuk goedkoper afaik, en bij de dixons nog iets goedkoper zelfs. geloof dat je zo'n 12-15 mag rekenen, maar veel hoger toch niet...

En neem gelijk zo'n 108pack, of wilde je er totaal maar 36 foto's mee gaan afdrukken? :P 't is wel zo goedkoop als je direct zo'n pack koopt :)

[ Voor 21% gewijzigd door jwbagger op 18-06-2005 14:23 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Mir schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:19:

Bedankt voor de tip heb de printer ook net voor die prijs bij Dynabyte kunnen kopen!

Bij Dixons verkopen ze de KP-108IP voor € 31,99 dat is dan voor 108 afdrukken (3 x 36).
Pagina: 1