Toon posts:

SSL VPN Cache cleaner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen tijd aan het stoeien met SSL VPN's en het afschermen van diensten zoals OWA en diverse web based CRM pakketten.

Voornamelijk gebruik ik SSL-Explorer, http://sourceforge.net/projects/sslexplorer/. Dit werkt prima, buiten het feit dat het nog geen WebDAV ondersteunt en belangrijker: geen cache cleaner/beveiligde omgeving draait.

Commercieele oplossingen zoals deze van F5 hebben dit wel en zijn om deze reden veel veiliger, vooral bij gebruik van internet kiosks etc. Ik weet dat er ook een commercieele versie van SSL-Explorer uit (gaat) komen die

Kennen jullie een goed alternatief, of bestaan er Java/VBscripts welke ik in kan zetten om caching van gegevens en wachtwoorden tegen te gaan? (Multiplatform zou mooi zijn maar is vooralsnog geen vereiste)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Een tijdje geleden was er hier een jongen die een vpn op probeerde te zetten voor zijn opleiding. Hij kwam er compleet niet uit, en opende een topic. Deze is resoluut dicht gegaan, omdat niemand (incl. hijzelf) door had dat het om een ssl-vpn ging ipv. een traditionele ipsec vpn... hij gebruikte overgate volgens mij... www.ovisgate.com. Geen ervaring mee, maar misschien is het iets voor jou.

EDIT: hier is het topic: VPN opzetten overigens best zielig voor die arme jongen. Hij nam een te grote stap, en viel als een baksteen... (overigens hadden de reageerders niet eens doore waar het over ging..)

[ Voor 32% gewijzigd door JackBol op 15-06-2005 14:27 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, Dirk-jan maar Ovisgate ziet er een stuk minder uitontwikkeld uit als SSL-Explorer. (Op basis van specs.) 't is overigens absoluut de moeite waard hier eens naar te kijken.

Het schijnt te kunnen in een form tag:

"You can disable this in the form by putting: "AUTOCOMPLETE="OFF"" in the form tag, such as:
<FORM method=post action="submit.asp" AUTOCOMPLETE="OFF"> "
Bron: http://archives.neohapsis...s/sf/ms/2001-q2/0268.html

Geen idee of deze tag ook goed geinterpreteerd wordt door alle browsers maar het is het proberen waard.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ik heb niet zoveel ervaring met softwarematige ssl-vpn servers. Laatste tijd eigenlijk alleen maar bezig geweest met de firepasses en de SA van netscreen. Over die laatste ben ik echt te spreken. Qua features erg compleet, en maar 120 euri per user.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Firepasses en Netscreen is idd mooi spul maar de "doos" kost voor de meeste MKB omgevingen (10-50 users) gewoon te veel knaken. (Wat doet een RA-5x0 nu?) Komt ook nog eens een firewall met DMZ bij en dan wordt het wel erg extreem. Hoe kom je overigens bij € 120 per user?

@ all Andere alternatieven?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

SA1000 100 user versie kost 12000 euri. (Core, SAM en NC, incl. Secure Meeting).

maaruh, als je echt interesse hebt, stuur ff een mailtje, wij bieden SSL-VPN verbindingen als managed dienst aan. Speciaal voor MKB. Vanaf 5 users. incl. strong authentication (OTP tokens). Die kan je gebruiken in combinatie met je eigen diensten. Alles over veilige lijnen

[ Voor 13% gewijzigd door JackBol op 15-06-2005 17:38 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:52:

Commercieele oplossingen zoals deze van F5 hebben dit wel en zijn om deze reden veel veiliger, vooral bij gebruik van internet kiosks etc. Ik weet dat er ook een commercieele versie van SSL-Explorer uit (gaat) komen die

Kennen jullie een goed alternatief, of bestaan er Java/VBscripts welke ik in kan zetten om caching van gegevens en wachtwoorden tegen te gaan? (Multiplatform zou mooi zijn maar is vooralsnog geen vereiste)
Het punt is dat die cache cleaners bijna allemaal active x of java programma's zijn. Dit zijn dingen die je juist in een internet cafe vaak niet kunt gebruiken. Hoe gaat het pakket er dan mee om? Dat is bij de meeste oplossingen totaal verschillend namelijk. En hoe ga je de gebruikers authenticeren? Alleen op basis van wachtwoord, een token, ook een certificaat?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
@Bor... activex en java niet ondersteund in een internetcafé? Heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt.

Authenticatie is meestal login+ww+token, ik heb ook een SMS authenticatie systeem getest.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:20:
@Bor... activex en java niet ondersteund in een internetcafé? Heb ik eigenlijk nog nooit gemerkt.
Ja, zeker in het buitenland is dat mijn ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1