Probleem met mail account, wel versturen, niet ontvangen?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zit hier met een vreemd probleem, ik heb voor een vriend een mail account gemaakt op mijn server.

Heb em zelf getest en hij werkt gewoon goed.

Alleen zodra hij hem in gebruik neemt, kan ie alleen mail ontvangen. Maar niet versturen.

Dan krijgt ie de volgende error:
Task 'diyshop.nl - Sending and Receiving' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Find outgoing mail server (smtp) unable to connect to the ougoing mail server SMTP please verify the server name in the ougoing mail server filed. If that information is correct, close thie dialog, click more settings and verify the port and SSL information on the advanced tab.
Hij zit op het netwerk van de TU Eindhoven, misschien dat daar iets verkeerd ingesteld staat. Alleen werkt z'n @Home mail account wel en die staat op dezelfde poorten ingesteld.

SSL staat zowiezo niet aan op de server, dus daar ligt het niet aan. Inlog gegevens zijn ook correct, heb ze zelf getest. Iemand enig idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Mesh op 15-06-2005 13:42 ]

Signature?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
werk je via webmail ofzo? of via smtp :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Grolsch schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:38:
werk je via webmail ofzo? of via smtp :?
Oh excuses, jah via smtp/pop3

Signature?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
Osdorp-Dude schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:17:
[...]

Oh excuses, jah via smtp/pop3
ssl staat voor Secure Socket Layer, en da's geen normale SMTP op poortje 25 volgens mij.

ERgens een vinkje verkeerd?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente