Toon posts:

Brein OESO, oef.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in mijn lunchbreak even door de Downloaden niet perse oorzaak malaise muziekindustrie gewandeld. Zoals gebruikelijk weer veel trolls, flames dubbel posts en andere onzin. Op een paar inzichtvolle reacties na niets bijzonders dus.
Ik denk er komt vast nog veel meer, dus ik open alvast een draadje :)

Maar kan deze reactie in elk geval alvast naar de -2? Voegt helemaal niets toe en zet aan tot trolls/flames. Misschien zie ik het verkeerd, maar die reactie komt bij mij in elk geval over als een -2, helemaal het feit dat meneer het nodig vond het faxnummer ook nog even te posten...

Zo, straks nog een keer met de bezem er over. Heb nog 200+ modpoints over :Y)

EDIT:
Weet ik botoo, het ging me er om dat het fax nummer er wel heeft gestaan. Ik blijf het een onzinnige reactie vinden. Maar goed op -1 zullen de meeste mensen hem niet zien. (kon het niet laten er nog een 0 gemodereerd overheen te gooien)
En die haakjes zijn al weg ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

πŸ’€ too old to die young

Dat faxnummer is al (eerder) weggehaald Mec :), zonder dat faxnr is het wmb een gewone -1 troll.
(en je mag een '=' tussen 'url' en 'http' zetten ;) )

verder is het weer veel van het gebruikelijke in een Brein/etc draadje, maar er staat ook wel wat nieuws tussen :).

[ Voor 2% gewijzigd door botoo op 15-06-2005 13:23 . Reden: F5 :+ ]

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Brein is toch gewoon fout? Nu zegt zelfs de Oeso dat Brein fout is. En dat naast de criminele Breinpraktijk inzake betalingsplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:05:
Brein is toch gewoon fout? Nu zegt zelfs de Oeso dat Brein fout is. En dat naast de criminele Breinpraktijk inzake betalingsplicht.

Hee stelletje lamzakken, het onderzoek van de OESO al gelezen? Vast wel. Toch apart dat dit niet op jullie site terug te vinden is. Waarom veranderen jullie het kopje 'nieuws' niet gewoon in 'propaganda', dat komt misschien wat meer tot zijn recht.

Ik moet zeggen dat ik respect heb voor de manier waarop jullie als een soort van schoothondjes achter de RIAA aanrennen in jullie niet aflatende strijd tegen piraterij. Hoe onnozel kun je zijn? Zijn jullie het eens met prijzen van +/- 20 E voor een cd? Eigenlijk ben ik best benieuwd hoeveel illegale troep jullie zelf op jullie computers hebben, waarschijnlijk heeft meer dan 30% een hele waslijst aan illegale muziek en films.

Stelletje prutsers, ik kots op jullie manier van 'bestrijden' en een hoop mensen, ook artiesten, zouden beter uit zijn zonder jullie. Zoals bijvoorbeeld beginnende muzikanten die een bedrag per geproduceerde CD moeten afdragen aan Brein, zodat jullie zogenaamd hun rechten zouden beschermen. Op die manier sta je nieuw talent gewoon min of meer in de weg.

Ik hoop dat jullie nog een hoop weerstand zullen krijgen, in rechtzaken en van ISP's. Ik hoop dat jullie je doelstellingen nooit zullen halen en eigenlijk, als ik aan Brein denk, hoop ik ook dat mensen meer gaan downloaden, zodat de muziekindustrie misschien inziet dat het aanbod totaal niet divers en veels te duur is.

Ik zie niet in wat deze reactie voor waarde toevoegt aan het verhaal.

Ten eerste is het niet 100% bewezen dat BREIN fout is, het ligt alleen wat genuanceerder dan dat BREIN ons wil laten geloven.

Ten tweede is een reactie met "stelletje lamzakken" "stelletje prutsers" en "ik kots op jullie manier van bestrijden" bij mij al snel een troll. Je kunt deze mening ook verwoorden met een heel andere taal, daarmee minder trolls uitlokkend en misschien zelfs een echte discussie op gang brengen.

Voor mij blijft dit een dikke troll, ook al ben ik het met hem eens (in grote lijnen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Ik _denk_ ook dat Brein fout is, maar ik kan het niet bewijzen (en dat heb ik wel degelijk geprobeerd!) dus zijn aantijgingen in die richting domweg laster. Oeso zegt niet dat Brein fout is, maar ze concluderen (niet bewijzen!) dat de malaise niet persΓ© door downloaden komt. Dat zo'n stelling met open armen ontvangen word door de massaal downloadende tweak-community en onmiddellijk voor de ultieme waarheid word aangenomen was natuurlijk te verwachten. Maar dat maakt het nog geen bewezen feit, en we modereren op feiten, niet op hear-say en onderbuik gevoel.

Persoonlijk ben ik het er helemaal mee eens met hetgeen Brein&Co naar hun hoofd geslingerd krijgen (binnen normale grenzen welteverstaan), maar als moderator houd ik me op de FP uitsluitend aan de feiten.

Het grote probleem met Brein en consorten is dat zij de wet aan hun kant hebben, waarmee imho het ultieme bewijs zichtbaar word dat de regering het innen van heffingen (belastingen dus) niet had mogen privatiseren.
Over de verstrengelde chaos die tgv een goede lobby van Brein&Co en incompetente politici is onstaan kan je in Downloaden van muziek: hele en halve waarheden eea lezen.

Overigens is Brein misschien de meest in het oog lopende, maar afaik ligt de bron van de ellende bij Buma/Stemra, ik ben er nog steeds niet achter wie/wat daar 'boven' staat. Ik weet wel dat er kolossale bedragen in handen van BM is wat ei'k voor de div. auteursrechthebbenden bedoeld is, maar wat niet uitgekeerd is omdat die rechthebbenden zich niet aangesloten hebben bij de betrefeende stichtingen en'of niet vindbaar zijn, etc. :X

Dus
is helaasch te kort door de bocht Ect. B)

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat Brein fout is, maar dat betekend nog niet dat men idd de FP kan bevuilen met ononderbouwde trollen enz. dat is ook fout.

Ik heb laatst 3 platen gedownload via iTunes (legaal dus) en mag ze legaal branden maar iTunes geeft unknown error 4620 oid. En nu? Kan ik alsnog een crack zoeken om de DRM te slopen en Nero aan te sporen. (en daarbij inmiddels al dus 5 CD's vernield waar nog heffing over betaald is ook).
Maar dat terzijde, want inhoudelijke discussies horen op de FP thuis en niet op TMF, maar ik ben wel van mening dat Brein net zulk zinloos gebral heeft als de gemiddelde trollposter (qua argumentatie) en daarom is een anti-Breintroll iets moeilijker als troll weg te zetten dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

We zijn het wel eensch hoor :).

offtopic:
wat is een anti-Breintroll andersom?
een anti-trollbrein?
:+

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Kunnen we bij dit soort topics niet gewoon alle reacties automatisch op 0 zetten?

Die enkele post die er mocht zijn die wat nuance aan wil brengen staat toch na 2 seconden al op 0, dus die gaan er niet op achteruit. En de rest van de posts horen toch geen van allen hoger dan 0 te staan.

Scheelt een boel werk voor de powermods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1327483

Ik wilde net Mjtdevries hier neerzetten, is Γ­e me voor...........

Tja, los van de rant in deze heeft Γ­e wel een punt: dit nieuws is geen voer voor of tegen download, hooguit een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Scheelt een boel werk voor de powermods
Lijkt me niet zinvol om alle modder met power te versjouwen. En anders heb ik geen werk meer om alles binnen 2 sec op 0 te zetten....

De sinne skynt al ieuwen oer Γ»s lΓ’n, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de NederlΓ’nse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog weer een keertje door de draad gelopen. Ga zo maar slapen denk ik. Nu zijn het geen trolls en overbodigs meer maar overbodigs, off-topics en dubbelposts :)

Geeft niets, het houdt me van de straat :P

Ben het met de reactie van mjtdevries eensch trouwens, van mij mag hij op 3 blijven. En neen, dat is niet omdat ik het met hem/haar eensch ben maar omdat ik het een goede observatie vind. :)
Pagina: 1