[TV kaart] multi monitor ondersteuning e.a.

Pagina: 1
Acties:

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 17:00
Ik heb al enige tijd een Pinnacle PCtv pro PCI kaart. Zuiver technisch gezien werkt deze kaart best aardig maar er zijn enkele beperkingen waardoor ik de kaart in de praktijk niet gebruik (en ja ik gebruik de meest actuele drivers en software):
  1. ik kan alleen TV bekijken op de primaire monitor , ik heb echter 4 onafhankelijke monitoren en wil op elk van deze monitoren kunnen kijken (afhankelijk van de situatie)
  2. zappen tussen kanalen gaat voor mij veel te langzaam (dit duurt welliswaar slechts een seconde maar ik wil dus nog sneller – 0,1 seconde zoals op mijn gewone TV van 10 jaar oud)
  3. kanaal 1 bekijken en kanaal 2 opnemen is niet mogelijk
OK, ik ben veeleisend, maar zo heel vreemd zijn mijn wensen toch ook weer niet.

Om performance eisen van een geschikte kaart maak ik mij niet druk al zou de processor belasting oplopen tot 100%. Dat zou slechts voor één thread zijn (zie mijn systemspecs).

Hauppage heeft een kaart uitgebracht (PVR 500) die in ieder geval 2 tuners heeft zodat aan de derde eis voldaan wordt. Deze kaart wordt echter alleen voor Media Center Edition van XP uitgebracht en ik heb XP pro. Deze PC wordt voornamelijk gebruikt voor programmeer werkzaamheden dus overschakelen naar MCE is niet het eerste waar ik aan denk.

Hans van Zijl

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
3 kanaal 1 bekijken en kanaal 2 opnemen is niet mogelijk
Daarvoor heb je altijd 2 tuners nodig. Ok, er zijn tuners die de facto 2 tuners ingebouwd hebben, maar dan nog. Vergeet niet dat een VCR+TV ook 2 tuners zijn.

Hoewel ik er geen ervaring mee heb, moet je in principe ook 2 TV kaarten kunnen gebruiken.

Mijn Haupage is ook niet zo snel in switchen.

Verwijderd

• ik kan alleen TV bekijken op de primaire monitor , ik heb echter 4 onafhankelijke monitoren en wil op elk van deze monitoren kunnen kijken (afhankelijk van de situatie)
dit had ik ook, ik gebruik nu Dscaler, en daarmee kan ik op men andere monitor ook tv kijken, ook fullscreen :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:14:
[...]

dit had ik ook, ik gebruik nu Dscaler, en daarmee kan ik op men andere monitor ook tv kijken, ook fullscreen :)
... en volgens mij is DScaler ook nog eens razendsnel met kanalen zappen...

(Wel de *allerlaatste*, 4.1.12, versie pakken - alles daarvoor leverde bij mij problemen op met geluid of zender afstelling)

Verwijderd

Mijn oude guillemot TV-Video3 wou enkel op de primaire afspelen. Een tijdje later heb ik een MSI TV@nywhere gekocht, die heeft er geen problemen mee. De PVR 350 ook niet. Het ligt volgens mij vooral aan de kaart (maar ik kan ook knal verkeerd zitten)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 17:00
Of een videostream ook op andere monitoren dan de primaire monitor kan worden afgespeeld is volgens mij afhankelijk van de manier waarop de software geprogrammeerd wordt. Als gebruik gemaakt wordt van de zg. overlay functie dan zit je naar ik meen al vrij snel vast aan de primaire monitor. De overlay-functie kan juist wel voor minder processor belasting zorgen en daarom dat software er vaak gebruik van maakt.

Ik heb ooit wat met Dscaler zitten stoeien maar kon niet snel vinden hoe ik de kanalen kon instellen en heb het daarna gelaten voor wat het is (wellicht ten onrechte).

Hans van Zijl

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 16:20

Super_ik

haklust!

in de meeste programma's kun je daarom ook kiezen voor het gebruik van wel of geen overlay :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1