Ik heb al enige tijd een Pinnacle PCtv pro PCI kaart. Zuiver technisch gezien werkt deze kaart best aardig maar er zijn enkele beperkingen waardoor ik de kaart in de praktijk niet gebruik (en ja ik gebruik de meest actuele drivers en software):
Om performance eisen van een geschikte kaart maak ik mij niet druk al zou de processor belasting oplopen tot 100%. Dat zou slechts voor één thread zijn (zie mijn systemspecs).
Hauppage heeft een kaart uitgebracht (PVR 500) die in ieder geval 2 tuners heeft zodat aan de derde eis voldaan wordt. Deze kaart wordt echter alleen voor Media Center Edition van XP uitgebracht en ik heb XP pro. Deze PC wordt voornamelijk gebruikt voor programmeer werkzaamheden dus overschakelen naar MCE is niet het eerste waar ik aan denk.
- ik kan alleen TV bekijken op de primaire monitor , ik heb echter 4 onafhankelijke monitoren en wil op elk van deze monitoren kunnen kijken (afhankelijk van de situatie)
- zappen tussen kanalen gaat voor mij veel te langzaam (dit duurt welliswaar slechts een seconde maar ik wil dus nog sneller – 0,1 seconde zoals op mijn gewone TV van 10 jaar oud)
- kanaal 1 bekijken en kanaal 2 opnemen is niet mogelijk
Om performance eisen van een geschikte kaart maak ik mij niet druk al zou de processor belasting oplopen tot 100%. Dat zou slechts voor één thread zijn (zie mijn systemspecs).
Hauppage heeft een kaart uitgebracht (PVR 500) die in ieder geval 2 tuners heeft zodat aan de derde eis voldaan wordt. Deze kaart wordt echter alleen voor Media Center Edition van XP uitgebracht en ik heb XP pro. Deze PC wordt voornamelijk gebruikt voor programmeer werkzaamheden dus overschakelen naar MCE is niet het eerste waar ik aan denk.
Hans van Zijl