RealVNC werkt niet goed (+uitleg)

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb realvnc geinstalleerd bij mij en nog bij een kameraad van me.
Als hij probeerd te connecten naar mijn pc gaat het allemaal prima. Andersom echter niet.
Ik heb een directe ADSL connectie dus weet verder ook niets af van Routers oid.

Hij zit achter een draadloze kabel verbinding van Chello. Heeft een Sitecom WL-114 Wireless Broadband Router.

Zijn windows firewall staat uit, net als Panda Firewall.

Toch lukt het connecten via Realvnc naar hem niet. Ik krijg steeds Connection Timed out.
Connecten naar mijzelf lukt wel :9

We hebben eerst na zitten denken waaraan het zou kunnen liggen.
De poorten van Realvnc zouden misschien niet open kunnen staan in zijn router. Die moesten we dus forwarden. Ik heb de balle verstand van routers dus het boekje maar gelezen en wat tutorials op portforwarding.com

Beetje zitte kloten en dit kwam eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img228.echo.cx/img228/6388/hier29xr.th.jpg

Aangezien je de viewer door moest forwarden naar 5800 en de server naar 5900 heeft hij dus bovenstaande twee zaken ingesteld. Na een reboot van zowel zijn pc als zijn router werkte het gewoon NOG niet.

We hebben het ook al met Remote Administrator geprobeerd maar dat werkte helemaal niet.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met simpele uitleg.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Ik heb hier in de router poort 5800 en 5900 doorgestuurd naar mijn pc, op het plaatje ziet het er niet uit dat jij dat ook hebt gedaan.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-12 11:31
je.. welke IP adres heeft De betreffende PC nou.. 192.168.123.1 of 192.168.123.6 ?

What TCP ports does VNC use?
By default, a VNC server will listen for connections from a VNC viewer on TCP port "5900+N", where N is the "Display Number" (usually just zero). So a VNC server setup for Display-0 will listen on TCP-5900, Display-1 is TCP-5901, etc.

Additionally, the VNC server will listen for connections from a web-browser on TCP port "5800+N", where N is as above. If you point a web-browser to this port, the VNC server will automatically provide a Java VNC viewer that runs right in your web-browser. This Java Viewer will then exchange data with the VNC Server on the same ports a normal VNC Viewer would use: "5900+N".

Lastly, if you start a "server-initiated connection" to a Listen-mode Viewer (this is a pretty advanced mode), the connection will be to TCP port "5500+N" on the Viewer.

[edit] Idd. koffie.. mijn vout, ik was te voorbarig met me antwoord cq. ik had de screenshot nog niet bekeken, zag toen pas dat de IP's nooit goed konden staan zo.

[ Voor 35% gewijzigd door DTorro op 15-06-2005 12:52 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 10:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DTorro schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:45:
daarnaast.. poort 5800-5801 en poort 5900-5901 zijn nodig.
Hoe kom je daar nou weer bij ? Je quote letterlijk zelf dat het helemaal niet nodig is, daar in een normale situatie het gewoon 5800 en 5900 is.

Topicstarter, die porten lijkt me totaal niet kloppen.
Gooi weg wat er nu staat, en forward zowel 5800 als 5900 netjes naar 1 en hetzelfde IP, namelijk het IP waar die VNC client op draait.
Die rang (5800-5850) is nergens voor nodig, of heb je daar 50 PC's staan ? :P

Tijd voor een nieuwe sig..

• W00fer
  • Niet online
Koffie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:49:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij ? Je quote letterlijk zelf dat het helemaal niet nodig is, daar in een normale situatie het gewoon 5800 en 5900 is.

Topicstarter, die porten lijkt me totaal niet kloppen.
Gooi weg wat er nu staat, en forward zowel 5800 als 5900 netjes naar 1 en hetzelfde IP, namelijk het IP waar die VNC client op draait.
Die rang (5800-5850) is nergens voor nodig, of heb je daar 50 PC's staan ? :P
Nee maar bij bijvoorbeeld bittorrent moet je toch ook 6881-6889 ofzoiets hebben ?

Ik heb het hem nu laten veranderen. Het ziet er nu zo uit. Als je vnc opstart staat er onderin dit ip adres dus we hebben er naar geforward.

Afbeeldingslocatie: http://img228.echo.cx/img228/6663/hier34pm.th.jpg

Hij doet het dus NOG niet :S

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zit imho op de verkeerde pagina. verderop in het menu zie je "routing" staan, volgens mij moet je daar zitten. Mijn vriendin heeft een linksys, lijkt veel op dit menu, moest ik het ook via routing doen, werkt nu perfect. Check iig wel duidelijk zijn interne IP adres (cmd->ipconfig /all) om de router wel naar het juiste IP door te sturen.
Nee maar bij bijvoorbeeld bittorrent moet je toch ook 6881-6889 ofzoiets hebben ?
Omdat BT elke "actie" een port gebruikt (zoeken/download etc). Bij realVNC is er maar 1 actie (view/serve), alleen bij meer viewers moet je meer porten gebruiken (lees boven over dat 5900+N gebeuren). Aan te raden wel is VNC op andere poorten te zetten, maak de kans op "overname" door slechte mensen weer wat kleiner :)

Wat je anders kan doen, is via richtclick op het icoon "add user" te doen, jou externe IP (plus poort) in te voeren, aan jou kant "listen viewer" draaien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 14:13
Je hebt nu je ip-adressen goed ingesteld (dus wat ik zei in m'n eerste post).
Heb je de VNC Server wel als service draaien?

Verwijderd

Houd er ook rekening mee dat de poorten van (real)VNC afhankelijk zijn van het displaynummer dat je gebruikt. Het displaynummer moet je bij de standaardpoorten 5800 en 5900 optellen, en mogen ook negatief zijn !

• W00fer
  • Niet online
Denker schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:11:
Je hebt nu je ip-adressen goed ingesteld (dus wat ik zei in m'n eerste post).
Heb je de VNC Server wel als service draaien?
Eh, hoe moet dat ? Als hij naar mij connect terwijl hij op USER staat (bij mij dan) dan komt hij gewoon binnen.

@Sinergy: dat heb ik al geprobeerd mijn ip in te vullen maar dat werkt niet helemaal.
Ik zal ook ff op het tabje routing kijken. Kan iemand dit bevestigen, want op portforward.com staat dat het zo nu goed zou moeten zijn.

Ik zal ff aan hem vragen of hij met active ports kijkt of zijn poorten open staan

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
laat hem eens
code:
1
telnet localhost 5900
doen. Ik krijg dan iets als:
code:
1
RFB 003.006
te zien. Hij ook? Laat hem dan eens
code:
1
telnet 192.168.123.136 5900
doen. Ook dan moet dat er komen te staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Kuhlie op 15-06-2005 13:21 ]

• W00fer
  • Niet online
Kuhlie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:20:
laat hem eens
code:
1
telnet localhost 5900
doen. Ik krijg dan iets als:
code:
1
RFB 003.006
te zien. Hij ook? Laat hem dan eens
code:
1
telnet 192.168.123.136 5900
doen. Ook dan moet dat er komen te staan.
Komt precies hetzelfde te staan zegt hij. Maar nog werkt het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 15-06-2005 13:45 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Effe een domme vraag. ALs jij probeert te connecten doe je dat toch niet naar 192.168.* maar naar zijn EXTERNE ip adres (wat hij ziet als hij http://www.whatismyip.com/ bekijkt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• W00fer
  • Niet online
jawel, ik connect naar dat adres wat er staat bij realvnc
bij mij staat er 213.******* daar connect hij naartoe en dan werkt het ook

• W00fer
  • Niet online
Ok HET IS GELUKT :D

Wat oliedom van mij zeg, ik moest naar zijn externe ip connecten :)

Jammer dat het nogal schokkerig werkt. Als hij een spel speelt kan ik hem moeilijk aanwijzingen geven want het schokt veel te erg.

Nog bedankt mensen !!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

what can i say...

:X :X 8)7 8)7 8)7 :z

:Y)

ach ja, iedereen maakt wel eens zulke foutjes toch?

* SinergyX denkt aan de tijd dat hij zn domein (self-hosted) 1 maand lang via DNS servers naar 168.192.1.XXX liet lopen...

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• W00fer
  • Niet online
Nou snap ik de balle van wat je zei op het laatst.

Ben er anders wel achter gekomen dat het niet helemaal vloeiend werkt.
Games enzo zijn niet te volgen vanaf mijn kant (erg schokkerig) en andersom is dat ook niet te doen.

Maja, it does the job dus we mogen voor een gratis progje niet zeuren.

Radmin krijgen we al helemaal niet aan de praat, is niet gratis en heeft teveel onnuttige functies.

Kan iemand me nog ff uitleggen waarom ie op service mode moet staan en niet op user mode 8)7

Mijns inziens maakt dat namelijk geen bal uit maar ok.
Pagina: 1