veritas restore catalog blijft lopen

Pagina: 1
Acties:

• torkbork
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04-2025
Beste allemaal,

Na een HD crash zijn we alle data kwijt. :'(

We willen nu de backup terugzetten van tape.

De laatste backup is 100% goed gegaan en heeft ca 30gb gebackupd.

Na de harde schijven te hebben vervangen hebben we windows 2003 server + sp1 geinstalleerd. Vervolgens hebben we veritas 9.1 weer geinstalleerd en daar ook de sp1 overheen gedraaid. Dit is precies zoals de situatie altijd was.

Vervolgens hebben we de tape in de drive gedaan. Onder DEVICES, INVENTORY gedraaid. Duurde ongeveer 30sec. Vervolgens draaien we CATALOG. Hier gaat het vervolgens niet goed. De catalog draaien duurde en duurde, zonder dat de BYTE COUNT verder ging. We hebben de nacht afgewacht totdat deze precies 14uur bezig was geweest. Vervolgens zijn we er maar mee gestopt.

Mijn vraag:
Weet iemand hoe lang de catalog terugzetten normaal mag duren?
Verdere tips zijn altijd welkom!

p.s.
we hebben ook veritas 10.0 geprobeerd om de backup terug te zetten, maar dit resulteert in hetzelfde.

geen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Dit is heel erg afhanklijk van de computer waar het op draait en zaken zoals hoeveel geheugen erin zit.
Om even een voorbeeld te geven :
- een redelijk simpele decodeer taak duurde op een P-200+64MB ruim 18 uur terwijl het op een P-1Ghz+512MB slechts enkele minuten duurde.

Een catalog is een enorme berg data dus het is best mogelijk dat het erg lang duurt als de server niet zo snel is.

Senile! Senile Oekaki

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat stond er op de tape, allemaal kleine bestandjes?
Praten we over DAT/DLT of SDLT en hoeveel GB?

Een catalog van een grote tape kan erg lang duren, 1 grote database heb je in een paar uur terug gezet.

Alle proemn in n drek

• torkbork
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-04-2025
Ik zie dat jullie over uren praten, 14 uur is meer dan een halve dag.

Ik ben bang dat veritas (waarmee alle backups zijn gemaakt) niet helelmaal goed werkt met de tapes/tapestreamer.

Tapestreamer: sony ait
Tapejes: SDX1-35C 230mm

We hebben inmiddels de tapejes opgestuurd naar een bedrijf in Rotterdam. Hopen dat data snel en safe terugkomt.

Slotje erop van mij....

Dank voor de reacties!

geen