Beste Tweakers,
Aangezien de HP iPAQ 5450 van m'n vader voor de zoveelste keer kapot is gegaan mag hij van Dixons een nieuwe uitzoeken. Omdat hij een Brodit houder heeft gekocht voor z'n 5450 en ik ook zo'n apparaat heb, krijgt hij de mijne en gaat de nieuwe naar mij
Ik heb dus even gezocht en ben 2 waardige vervangers tegengekomen waar ik niet uit kan kiezen:
HP iPAQ HX2750

- Microsoft Windows Mobile 2003 Second Edition
- Intel® PXA270 624-MHz processor
- Totaal 256 MB geheugen (128 MB ROM en 128 MB SDRAM)
- Geïntegreerd WLAN 802.11b, Bluetooth® 1.2, IrDA
- Batterij: oplaadbare, door de gebruiker te verwisselen 1440-mAh lithium-ion batterij
- Biometrische vingerprintscanner
- Scherm resolutie 240 x 320 pixels
vs
HP iPAQ HX4700

- Totaal 192 MB geheugen (128 MB ROM en 64 MB SDRAM)
- Batterij: oplaadbare, door de gebruiker te verwisselen 1800-mAh lithium-ion batterij
- Magnesium behuizing
- Scherm resolutie 480 x 640 pixels
Een paar verschillen:
geheugen
Is die 64MB RAM extra nuttig genoeg om dit doorslaggevend te laten zijn?
accu
Is die 360mAh extra nuttig genoeg om dit doorslaggevend te laten zijn?
beveiliging
Biometrische beveiliging verhoogt alleen het gadget gehalte, ik zal het zelden gebruiken (sterker nog, geen enkele beveiliging waarschijnlijk...)
schermresolutie
Ook met oog op de toekomst, dat mijn PDA met TomTom Navigator 5 Bluetooth zal worden gebruikt?
Wat ga ik ermee doen?
Wellicht wat mp3tjes luisteren in de trein (heel misschien filmpje af en toe), uiteraard agenda / E-mail / taken synchroniseren, TomTom Navigator 5, wat data meenemen (kleine docs met wachtwoorden etc).
En nu sta ik dus voor de keuze. Ook na het lezen van verscheidene reviews (ze zijn over beide wel lovend, alleen jammer dat er maar 64MB RAM in die HX4700 zit) zie ik het niet echt meer en kan moeilijk kiezen. Wie heeft er bijvoorbeeld wat praktijkervaring voor mij om de keuze te vereenvoudigen?
Alvast bedankt!
Aangezien de HP iPAQ 5450 van m'n vader voor de zoveelste keer kapot is gegaan mag hij van Dixons een nieuwe uitzoeken. Omdat hij een Brodit houder heeft gekocht voor z'n 5450 en ik ook zo'n apparaat heb, krijgt hij de mijne en gaat de nieuwe naar mij
Ik heb dus even gezocht en ben 2 waardige vervangers tegengekomen waar ik niet uit kan kiezen:
HP iPAQ HX2750

- Totaal 256 MB geheugen (128 MB ROM en 128 MB SDRAM)
- Batterij: oplaadbare, door de gebruiker te verwisselen 1440-mAh lithium-ion batterij
- Biometrische vingerprintscanner
- Scherm resolutie 240 x 320 pixels
vs
HP iPAQ HX4700

- Totaal 192 MB geheugen (128 MB ROM en 64 MB SDRAM)
- Batterij: oplaadbare, door de gebruiker te verwisselen 1800-mAh lithium-ion batterij
- Magnesium behuizing
- Scherm resolutie 480 x 640 pixels
Een paar verschillen:
geheugen
Is die 64MB RAM extra nuttig genoeg om dit doorslaggevend te laten zijn?
accu
Is die 360mAh extra nuttig genoeg om dit doorslaggevend te laten zijn?
beveiliging
Biometrische beveiliging verhoogt alleen het gadget gehalte, ik zal het zelden gebruiken (sterker nog, geen enkele beveiliging waarschijnlijk...)
schermresolutie
Ook met oog op de toekomst, dat mijn PDA met TomTom Navigator 5 Bluetooth zal worden gebruikt?
Wat ga ik ermee doen?
Wellicht wat mp3tjes luisteren in de trein (heel misschien filmpje af en toe), uiteraard agenda / E-mail / taken synchroniseren, TomTom Navigator 5, wat data meenemen (kleine docs met wachtwoorden etc).
En nu sta ik dus voor de keuze. Ook na het lezen van verscheidene reviews (ze zijn over beide wel lovend, alleen jammer dat er maar 64MB RAM in die HX4700 zit) zie ik het niet echt meer en kan moeilijk kiezen. Wie heeft er bijvoorbeeld wat praktijkervaring voor mij om de keuze te vereenvoudigen?
Alvast bedankt!
offtopic:
Heeft HP nog geen PDA met Windows Mobile 2005? De 6340 is geen optie, hoef er niet mee te bellen ofzo en die externe antennes hou ik liever ook voor gezien
Heeft HP nog geen PDA met Windows Mobile 2005? De 6340 is geen optie, hoef er niet mee te bellen ofzo en die externe antennes hou ik liever ook voor gezien
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4