[DVD Brander] Write & Verify errors

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een standaard 16 speed DVD-RW (Dual Layer) brander gekocht bij de Norrod.
Nu kan ik DVDs branden en mijn oude CD brander gaf wel eens een error... of 1000.

En nu heb ik ook hier weer vage dingen:
- ik brand een DVD iso naar een DVD+RW, speelt prima af in mijn HT set, brand ik hem op een DVD+R dan kan mijn HT set hem niet lezen "no data on disk". En dit is al drie keer gebeurt.
- bij het formatteren van een DVD+RW geeft ie een read error aan (zowel bij quick als full format)
- Als ik een DVD ISO of losse .avi bestanden naar een DVD brand en deze verivieer dan heb ik altijd een stapel errors (zo'n 30 en dan is ie nog niet eens halverwege). Ik heb ook ISO bestanden op DVD gebrand, maar toen ging alles wel goed...

Ik heb nu een firmware update gedaan, maar een changelog stond er niet bij. Ik ben een beetje bang om bovenstaande dingen weer te herhalen als ik niet weet wat er aan de hand is, ik hem ondertussen al tal van DVDs weg kunnen gooien.

Zijn bovenstaande problemen herkenbaar bij iemand? Is mijn drive stuk? Foute media (waar af en toe een goede tussen zit)?

Specs: W_XP SP2, Nero 6.6.013, Imation DVD+R 8x (van de funprice) disks...

Verwijderd

Om wat voor brander (merk, type) gaat het precies? Ik hoop tenminste niet dat ze hem je verkocht hebben als 'standaard 16 speed' :)

Anyhow, heb je die mislukte DVD+R schijfjes al eens ergens anders geprobeerd te spelen dan in je eigen HT-set? En met welke drive verifieer je eigenlijk gebrande schijven, met de brander zelf of met een andere DVD-drive?

• iAR
  • Niet online
Ik kan het ding er momenteel niet uithalen... en via infotools krijg ik verder niks dan "DVDRW IDE 16X" :(

Die mislukte ISO van een DVD film heb ik op een JVC DVD speler, Philips HD/DVD recorder en een 'goedkoop' DVD speler geprobeerd. Op de +RW werkte het allemaal. Op de +R werkte geen van allen, behalve op de PC zelf!

Ik heb de DVDs gewoon met Nero geverifieerd.

Verwijderd

oZner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:05:
Ik kan het ding er momenteel niet uithalen... en via infotools krijg ik verder niks dan "DVDRW IDE 16X" :(

Die mislukte ISO van een DVD film heb ik op een JVC DVD speler, Philips HD/DVD recorder en een 'goedkoop' DVD speler geprobeerd. Op de +RW werkte het allemaal. Op de +R werkte geen van allen, behalve op de PC zelf!

Ik heb de DVDs gewoon met Nero geverifieerd.
Dit lijkt mij gewoon een defecte drive.
Anders eens andere kabel proberen?
Kunnen we samen terug naar de winkel, ik met hd jij met dvdfikker ;) :P

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
oZner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:05:
Dit is wellicht de BTC DRW1016IM.
Probeer eens de laatste firmware.
http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=1913

Je kunt de kwaliteit van een DVD testen met Nero CD-DVD Speed (Disc Quality Test).
Met een degelijk gebrand schijfje krijg je ongeveer zo'n grafiekje:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/twister336/DVDRW___IDE_16X_A07H_16-June-2005_00_07_MCC_004.png

• iAR
  • Niet online
Oh ja dat zou best eens kunnen, dat van die BTC. Ik kan me herinneren dat Norrod die toen wel had ja.
Ik heb de firmware al geupgrade (via www.drvupdate.com, die stond op de brander).

Ik begrijp hoe meer blauw/rood hoe meer errors... maar dat verklaart nog niet waarom een DVD film het wel doet op een RW en niet op een R... toch? :(

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het kan aan bitsetting liggen.. als je brander dat wel doet met +rw maar niet met +r. Wellicht instelbaar?

• iAR
  • Niet online
drfruit schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:23:
Het kan aan bitsetting liggen.. als je brander dat wel doet met +rw maar niet met +r. Wellicht instelbaar?
Ok. Ik lees net dit stukje, hoe vreemd hem me ook leek..
Most DVD players will read a DVD+RW or DVD+R disc without any problems, however a small minority of them report a disc error when a disc is loaded that is not marked as a "DVD-ROM" disc in the compatibility bits. Ususally, these players are physically able to read the disc (since DVD+RW reflectivity is identical to that of a dual layered DVD-Video disc, which all players must be capable of reading)
.
Het is dus zo dat RW disks makkelijke door apparatuur te lezen zijn dan R disks. Maar dan begrijp ik niet dat een Philips DVD/HD recorder (toch best nieuw, en voorstander van het plus formaat) die normale R disk ook weer uitpoept.
Maar misschien moet ik nog eens een DVD opofferen om het te testen!
Ik heb dus DVDBitsetter gedownload en ik krijg een error als ik de current settings ophaal:
Unable to determine drive settings! You have either selected the wrong drive, a incompatible one (Sony drives) or you are using a 1st generation drive (DVD+RW only). These drives are incapable of returning current settings, ignore this error messge.
Als ik dan bij new settings DVD-ROM specification aanvink en dan "set for current disc" dan:
Can't manipulate Book Type on DVD+R media, use Drive DVD+R option
Oftewel... nothing happens :(
In Nero kan ik dit ook niet wijzigen en het tooltje van (www.drvupdate.com) lijkt ook niet te werken...

Kan dit niet bij 1st generatie drives? Al lijkt me dit niet een 1st generatie drive... :?

En het andere probleem? Iemand daar nog een suggestie over wat er mis ka nzijn?

[ Voor 92% gewijzigd door iAR op 16-06-2005 16:29 . Reden: Read, tried, rewrote... ]

Pagina: 1