[XP] Schakelt niet meer uit na biosupdate*

Pagina: 1
Acties:

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
het probleem is als volgt: Na een BIOS-update wil XP niet meer uitschakelen of opnieuw opstarten, hij blijft hangen in laatste scherm zeg maar waar in staat:"windows wordt uitgeschakeld".

De update van BIOS van mijn MSI-K8N Neo 4 bordje heb ik via Live-update gedaan, de laatste BIOS versie gepakt en in windows geupdate, tevens een recovery diskette gemaakt.

Sindsdien start dat kl..e ding niet meer op, dus recovery diskette erin en de oude versie erop, nog steeds niet dus, aangezien dat het toch al om een schone XP installatie ging heb ik het zaakje nogmaals helemaal opnieuw op RAID ingesteld, geformateerd blabla....je kent het wel en XP weer erop geknalt en nog steeds hetzelfde probleem.

Weer m'n BIOS geupdate naar de laatste versie, en het bovengenoemde herhaald, maar zelfs onder het installeren van XP wanneer hij op een gegeven moment z'n eigen opnieuw moet opstarten blijft ie hangen.

Tevens In BIOS kon hij z'n eigen wel herstarten na een BIOS update 8)7

Dus zit ik het helemaal in de verkeerde hoek te zoeken of is er gewoon wat goed mis gegaan in die BIOS update van mij?

Okey......onder het typen van deze post op een ander computer, start dat andere ding ineens wel op, maar er zitten wel zo'n 2 minuten tussen dat hij in dat laatste scherm blijft hangen zeg maar, iets wat normaal enkele seconden zijn, nog steeds niet goed dus, maar fix je zoiets???

[ Voor 13% gewijzigd door whazzzup op 15-06-2005 11:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even een paar typfoutjes uit de titel gehaald :P Het os per de Windows Operating Systems - Policy even tussen [] gezet :)

Begrijp ik het goed dat je na de biosflash ook al eens een format/herinstallatie had gedaan? Kijk anders ook nog eens in Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen., weet niet of je die al gezien had..... Werkt bijvoorbeeld veilige modus wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• whazzzup
Het programma Bootvis eens geprobeerd, nu gaf die de volgende melding:" Warning ! Disk write caching is disabled"

kan hier het probleem liggen, zo ja hoe schakel je 'm in?

(in veilige modus trouwens precies hetzelfde probleem met opstarten)

[ Voor 22% gewijzigd door whazzzup op 15-06-2005 12:41 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik weet wel hoe je hem aan moet zetten, maar ik denk niet echt dat dat het probleem is.
Wat gebeurt er eigenlijk als je de bios terug flasht naar eerdere versie?

Aanzetten via device manager en dan eigenschappen van de hd. Bij mij staat write cashing in policies.
Let wel, als je computer uitvalt heb je kans dat je data kwijt bent, omdat hij dan wacht met schrijven totdat er idle time is i.p.v. direct als je iets kopieerd. (Bij een beetje rappe pc heb je bijna altijd wel idle time, dus gaat het wel goed)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Het lijkt me een probleem van de ACPI instellingen in je bios, probeer deze eens opnieuw te activeren onder 'Power Management'.

Verwijderd

Na BIOS update dien je altijd Load Setup Defaults te laden in de BIOS.
Als je dit niet doet, kun je inderdaad dit soort vage dingen verwachten.
Probeer dat eens ...

• whazzzup
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:55:
Het lijkt me een probleem van de ACPI instellingen in je bios, probeer deze eens opnieuw te activeren onder 'Power Management'.
alle 3 de instellingen geprobeerd in Bios maar nog steeds het probleem.

• whazzzup
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:03:
Na BIOS update dien je altijd Load Setup Defaults te laden in de BIOS.
Als je dit niet doet, kun je inderdaad dit soort vage dingen verwachten.
Probeer dat eens ...
had ik al reeds gedaan, maar nog steeds nada....

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
kijk eens in de device manager of onder computer acpi uniprocessor staat anders daar een "driver" update doen en acpi kiezen.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Klein pietepeuterig vraagje:
Je hebt toch wel de RAID drivers bij de installatie van XP geinstalleerd?

Ik ken mensen die dit vergeten waren, soms werkt XP gewoon, maar krijg je vreemde fouten

☻/
/▌
/ \

• whazzzup
Kixtart schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 13:11:
Klein pietepeuterig vraagje:
Je hebt toch wel de RAID drivers bij de installatie van XP geinstalleerd?

Ik ken mensen die dit vergeten waren, soms werkt XP gewoon, maar krijg je vreemde fouten
yep, steeds gedaan die van Nvidia sata raid driver.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier staan ook nog wat tips. Bij Miscellaneous Problems/Solutions staat misschien wel wat wat van belang kan zijn.

http://www.theeldergeek.com/shutdown_issues_in_xp.htm

☻/
/▌
/ \

• whazzzup
Nieuwe ingeving die wel werkt:

In bios het hele SATA gebeuren uitgeschakeld en de beide HDD's ingesteld als IDE third & fourth master, weer het zaakje formatteren en XP er weer op.

En nu is het probleem wel opgelost, maarja dit is niet echt de oplossing die ik zocht, de bedoeling is gewoon de HDD's op RAID 0 te laten draaien.

Iemand nog een idee waar 't aan kan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door whazzzup op 15-06-2005 15:08 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zijn er geen nieuwe sata drivers voor xp van nvidia dan die jij hebt?

Edit:http://www.msi.com.tw/pro...part=1&kind=4&CHIP=4&ID=6

[ Voor 45% gewijzigd door Kixtart op 15-06-2005 15:12 ]

☻/
/▌
/ \

• whazzzup
Ook met de laatste SATA driver weer het zelfde probleem, nu ik alles weer als RAID 0 ingesteld hebt.

Verwijderd

let even op dat je eerst de default settings van je bios reset voordat je flasht dan zou het allemaal goed moeten gaan.

• whazzzup
Waarschijnlijk zit het in de RAID firmwire update naar 4.84 in de laatste biosupdate. meerdere mensen hebben last van dit probleem gezien http://forum.msi.com.tw/i...80933.msg573680#msg573680

Aangezien ik ook weinig respons krijg van de helpdesk van MSI, is het gewoon ff afwachten of er nog een reactie komt van hen of dat er nog een nieuwe update komt.
Pagina: 1