Toon posts:

azureus NAT probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forum leden,

Gisterenavond ben ik de hele avond bezig geweest om het welbekende NAT probleem te verhelpen bij Azureus. Dit is na zoveel pogingen nog steeds niet gelukt, en daarom heb ik jullie hulp nodig. Ik zal eerst even uitleggen wat ik gedaan heb:

Ik heb een poorten range ingesteld van 6881-6889 bij mn router (TCP), en ik heb de UnPn optie aangezet (aangezien dit blijkbaar voor de nieuwe azureus nodig is). Het NAT probleem blijft nog steeds.

Daarna heb ik deze pc direct aangesloten op de modem zonder een router er tussen, en geen firewall of iets dergelijks (want die staat altijd hier bij mij uit), maar nog heb ik t NAT probleem volgens azureus. (wat eigenlijk toch helemaal niet kan dan?)
Verder hadden we eerst een USB modempje voor onze ADSL verbinding, en daarbij had ik geen NAT probleem of iets dergeljiks bij een directe verbinding van modem naar pc. Ik heb nu een moden die aangesloten moet worden op de netwerk kaart, (ik weet niet of dit een oorzaak kan zijn?)

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt!

Groetjes

Herdjie

Ps. Heb een canyon broadband router, Windows XP Pro zonder SP1 of SP2, firewall staan gewoon uit.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie ut al,

die modem waar k t over had, is een speedtouch 510i , dus moden en router ineen...
Hoe stel je die eigenlijk in? Wat is inside Ip en outside ip?
Iemand een idee?

groetjes

Verwijderd

inside ip is het ip van jouw eigen machine - In dit geval dus je router - en je outside ip is het ip dat je van je provider hebt gekregen.

Je moet dus die tcp poorten mappen naar je router, en op je routen mappen naar je pc.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die al gelezen : Alcatel Speedtouch 510 FAQ ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik zie dat je altijd iedereen de groetjes doet. Dit wordt niet zo gewaardeerd op tweakers. Staat ook een stukje over in de faq (maar die kan ik niet zo snel vinden).

Sites die je kan gebruiken om je probleem op te lossen:

Auto Port Mapping v2.60
http://www.xs4all.nl/%7Ebmborsje/apm/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 12:57 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen! het is gelukt!
Een ding begrijp ik alleen niet, waarom die groetjes overbodig zijn, maar goed..
Thanx!
Pagina: 1