Toon posts:

PowerColor Radeon 9800 Pro: Ati bios ziet powerkabel niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een PowerColor Radeon 9800 Pro. Nu was ik bezig om de core te achterhalen d.m.v. een biosdump met Atitools. Bovenin stond netjes dat het een R360 was. Al verder bladerend door de biosdump kwam ik tussen al het onleesbare ook ineens de volgende tekst tegen: You have not connected the power extention cable to your radeon 9800 videocard please refer to the "getting started guide" for proper hardware installation!!!
Nu had ik eerst niet die meegeleverde kabel gebruikt maar een andere powercable die nog vrij was, dus toch maar even die orginele aangesloten zoals aangegeven in het boekje. Nog steeds dezelfde melding in bios. De videokaart lijkt het verder goed te doen. Ook de fan van de videokaart lijkt goed te werken, want als ik een dun blaadje ervoor hou zuigt hij dat aan.
Ik vraag me af of het kwaad kan? Doet de powerconnector het soms niet en haalt hij alleen power uit het AGP slot (geen idee of hij dan wel zou draaien)? Of is er niets aan de hand en komt het doordat ik niet eerst de orginele powercable had aangesloten. Of staat het altijd zo in de biosfile? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 11:40 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
speel eens een zwaarder spel, of 3dmark 2005. Als hij dan uitvalt dan zit er toch iets niet goed met de powercable. Als hij het dan blijft doen is het idd iets softwarematigs wat niet goed gaat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Als die powerconnector niet is aangesloten krijg je als het goed is niet eens beeld. Dan verschijnt er bij het booten een rode melding op je beeldscherm dat je die kabel moet aansluiten en start je PC niet door.

Als je een bios dump hebt gemaakt, is het logisch dat daar af en toe ook 'leesbare' teksten tussen staan, omdat immers alle teksten die het bios aan jou kan laten zien gewoon in ascii-tekst in dat bios staan opgeslagen.

Als je kaart werkt is er dus niets aan de hand.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zie je die melding alleen in de biosdump staan of ook als je de PC aanzet? Als het alleen in de biosdump staat moet je je nergens zorgen om maken, omdat het gewoon foutmelding is die wordt weergegeven indien er geen powercable in zit. Die foutmelding komt dan uit de bios. Daarom vind je dat ook terug.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
Palomar schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:51:
Zie je die melding alleen in de biosdump staan of ook als je de PC aanzet? Als het alleen in de biosdump staat moet je je nergens zorgen om maken, omdat het gewoon foutmelding is die wordt weergegeven indien er geen powercable in zit. Die foutmelding komt dan uit de bios. Daarom vind je dat ook terug.
Weet bij de 9800se de pc gewoon niet in de bios komt, en er staat geloof ik please insert powercable to videocard of zo iets :P. Maar goed , je weet wat je moet doen :).

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 16:58
Deze tekst staat gewoon in je bios-file. Zodra je je pc opstart zonder aangesloten powercable zal de betreffende tekst op je scherm verschijnen. Probeer maar eens, ik ben wel benieuwd of het zo is! :)
EDIT: dubbelpost |:(

[ Voor 6% gewijzigd door ff_tweake op 15-06-2005 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kaart even flink getest en hij doet het gewoon goed in 3DMark2005 en games (o.a. Battlefield 2 demo). Zoals aangegeven zag ik de tekst in de biosdump staan (geen foutmeldingen dus). Wist niet dat mogelijke foutmeldingen ook in de bios stonden. Weer wat nieuws geleerd dus. Bedankt voor de reacties! :)
Pagina: 1