IP Adres informatie achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139541

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik momenteel stage loop treed er een vreemd probleem op met een PC. We hebben het IP nummer kunnen achterhalen maar weten nog niet waar deze staat. Heeft iemand een programma waarmee ik informatie van een pc kan achterhalen d.m.v. het IP adres?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Weet je wel welke computernaam waar thuis hoort? Als dat zo is vul dan in CMD eens in nslookup ip-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mja daar was ik ook al achtergekomen maar daar kunnen we niet zo veel mee. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76010

doe ff een ipconfig/all in je command prompt

zo kom je redelijk veel te weten over die pc haar ip nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 76010 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:31:
doe ff een ipconfig/all in je command prompt

zo kom je redelijk veel te weten over die pc haar ip nummer
Als je achter de betreffende PC zit wel ja 8)7 Als je 'm zoekt heb je daar weinig aan he?

Misschien levert een tracert wat meer informatie als je ziet langs welke gateways/switches en wat al niet meer komt? Misschien kun je daarmee de afdeling ofzo achterhalen?
En probeer anders eens superscan ofzo om 't ding op poorten te scannen en te kijken of je daar iets in kunt vinden dat je meer vertelt over die pc. Of vraag het de systeembeheerder :P Die heeft als het goed is wel een plattegrondje ofzo :P
O, je was zelf systeembeheerder? Rot joh :+

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 15-06-2005 11:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ok maar dat is van het ip adres dat ik gebruik. Ik ben alleen op zoek naar een PC met een bepaald IP adres. Omdat het netwerk hier zo groot is dat het onmogelijk is om alle pc's af te gaan vroeg ik me af of er niet een of andere mogelijkheid is om meer informatie is te krijgen naar de hand van een IP adres. Dit zou het zoeken vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[slightly offtopic]
Misschien is het voor de volgende keer handig om een soort van legenda/plattegrond te maken met alle pc's + ip's :) Moet je wel vaste IP's gebruiken.
[/slightly offtopic]

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 15-06-2005 11:35 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:49
\\127.0.0.1\c$

mits je admin bent

net send

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Als je achter de betreffende PC zit wel ja 8)7 Als je 'm zoekt heb je daar weinig aan he?

Misschien levert een tracert wat meer informatie als je ziet langs welke gateways/switches en wat al niet meer komt? Misschien kun je daarmee de afdeling ofzo achterhalen?
En probeer anders eens superscan ofzo om 't ding op poorten te scannen en te kijken of je daar iets in kunt vinden dat je meer vertelt over die pc.
Als ik een tracert uit voer krijg ik geen enkele hops oid. Hij gaat gewoon rechtstreeks naar het ip adres zeg maar. Ik heb net alle Cisco switches afgelopen maar ook niets gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt bij Ripe kijken wie eigenaar is van een ip (of bedoel je een ip binnen het bedrijfsnetwerk?)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Joto schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:35:
\\127.0.0.1\c$

mits je admin bent

net send
Dan kom je op je eigen pc uit waar je achter zit? :?

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 15-06-2005 11:37 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Met alle respect, maar als het netwerk zo groot is, hoe heeft het dan zo ver kunnen komen?
En is het wel een PC en niet een printserver ofzo? Of iets anders met een IP?
Marzman schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:
Je kunt bij Ripe kijken wie eigenaar is van een ip (of bedoel je een ip binnen het bedrijfsnetwerk?)
Wat denk je? :o
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:
[...]

Scherp gezien ;) Dat was me nog niet eens opgevallen! :D
Ik neem aan dat hij bedoelde i.p.v. 127.0.0.1 het IP dat hij zoekt 8)

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 15-06-2005 11:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Die net send vind ik op zich best een goede tip. Zoiets in de trand van net send ip-adres Beste gebruiker wilt u zich even melden bij de ICT afdeling? Dan moet natuurlijk wel de mesenger service op die pc draaien.

Verder vind ik het wel vreemd als er helemaal *niets* gedocumenteerd staat over locatie van pc's met bepaalde ip-adressen of computernamen. Ik weet dat het vaak voorkomt maar ik snap niet waarom dit niet meteen wordt genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraag het niet aan mij :P. Sinds hier ISA 2003 is neergezet komen er veel "vreemde pc's" naar voren. Ben hier ook alleen maar op stage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

Jrz

––––––––––––

Bij onze switches kan je de poort vinden waar een IP adres op zit, en daarna kijk je in je patchpanel waar naartoe het gepatched is

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
is er iemand op ingelogd, anders zou je ff net view kunnen doen. wellicht heeft ie verbinding gemaakt met een server en weet je wie er inlogd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobIII schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:
Scherp gezien ;) Dat was me nog niet eens opgevallen! :D
Ik neem aan dat hij bedoelde i.p.v. 127.0.0.1 het IP dat hij zoekt 8)
B)

Op zich kan je met \\<IP ADRES>\C$ wel in de profielen zien wie er zijn ingelogd (geweest) en zodoende iets nauwkeuriger de pc opsporen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Jrz schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:41:
Bij onze switches kan je de poort vinden waar een IP adres op zit, en daarna kijk je in je patchpanel waar naartoe het gepatched is
Als je managed switches hebt (wat vrij waarschijnlijk is in het geval van Cisco's) kun je dit inderdaad proberen te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:
[...]
Het gaat ook om het idee. 8) Zo kan je als het goed is op de betreffende PC komen (mits je inderdaad admin bent) en bijvoorbeeld in de map documents and settings eens kijken naar de gebruikers op die PC. Of andere aanwijzingen op de harde schijf.
Lukt het niet niet kan het inderdaad een ander apparaat zoals een printserver zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
cowgirl schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:43:
[...]

Het gaat ook om het idee. 8) Zo kan je als het goed is op de betreffende PC komen (mits je inderdaad admin bent) en bijvoorbeeld in de map documents and settings eens kijken naar de gebruikers op die PC. Of andere aanwijzingen op de harde schijf.
Lukt het niet niet kan het inderdaad een ander apparaat zoals een printserver zijn ofzo.
Of gewoon met je eigen pc computer management opstarten en connecten naar die machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:24

Jrz

––––––––––––

Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:42:
[...]

B)

Op zich kan je met \\<IP ADRES>\C$ wel in de profielen zien wie er zijn ingelogd (geweest) en zodoende iets nauwkeuriger de pc opsporen
Of ping -a <ipadres> krijg je de hostname.. heeft hij misschien ook wat aan..

Als jullie netwerk niet gedocumenteerd is, misschien een leuk klusje :)
Dan vind je de computer vanzelf wel

[ Voor 17% gewijzigd door Jrz op 15-06-2005 11:48 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Kijk anders eens met GFI languard, wil vaak ook nog wel wat informatie omhoog brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Heb inmiddels geprobeerd om op de C$ te komen maar dit is niet mogelijk. Waarschijnlijk is het dus nog een 95,98 machine?!??!?! Printserver lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij naar het internet staat te pompen over poort 135.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

command line:
"nbtstat" om van ip nummer naar ip naam te gaan.
"arp" om het mac adres en daarmee het soort netwerk adpater te achterhalen. (en daarmee dus misschien het merk pc)
"tracert" om te kijken achter welke router hij zit

http://www.grape-info.com...v/network/netcommand.html

\\xxx.xxx.xxx.xxx\C$ (xxx= zijn ip) om op de hd te kijken.
En op de server is wellicht nog het een en ander te achterhalen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je eigen PC met de hand instellen op hetzelfde IP-adres, dan zegt Windows welk MAC-adres al gebruik maakt van dat IP adres. Dan even kijken in je hardwaredatabase welk station het is. In ieder geval weet je dan het MAC adres ook, wellicht kun je dan herleiden wat voor kaart het is, bv JetDirect, Intel NIC, 3Com NIC etc etc

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anoniem: 139541 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:46:
Ok. Heb inmiddels geprobeerd om op de C$ te komen maar dit is niet mogelijk. Waarschijnlijk is het dus nog een 95,98 machine?!??!?! Printserver lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij naar het internet staat te pompen over poort 135.
offtopic:
n00b mode: als iedereen naar huis is kijken welke lampjes op de switches het hardst knipperen B)

Als er geen messenger service is of wat voor mogelijkheid dan ook kun je nog altijd proberen met Pegasus mail een bericht naar de pc te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GH45T schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:50:
[...]

offtopic:
n00b mode: als iedereen naar huis is kijken welke lampjes op de switches het hardst knipperen B)
Of delen van het netwerk loskoppelen. >:)

Maar verdiep je eens in die Cisco switches, met een beetje netwerk monitoring opties moet je een heel eind komen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109228

DHCP client log..kun je de computernaam zien..ik neem aan dat dit wel volgens een manier is opgebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Computernaam valt buiten de standaarden die worden gebruikt. Begint steeds waziger te worden. Het zal dus waarschijnlijk een externe laptop wezen oid. Dat word dus rondlopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

dit heb ik ook een keer gehad bij een bedrijf. oplossing is simpel: stel nog een andere pc in met hetzelfde IP adres, ga internetten ofzo, en loop even naar de helpdesk om te kijken wie er daar aan komt lopen om te klagen dat z'n internet niet meer werkt :P
(of igv win XP: zo'n gele ballon met "ip conflict with another yadayada")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anoniem: 70162 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:58:
dit heb ik ook een keer gehad bij een bedrijf. oplossing is simpel: stel nog een andere pc in met hetzelfde IP adres, ga internetten ofzo, en loop even naar de helpdesk om te kijken wie er daar aan komt lopen om te klagen dat z'n internet niet meer werkt :P
(of igv win XP: zo'n gele ballon met "ip conflict with another yadayada")
Geniaal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Laatst online: 16:49
Sorry voor de verwarring van het 127 ip adres,
maar ik verwacht enige kennis. :+

Ping 127.0.0.1
arp -a --> Mac adres

Eerste deel van Macadres is vendor gebonden. dan weet je het merk netwerkkaart
Je kan hem natuurlijk ook plat scannen. kijken of je uit de open poorten iets kan opmaken.

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:28

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anoniem: 139541 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:56:
Computernaam valt buiten de standaarden die worden gebruikt. Begint steeds waziger te worden. Het zal dus waarschijnlijk een externe laptop wezen oid. Dat word dus rondlopen :p
Indien DHCP -> geef 'm een adres waar hij niets (meer) mee kan.
Indien FIXED IP -> blokkeer dat IP op je switches. (of ISA-Server)

Duurt het vast niet zo heel lang voordat hij zich meldt.

})

[ Voor 4% gewijzigd door Coach4All op 15-06-2005 12:07 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Anoniem: 139541 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:56:
Wat was dan precies het probleem met de zoekgeraakte PC? Dat een service niet werkt, of dat er geen uitgaand verkeerd op poort 135 mag zijn? Vertel eens waarom je de zoektocht gestart bent.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb momenteel hetzelfde IP adres ingesteld. Dit lijkt te werken :) Geniaal bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
@TS: Wat verwacht je nog precies van ons? Als je nergens gegevens hebt over welke computer met ip-adres x of computernaam x waar staat lijkt het me vrij moeilijk om hier daadwerkelijk achter te komen.

Je zou in het geval van een domein kunnen nagaan wie er op een bepaalde machine is aangemeld en er dan naartoe gaan, weet je dat niet dan moet je in je switch management gaan kijken of een andere botweg zoekactie gaan ondernemen. Dit soort problemen kun je verwachten als je niets documenteerd (of je stagebedrijf natuurlijk :P)

Ok probleem opgelost zie ik, mooi :)

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 15-06-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 139541 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:07:
Heb momenteel hetzelfde IP adres ingesteld. Dit lijkt te werken :) Geniaal bedankt!!!
Mja, die andere pc wordt dan uit et netwerk gedrukt gewoon. Lijkt me geen fatsoenlijke oplossing, meer een ranzige (tijdelijke) workaround :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109228

als je dhcp hebt draaien schiet je hier dus niks mee op...dat snap je wel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 05:41
Het in kaart brengen en documenteren van locaties, pc en ip nummers is nou net een 'leuk' klusje wat ik aan een stagiaire zou opdragen.

[te laat / te veel bier mode]
behalve natuurlijk vrouwelijke stagiaires, daar weet ik wel een ander klusje voor :X koffie halen ofzo ;)
[/]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ajhaverkamp schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:48:
Je eigen PC met de hand instellen op hetzelfde IP-adres, dan zegt Windows welk MAC-adres al gebruik maakt van dat IP adres. Dan even kijken in je hardwaredatabase welk station het is. In ieder geval weet je dan het MAC adres ook, wellicht kun je dan herleiden wat voor kaart het is, bv JetDirect, Intel NIC, 3Com NIC etc etc
Ehm, dude :|

code:
1
2
3
4
despina:/usr/X11R6/lib marco$ arp -a
ipc0a80201.cyberhq.nl (192.168.2.1) at 0:4:76:c:93:3e on en0 [ethernet]
ipc0a8020d.cyberhq.nl (192.168.2.13) at 0:1:2:a4:66:ae on en0 [ethernet]
ipc0a802fe.cyberhq.nl (192.168.2.254) at 0:30:65:3a:b:77 on en0 [ethernet]

Een soortgelijk commando kent windows ook. Is mischien wat handiger.

Doorhebben wat voor kaart ergens inzit is nogal nutteloos. Het MAC-adres weten is echter wel handig. Als je dat namelijk hebt kun je de mac-adress tabellen van je switches aflopen om te vinden op welke poort 'ie zit. En als je zover bent heb je 'm meestal vrij snel gevonden. Of in ieder geval afgesloten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Klopt CyBeR, alleen gaat de TS niet op deze dingen in en heeft hij zelfs voor een tijdelijk lapmiddel gekozen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan met de standaard tools een MAC adres achterhalen. Op je cisco-switches kun je die traceren naar 1 specifieke switch poort. dan heb je de pc natuurlijk zo gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29548

Haranaka schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 02:15:
Het in kaart brengen en documenteren van locaties, pc en ip nummers is nou net een 'leuk' klusje wat ik aan een stagiaire zou opdragen.
Ligt eraan hoe groot het bedrijf is, en hoe flexibel de werkplekken zijn.
Werk om werk genereren lijkt me niet iets wat een ict-er wil :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 29548 op 21-06-2005 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136571

Als ik jou was zou ik een programma als OCS inventory (Heb geen link) installeren, en d.m.v een loginscript laten uitvoeren.... je bent er dan binnen een dag achter welke pc het is! Ik gebruik het op mijn stageplek ook (plm. 500 pc's door heel Ned.) en het werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

1. ping <ip>
2. arp -a, vind het mac adres
3. log in op de switch waar je computer op aangesloten zit
4. show mac-address-table
5. zoek het mac adres van de betreffende computer. Daar staat een poortnummer bij "Fa0/1" bijvoorbeeld.
6. Kijk wat er op die poort aangesloten zit:
- een andere switch? Log aan op die switch en begin weer vanaf 4
- een pc? gevonden!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 28557 op 21-06-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Is het niet gewoon makkelijker om in de DHCP server te kijken? Als het een Windows doos is zie je zo welke hostname een lease heeft, en welk ip dit is..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28557

axis schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:34:
Is het niet gewoon makkelijker om in de DHCP server te kijken? Als het een Windows doos is zie je zo welke hostname een lease heeft, en welk ip dit is..
Tenzij de computer natuurlijk geen DHCP heeft, een niet-standaard hostname, of wat dan ook. "Mijn" methode werkt altijd... (mits je managable switches hebt)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 28557 op 21-06-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
axis schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:34:
Dit kun je toch ook gewoon met een nslookup doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13875

www.solarwinds.net

Switch port mapper :)
moet je wel een SNMPbare switch hebben en een router die z'n ARP table via SNMP wil afstaan :)
Pagina: 1