Toon posts:

[lokaal netwerk] uitval internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk zelf niet dat jullie mij kunnen helpen. Ik zeg dit omdat ik alles heb geprobeert om mijn probleem op te lossen. Ik heb berg en land afgezocht, forums en topics tot laat in de ochtend gelezen & gezocht. Ook heb ik al meerdere personen geraadpleegt (mijn ICT leraren & medewerkers bij verschillende computer bedrijven.) Ik heb dit probleem nu al meer dan 1,5 jaar.

Het gaat om het volgende:

ik heb thuis 3 pc's, ze draaien alle drie op xp pro sp2. We hebben als provider @home. Ik heb er een Unex Broadbandrouter tussen zitten (Current Firmware Version: V 1.00.0120a
Firmware Date: 2003.06.02) Alleen het probleem is, dat het internet steeds uitvalt. En dan ook het gehele netwerk. Het ligt niet aan @home want wanneer ik 1 pc direct aansluit op het modem valt het internet nooit uit. Ik heb ookal door het hele huis nieuwe kabels gelegt. En ik heb ookal nieuwe netwerkkaartjes erin gezet. Maar het netwerk/internet blijft uitvallen, er zit geen regelmaat in gewoon zomaar. Ook heb ik de router doorgemeten maar daar was niks mis mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 11:19 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je kabelaar wel ondersteuning biedt voor routers? Als aan jouw kant alles goed zit zou ik het eens in die hoek gaan zoeken.

Probeer eens een andere router er tijdelijk tussen te zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 15-06-2005 11:22 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

En wat gaat er precies fout? De term "valt uit" zegt me nl. niet zoveel ;)

Valt de link weg op alle netwerkkaarten?
Werkt nameresolving niet meer?
Kun je nog wel naar de lokale pc's pingen, kun je nog wel websites pingen?
Wat heb je precies doorgemeten aan de router?
Al eens een picketsniffer mee laten draaien?

Post eens ip-configuraties van je netwerk. Met zo weinig informatie blijft het gissen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:26:
En wat gaat er precies fout? De term "valt uit" zegt me nl. niet zoveel ;)

Valt de link weg op alle netwerkkaarten?
Werkt nameresolving niet meer?
Kun je nog wel naar de lokale pc's pingen, kun je nog wel websites pingen?
Wat heb je precies doorgemeten aan de router?
Al eens een picketsniffer mee laten draaien?

Post eens ip-configuraties van je netwerk. Met zo weinig informatie blijft het gissen.
"Valt Uit" bedoel ik mee dat de er geen verbinding is en krijg ik zo'n icoontje rechtsonderin met een geeluitroepteken bordje. (ik moet dan stroom van de router eraf halen en er weer indoen en dan doet alles het weer maja je kan nagaan als je dat minstens 5 X per dag moet doen dan lopen de frustraties hoog op.)

Kan dus niets pingen.
en wat is picketsniffer?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 11:39 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dus als je je router (met switch?) herstart, is het probleem tijdelijk verholpen. Dan denk ik, in tegenstelling tot je eigen conclusie, toch echt dat het aan de router ligt. Kan het zijn dat op de pc's veelvuldig peer to peer software zoals Emule of Kazaa gedraaid wordt?

Deze software-paketten maken namelijk behoorlijk veel connecties. Dit kan ervoor zorgen dat bij sommige routers de NAT-tabel volloopt en de verbinding wegvalt. Enige (tijdelijke) oplossing hiervoor is resetten...

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 15-06-2005 11:56 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B