Toon posts:

Windows NT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel dat Windows NT softwarematig met Raid kan werken en waarschijnlijk ook Windows 2000, alleen geen idee hoe je dat mag doen.

Zou ik zelf twee harde schijven IBM 20,5 udma66 en Seagate 20,4GB udma66 op een raid controller kunnen aansluiten voor die hogere performance?

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Ik heb zelf ook de opstart partitie met de belangrijkste progjes erop met software RAID 1 draaien. Draait aardig, je merkt er niet veel van. Gelukkig nog geen crash gehad :). Je moet het in het Disk Management scherm regelen. Overigens werkt dit alleen bij de server versie, niet bij de gewone PRO versie 8-).

edit:

Ik bedoelde RAID 1, MIRROR dinges ;)

Verwijderd

Gewoon zo'n ATA100 kaartje kopen , 2 weerstandjes erop solderen en dan de RAID BIOS erin flashen . www.thetechzone.com

Verwijderd

Mirror is een Backup van je HDD , dat geeft dus geen kloten snelheid meer , RAID 0 striped over de 2 HDD's en dat geeft dan wel veeel snelheidswinst . Wil je veilig& snel dan moet je 4 dezelfde HDD's op RAID0/1 zetten

Verwijderd

eikel ... geen performance winst ..bij schrijven niet nee, maar bij lezen, lees je van 2 schijven!!! sneller dus ...

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
RAID 1 is inderdaad mirroring, en dat was precies wat ik wou. Vandaar ook mijn opmerking 'waar mijn belangrijke progjes op staan' :o. Lezen gaat inderdaad wat sneller dan anders, van dat tragere schrijven merk je niet zo veel... :7.
Pagina: 1