delphi breakpoints

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik heb een raar schijnbaar onoplosbaar probleem:

mijn Delphi debugger werkt opeens niet meer: breakpoints van actieve code zijn op runtime bruin en hij stopt er niet op :s :s :s

struinen op internet leverde geen goed resultaat op.

Integrated debugging staat aan... Heb al vanalles geprobeerd, opnieuw installeren helpt ook niet... Format van Windhoos Windows heb ik geen behoefte aan.

Ik gebruik Delphi 7 enterprise...
[edit]

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 15-06-2005 14:28 . Reden: Zeg maar gewoon Windows hoor ]

Cogito Ergo Credo

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kijk of de code daadwerkelijk word uitgevoerd. En bekijk bij "project options" het tabblab "debugging" en kijk of daar "debug information" en "local symbols" aan staat.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
Je bent er zeker van dat je geen release build debugged ?
Heb je al je *.obj files etc... weggegooid ?

(Daarnaast is het wel beter als je een wat 'gestructureerdere' startpost maakt, ipv allemaal losse zinnen.

https://fgheysels.github.io/

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
de code wordt idd gewoon goed uitgevoerd, het suffe is ook dat dit optreedt bij alle (inclusief nieuwe) projecten...

Het lijkt er op dat als je voor zo ver je in karma gelooft (wat ik niet doe maar goed) door het posten op Tweakers.net opeens je problemen oplost. Ik ben er vanaf gisteren al mee aan het ploeteren. Ten einde raad ben ik de registry maar eens door gaan werken.

Deze key
HKEY_USERS\S-1-5-21-1957994488-484763869-725345543-1003\Software\Borland\Debugging

had nog een key die 9.0 heette. Ik heb namelijk een tijdje Delphi 2005 gebruikt. Aangezien deze echt niet voldeed (Tip: kijk eens naar project Lazarus) ben ik terug gegaan naar Delphi 7. Blijkbaar had de deinstaller echter de debugger op Delphi 9 laten staan.

[ Voor 73% gewijzigd door jopiek op 15-06-2005 11:28 ]

Cogito Ergo Credo