Toon posts:

alles te zien op tv out scherm, behalve video!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt een raar probleem en ik ben zeer benieuwd wat hiervan de oorzaak is...

Ik heb de volgende grafische kaar: gforce 4 ti 4200 met een tv out, mijn tv kan geen s vhs aan, dus staat de instelling samengesteld videosignaal aan in de nvidia settings...deed het altijd prima..

Nu heb ik gister de laatste Nvidia drivers geinstalleerd, en heb het volgende probleem:
alles is te zien op mijn tv, dus alle applicaties, bureaublad, muiscursor, fotos, maaar wanneer ik een film start (maakt niet uit wat voor fileformat of met welke applicatie), zie ik op mijn tv alleen maar een zwart scherm, dus geen film! Ik snap de logica hiervan niet: ALLES te zien op TV (secundaire scherm), behalve video!

Wat kan dit zijn? Een of andere nvidia setting? het heeft niks te maken met pal of ntsc, heb ik geprobeerd...

Verwijderd

Ik heb ooit bijna hetzelfde gehad.
Ik kon bij de settings van mijn videokaart, een optie theatermode inschakelen.
Je krijgt dan wel full screen video, maar het werkte wel.
Ik gebruik het meestal voor gedownloade films,dus dan moet ik toch Full screen hebben.
Ik gebruik overigens een ATI kaart

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:54

Garyu

WW

Zou te maken kunnen hebben met de manier van 'overlay' die gebruikt wordt bij het afspelen van film. Kijk eens in de settings van je codec (ffdshow?) of DVD-programma.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk iets te maken met je "video overlay" settings in je driver configuratie of in je mediaplayer.
Dan staat je tv waarschijnlijk ook als primary display ingesteld, je ziet op het andere scherm dus wel de film gewoon afspelen neem ik aan.

btw ik heb een Ati kaart dus verder kan ik je niet helpen.

(toch niet snel genoeg gereageerd)

[ Voor 43% gewijzigd door enchion op 15-06-2005 10:49 ]

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Weet niet of de laatste driver voordelen voor je heeft. Ander doe je toch weer een stapje terug? If it aint broke don't fix it... ;)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Per videokaart kan er maar één scherm overlay gebruiken, zoals hierboven al is gezegd. En dit is volgens mij áltijd je primaire scherm. Zet je TV dus als primary en je zult de video daar kunnen zien (maar weer niet op je andere scherm).

Of zet je andere scherm uit in de drivers, dan weet je zeker dat het gaat werken.

edit:
Verder hebben nVidia en ATi allebei een techniek om video automatisch fullscreen op je secundaire scherm te krijgen. Maar daar gebruiken ze een of ander trucje voor waardoor je er verder niks aan kunt instellen (je hebt dan zodra je iets afspeeld, áltijd dat beeld fullscreen op je secundaire scherm)

bij ATi heet dat ATi Theater o.i.d. (geen idee waar dat staat, ergens in de instellingen)
bij nVidia het het "full screen video", en staat het bij Display Properties -> tab: Settings -> Advanced -> tab: [je videokaart] -> Full Screen Video
en dan onder "Full Screen Device", "Auto select" kiezen. (eventueel "track overlay rotation" aanzetten. Dan is je fullscreen video altijd op het scherm waar je kleine video-venster niet staat.)
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:51:
[...]

onzin. Ik heb ook video op monitor én tv tegelijkertijd. Maar dan moet ik wel bij de overlay settings de theater mode inschakelen. Kijk maar eens bij je geavanceerde beeldscherminstellingen.
zie mijn edit hierboven, dat bedacht ik me ook.

[ Voor 89% gewijzigd door OnTracK op 15-06-2005 10:56 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:48:
Per videokaart kan er maar één scherm overlay gebruiken, zoals hierboven al is gezegd. En dit is volgens mij áltijd je primaire scherm. Zet je TV dus als primary en je zult de video daar kunnen zien (maar weer niet op je andere scherm).

Of zet je andere scherm uit in de drivers, dan weet je zeker dat het gaat werken.
onzin. Ik heb ook video op monitor én tv tegelijkertijd. Maar dan moet ik wel bij de overlay settings de theater mode inschakelen. Kijk maar eens bij je geavanceerde beeldscherminstellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:47:
Weet niet of de laatste driver voordelen voor je heeft. Ander doe je toch weer een stapje terug? If it aint broke don't fix it... ;)
Ja daar heb je gelijk in maniacshouse, maar ik ben gewoon benieuwd wat de oorzaak is van het probleem (een tweaker wil toch altijd ALLES oplossen :-) )..

Die andere oplossingen ga ik snel proberen..

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet echt vinden...

Overlay kan ik niets instellen lijkt het....Heeft iemand dezelfde Nvidia driver set??

Verwijderd

Zit je wel bij de mediaplayer instellingen te kijken? Bij de mediaplayer van windows moet je bijv. naar extra -> prestaties -> geavanceerd -> overlays gebruiken. Even zoeken dus bij de instellingen van jouw mediaplayer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:28:
[...]

Zit je wel bij de mediaplayer instellingen te kijken? Bij de mediaplayer moet je bijv. naar extra -> prestaties -> geavanceerd -> overlays gebruiken.
ik moet het toch bij de Nvidia setting instellen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:28:
ik moet het toch bij de Nvidia setting instellen???
Instellen in de mediaplayer is handiger. Gewoon overlays uitschakelen.

edit: misschien was het juist overlays inschakelen, ik ben het even kwijt. Ik heb al tijden een divx player en dat werkt wat handiger vind ik.

Maar hier een stukje uit de faq: De grote tv-out FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:31:
[...]

Instellen in de mediaplayer is handiger. Gewoon overlays uitschakelen.
Uitschakelen? dus alles met overlay moet ik uitschakelen? btw, wat is het eigenlijk overlay?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Je primary moet je gewoon hier instellen:
Afbeeldingslocatie: http://img162.echo.cx/img162/2895/image14ts.png

En de speciale optie voor automatisch fullscreen op je andere scherm hier:
Afbeeldingslocatie: http://img162.echo.cx/img162/7885/image34ef.png

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1