Toon posts:

[ARCServe] traag bij bepaalde server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
- 3 fileservers (FS01, FS02, FS03)
- 1 backupserver (BU01)
- HP Ultrium 460 Tape Library
- OS is Windows 2000 Server (op alles)
- BU prog is ARCServe 11.1

Het probleem:
Backuppen van FS02 en FS03 gaat prima (+/- 300MB/min), maar van FS01 gaat het traag (0.2 MB/min). Alle servers zitten via glas (Intel PRO/1000F) aan dezelfde switch.

Via robocopy zijn de bestanden van FS01 op normale snelheid te kopieren naar BU01, dus een echt probleem met de netwerkverbinding is er niet.

Heeft iemand enig idee waar ik naar zou kunnen kijken om dit probleem op te lossen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Hoe zit het met de fileserver FS01, ik heb hier op een fileserver als er veel verkeer is óf grote bestanden gebackupt worden dat de fileserver een probleem heeft met het aantal connecties dat ernaartoe wordt gemaakt en dat daardoor de fileserver vertraagt (en dus de backup vertraagd)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:42
Welk OS zijn je servers? Maakt het wel gemakkelijk voor ons.

Heb je een virusscanner draaien. Stop de service eens van deze probleem server. Ik heb wel eens vaker problemen hiermee gehad. Ik moest echt de service disablen op het probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:39:
Hoe zit het met de fileserver FS01, ik heb hier op een fileserver als er veel verkeer is óf grote bestanden gebackupt worden dat de fileserver een probleem heeft met het aantal connecties dat ernaartoe wordt gemaakt en dat daardoor de fileserver vertraagt (en dus de backup vertraagd)
Ik neem aan dat robocopy dan ook een probleem zou hebben (net nog geprobeerd, terwijl het netwerk in gebruik is)...
Anyway, de backup wordt 's nachts gemaakt en zelfs dan is het traag...

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:41:
Welk OS zijn je servers? Maakt het wel gemakkelijk voor ons.
Win 2000 Server (zie opening)
Heb je een virusscanner draaien. Stop de service eens van deze probleem server. Ik heb wel eens vaker problemen hiermee gehad. Ik moest echt de service disablen op het probleem op te lossen.
Ja, heb virusscanner draaien. Maar die draaien ook op FS02 & FS03 (allemaal McAfee VirusScan 7.0). Zal het toch eens proberen...

• Rolfie
Ik had het probleem ook met Mcafee Enterprise 7.0.

Ik moest echt de services stoppen, alleen de virusscanner disablen werkte niet. heb je de laatste patches geinstalleerd van 7.0?
Ik weet dat oa voor 7.1 en 8.0 Er al diverse patches zijn die oa ook performance problemen oplossen. Ik heb die alleen nooit getest met dit probleem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor type files probeer je te backuppen die zo traag gaan ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik kan je bijna met 100% zekerheid zeggen dat dit te maken heeft met je device BlockSize

hier een handleiding om het te wijzigen
ARCserve for Windows NT version 6.x defaults to a write-block size of 16k for DLT drives. The reason for this low default value is that Mylex RAID controllers only supports block sizes up to 62K. In order to increase performance on a non-Mylex card, make the following changes in the Windows NT registry, using REGEDT32.EXE: HKEY_LOCAL_MACHINE \SOFTWARE \Cheyenne \ARCserve \CurrentVersion \TapeEngine \Device#
(The Device# corresponds to the tape drive that will require a change in block size, you can find this in the Device Manager)

Click Edit, then select ADD VALUE: ValueName=DefaultBlockFactor Data type = Reg_Dword Data: 7, Hex
In addition to 7, which is the largest possible setting for block size, the following values can also be chosen: 0 = 512 (default) 1 = 1,024 (1K) 2 = 2,048 (2K) 3 = 4,096 (4K) 4 = 8,192 (8K) 5 = 16,384 (16K) 6 = 32,768 (32K) 7 = 65,536 (64K)

After making the change, stop and start the ARCserve Tape Engine and then try another backup.
zet hem op 7 (64k)

ps: let op, bovenaan staat dat het over versie 6 gaat, dit werkt ook op nieuwere versies als 2000/9/11 het enige verschil is dat de register sleutels een iets andere naam hebben gekregen!

• Rolfie
richardkraal schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:56:
ik kan je bijna met 100% zekerheid zeggen dat dit te maken heeft met je device BlockSize
Dit is een aanpassing op de Backup Server. Het probleem is dat maar 1 server er last van heeft, de andere 2 servers gaan gewoon goed. Het zou dus niet aan deze key mogen liggen. Daarbij verwacht ik niet zo'n groot verschil er tussen (300Mb VS 0,2MB)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
wat gebeurd er als je een file device aanmaakt in Arcserve, backup op dat file device

ben benieuwd wat er dan gebeurd!

Verwijderd

Hoe backup je de fileservers?
Gewoon via het UNC path of draait er op iedere fileserver de Arcserve agent?
Pagina: 1