Ik wil bij mijn volgend mobotje een raid controller hebben en mijn 2 schijven de IBM 20,5Mb udma66 en Seagate Barracuda 20,4Mb udma66. Kan ik deze 2 schijven zonder probleem op een raid0 aansluiten en ook de hogere performance bereiken
Verwijderd
uhm het beste is 2 psies dezelfde HD's
maar dit zal denk ik ook wel werken..
en het zal ook wel sneller gaan dan 1 disk normaal
maar dit zal denk ik ook wel werken..
en het zal ook wel sneller gaan dan 1 disk normaal
Alleen zo moet eerst alle twee geformateerd worden, en heb er ook maar twee, hoe zou dat dan werken? Ga er geen derde voor nemen.
Verwijderd
die disken worden dan als samen 1 gezien
en het werkt denk ik wel sneller als 1 appart
ookal zijn ze nie hetzelfde
en het werkt denk ik wel sneller als 1 appart
ookal zijn ze nie hetzelfde
Dus als ik met die 2 schijven begin heeft hij niet een derde schijf nodig van waaruit hij een besturing of zo iets kan vinden 
Met ander woorden met die 2 schijven en een raid kaart kan je er weer tegen aan onder raid 0
Met ander woorden met die 2 schijven en een raid kaart kan je er weer tegen aan onder raid 0
maar als je raid0 gaat gebruik wordt je hdd 2x kleinste hdd...
dus stel je hangt er ooit nog een 40 gig aan dan wordt het dus 3x 20,4....
Maar 2 verschillende hdd's werkt perfect
Ik heb namelijk een uw scsi radi met 4 * 4,3 hdd's (eigenlijk 3*4,3 en 1*5) maar wel snel...
Jammer alleen dat die raid controller een EISA bus heeft
dus stel je hangt er ooit nog een 40 gig aan dan wordt het dus 3x 20,4....
Maar 2 verschillende hdd's werkt perfect
Ik heb namelijk een uw scsi radi met 4 * 4,3 hdd's (eigenlijk 3*4,3 en 1*5) maar wel snel...
Jammer alleen dat die raid controller een EISA bus heeft
if broken it is, fix it you should
Nah maat niet uit, verlies ik alleen 100 Mb ongeveer, kom ik ook wel overheen. voor dik de dubbele snelheid heb ik er wel 100 Mb voor over.
Verwijderd
als je maar 2 disken hebt, kun je niet een raid0 maken zonder windows oid opnieuw te installen omdat je waarschijnlijk de raid0 , dus alletwee de disken , opnieuw moet formateren als 1 disk .. bovendien als ie crashed, 1 van de 2, ben je alles kwijt ...
your choice .....
your choice .....
Zou toch zeker een Raid0 aanmaken.
Maar inderdaad. Je zult beide schijven moeten fdisken en formatteren voordat het werkt. Dus inderdaad dan is alles weg.
Toch kan een nieuwe windows-installatie nooit geen kwaad :):):)
Maar inderdaad. Je zult beide schijven moeten fdisken en formatteren voordat het werkt. Dus inderdaad dan is alles weg.
Toch kan een nieuwe windows-installatie nooit geen kwaad :):):)
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Je kunt ook met norton Ghost een image maken van je harddisk (windows, enz).Deze op een geleende HD zetten, Raid-0 maken en dan alles met Ghost weer terug erop zetten!!:)
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Dat zou ik kunnen doen, ik weet alleen nog niet wat een dlt drive is hahahahaha 
Is er hier ook geen andere mogelijkheid voor heb ongeveer 5 gig aan software wat ik niet kwijt wil. Kan ik niet gewoon van die 2 schijven twee x 17 gig RAID0 doen zodat ik ongeveer 6 gig over houd.
Is er hier ook geen andere mogelijkheid voor heb ongeveer 5 gig aan software wat ik niet kwijt wil. Kan ik niet gewoon van die 2 schijven twee x 17 gig RAID0 doen zodat ik ongeveer 6 gig over houd.
Dur zat toch oowk softwarematige RAID in windhoos?, hoe stel je die dan in?, bij het begint van de windhoos 2k setup die RAID drivers zelf instelle of wa was ut? (die speciale knop aan ut begin van de setup in dos)?....
I see dead pixels...
Ik weet wel dat in win2k er ook een gedeelte in control panel zit speciaal voor de harde schijven, waar je van d: bv f: kan maken mischien daar en anders de help file, voor de rest weet ik er maar weinig van, kan het een keer vragen aan die mister.
Pagina: 1