Ik ben van plan een Iiyama 19" (A902MT Vision Master pro451) te kopen is dat een beetje een goede monitor, heb er nou al een 17" (Vision Master pro410) van, en de beeldkwaliteit is inderdaad top van dit kanon
Die 17" heeft een maximale resolutie van 2048*1536 tenminste wat hij redde net zo als mijn videokaart. Maar tot 1600*1280*16bit 72 hertz dus een perfect 17" kanon
maar ik wil naar 19" toe.
Eizo is ook een top monitor, alleen net iets te duur dat 19" topmodel. En ben erg tevreden over Iiyama.
Eizo is ook een top monitor, alleen net iets te duur dat 19" topmodel. En ben erg tevreden over Iiyama.
Verwijderd
Ik ben ook van plan een nieuwe monitor te kopen...
Zelf zit ik te denken aan een Philips 109B20 met LightFrame. iemand ervaring?
Ik heb ook ff gekeken naar die iiyama's maar ik werk met een 17" iiyama op het werk en die doet af en toe een beetje raar...:? (het hoekje springt soms omhoog)
En hoe goed Eizo ook is, ze zijn zoooo duur
Zelf zit ik te denken aan een Philips 109B20 met LightFrame. iemand ervaring?
Ik heb ook ff gekeken naar die iiyama's maar ik werk met een 17" iiyama op het werk en die doet af en toe een beetje raar...:? (het hoekje springt soms omhoog)
En hoe goed Eizo ook is, ze zijn zoooo duur
Model A902MT Vision Master Pro451Op zondag 14 januari 2001 00:01 schreef PlanetLove het volgende:
Heeft er niet iemand een klein beetje info over dit kanon, er benieuwd![]()
CRT 49cm (19"),
Flatscreen Diamondtron NF (18", 46cm viewable)
Dot pitch 0,25/0,27mm AG Pitch Aperture Grille
Sync Frequentie Horizontal: 30 - 115kHz, Vertical: 50 - 180Hz
Video bandwidth 300MHz dot clock
Resolution 640 x 480 @ 180Hz refresh
800 x 600 @ 180Hz refresh
1024 x 768 @ 142Hz refresh
1152 x 864 @ 126Hz refresh
1280 x 1024 @ 107Hz refresh
1600 x 1200 @ 92Hz refresh
1800 x 1440 @ 77Hz refresh
Input connectors 2 x 15 pin D-sub connector, Audio, USB upstream / 4 x downstream,
Headphone connector ø 3.5mm mini jack
Plug & Play VESA DDC 2BTM Compliance
Number of signal storage Factory-presets: 6 User memory locations: 10
Dimensions 450mm x 450mm x 447mm(WxHxD)
Net weight 24kg
Power management VESA DPMS, NUTEK,
Energy Star© Compliance
Power consumption 138W maximum in normal use
<=10W in suspend mode
<= 3W in active-off mode
Screen controls Contrast, Brightness, Color temp. 4.500 - 10.000K, Zoom, H-size, V-size, H-position, V-position, Pin-cushion, Trapezoid, Parallelogram, Pin-balance, Tilt, H-convergence, V-convergence, H-moiré, OPQ-Text/ Picture/Movie, Degauss, Landing 4 corners, OSD Position, OSD Off-timer 3,5,15,30-45sec, Language (UK, D, F, NL, SWE, JAP), Lockout, Save recall, Help on/off, Information
Color temperature Adjustable between 4.500 - 10.000K
Approvals TCO’99, CE, TÜV-GS/MPR II/ISO 9241-3/ ISO 9241-7/ISO 9241-8, PTB, FCC-B, UL/C-UL, DHHS, DHNW
Manufacture All monitors manufactured using CFC
free materials, non-toxic metals and
non-bromided flame retardants, and
are fully recyclable. Recycled material used for packaging and user documentation
Additional Intergrated self-powered USB HUB
(1 upstream, 4 downstream ports Rev1.1), 2 x 1W front firing speakers, Headphone connector, All controls and input connectors are lokated in the monitor stand
Warranty 3 years on-site service
IIyama.nl ??
Die A902MT is gewoon 2 inch groter dan die 410.. zelfde kwaliteit voor de rest oftewel zwaar fijne monitor dus
Verwijderd
Als je toch helemaal afgaat op andermans commentaar dan wil ik jouw nieuwe monitor wel de hemel in prijzen voor 100 piek. Kijk anders ff op www.iiyama.nl voor gratis tech info. Ennehh...max res van je ouwe 17" monitor 2048*1536? Waarom geloof ik dat niet? Waarom post je hier eigenlijk? Waarom post IK hier eigenlijk?
Mazzel.
Dat 100 piek aanbod neem ik terug. 't Kost nu 350 piek.
Dat 100 piek aanbod neem ik terug. 't Kost nu 350 piek.
Oke oke, mijn monitor haalt volgens de specificaties 1600*1280*32 maar in de praktijk haalt hij dus ook 2048*1536*32 al is hij daar alleen niet officieel voor gemaakt, maar werkt prima met een loep hoor en onder 60 hertz.
Da's een lekker ding, heb het oudere broertje en die is
, draait op 100Hz :9:9:9:9:9:9:
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Waarom beperkt de discussie zich tot IIayma en Eizo ? Met Iiyama heb ik ook de ervaring dat een van de hoeken iets trilt; een Eizo heb ik al 5 jaar thuis staan. Wordt nu wat grauw. Overweeg de aanschaf van een NEC MultiSync FE750 (17"). de 19" heeft dezelfde techniek. Lijkt mij ook een aanrader. Werkt zeer prettig hier op kantoor.
Omdat dit top monitoren zijn, sony hoort er overigens ook bij.Op maandag 15 januari 2001 12:55 schreef hwd het volgende:
Waarom beperkt de discussie zich tot IIayma en Eizo ?
CTX en LG kun je ook goed beschouwen.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ja ik heb hier ook een Iiyama 17 inch top model maar is zeker top, kan wel eens kijken bij nec voor 19" topmodelof hij betaalbaar is
Voor 500,- wil ik die 17" wel overnemen, geinteresseerd?Op maandag 15 januari 2001 16:32 schreef PlanetLove het volgende:
Ja ik heb hier ook een Iiyama 17 inch top model maar is zeker top, kan wel eens kijken bij nec voor 19" topmodelof hij betaalbaar is![]()
Verwijderd
ummm, die a serie van iiyama heeft 2 kleine stomme horizontale lijntjes over het beeld lopen, persoonlijk vind ik dat bijzonder storend, maar ja, als t je nix doet.. de s serie heeft eigenlijk dezelfde specs, heeft alleen die lijntjes niet. ik heb zelf de s902jt (wordt trouwens wel als een pro=a serie herkend
). moet je maar es kijken in de shop, maar de beeldkwaliteit van de iiyama is uitstekend, zeer aan te raden.
Verwijderd
Dat hebben alle monitoren met een Diamondtron NF scherm. Dus niet alleen Iiyama, maar ook al die andere merken die Diamondtron gebruiken..Op maandag 15 januari 2001 23:45 schreef hoeba het volgende:
ummm, die a serie van iiyama heeft 2 kleine stomme horizontale lijntjes over het beeld lopen,
Even voor de duidelijkheid
Waarom hoor ik nou nooit iemand over Daewoo beeldschermen? 'K heb zelf de Daewoo 712d, 17 inch svga monitor. dot pitch 0.25mm, non-glare anti-static, hor. freq. 30-96khz, ver. freq. 50-130hz, max res.1600x1280(75hz). Dit zijn specificaties die zich kunnen meten met goede Ilyama's, LG's, CTX's en wat dan ook.
Het is dan wel geen flatscreen, het blijft een plaatje van een scherm. Trilt niet, geen twee lijntjes in beeld, haarscherp. En niet zo duur ook. Momenteel rond de f 660,-. Een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Voor iedereen die een 17" zoekt en er niet extreem veel geld aan wil spenderen, raad ik deze aan.
Het is dan wel geen flatscreen, het blijft een plaatje van een scherm. Trilt niet, geen twee lijntjes in beeld, haarscherp. En niet zo duur ook. Momenteel rond de f 660,-. Een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Voor iedereen die een 17" zoekt en er niet extreem veel geld aan wil spenderen, raad ik deze aan.
Ik ga ook zo'n A902MT kopen. Staat al vast, maarja, ik moet nog ff sparen.
Daewoo heb ik soms toch wat mindere ervaring mee. Evenals LG, maar dat waren vooral de goedkopere modellen. Het voordeel bij Iiyama is dat je altijd een goed beeldbuisje hebt. Of het nou de goedkoopste (die nog vrij duur is overigens) of de duurste is, Iiyama is bijna altijd goed.
Ik heb nu een 15" NEC maar dat vind ik toch wat minder. Heb hem nu ong. 2 jaar, maar het beeld trilt soms, en de kleuren verschieten soms spontaan (het wit wordt dan opeens geel achtig, en dan gaat ie weer terug). Vind ik toch al wat snel voor een redelijk dure 15" (destijds bijna 800 piek).
Daewoo heb ik soms toch wat mindere ervaring mee. Evenals LG, maar dat waren vooral de goedkopere modellen. Het voordeel bij Iiyama is dat je altijd een goed beeldbuisje hebt. Of het nou de goedkoopste (die nog vrij duur is overigens) of de duurste is, Iiyama is bijna altijd goed.
Ik heb nu een 15" NEC maar dat vind ik toch wat minder. Heb hem nu ong. 2 jaar, maar het beeld trilt soms, en de kleuren verschieten soms spontaan (het wit wordt dan opeens geel achtig, en dan gaat ie weer terug). Vind ik toch al wat snel voor een redelijk dure 15" (destijds bijna 800 piek).
en die samsung's dan? iemsnd daar wat over te melden? 19"?
Omdat hier mensen zitten die 10+ uur per dag achter een beeldscherm vertoeven, dan wil je echt geen daewoo.Waarom hoor ik nou nooit iemand over Daewoo beeldschermen?
Het is gewoon een compleet andere klasse, het gaat hier over de semi-high-end bijna-top-modellen uit de 19" reeks. Daar hoort daewoo nog niet eens op afstand bij.
Ja, de specificaties misschien, maar DRAAI het er maar eens op en zet er een Sony of IIyama monitor naast. Ik ken die monitor en als ik daar een kwartier achter zit (1024x768, de rest is onleesbaar, en nee niet exemplarisch, het zijn er zoŽn 50) heb ik hoofdpijn. Dit scherm kan zich absoluut NIET meten met IIyama, Eizo, Sony etc....max res.1600x1280(75hz). Dit zijn specificaties die zich kunnen meten met goede Ilyama's, LG's, CTX's en wat dan ook
Als je niet extreem veel geld uit wil geven dan kun je nog beter een GOED kleiner scherm nemen dan voor hetzelfde geld een slecht groot.
de betaler vervuilt
OK. De Daewoo 712D behoort niet tot het high-end segment (wordt wel ingedeeld in de 'professional' categorie), maar hoofdpijn heb ik er nog nooit van gekregen en dat terwijl ik er toch ook heel wat uurtjes achter zit. De prijs-kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk gewoon goed. En op een 17-inch beeldscherm ga ik echt geen 1600*1280 draaien. Niet zonder vergrootglas althans.Op woensdag 17 januari 2001 10:28 schreef GA!S het volgende:
[..]
Ik ken die monitor en als ik daar een kwartier achter zit (1024x768, de rest is onleesbaar, en nee niet exemplarisch, het zijn er zoŽn 50) heb ik hoofdpijn. Dit scherm kan zich absoluut NIET meten met IIyama, Eizo, Sony etc....
Bij deawoo zelf ja, dat zegt niet zo veel..(wordt wel ingedeeld in de 'professional' categorie)
Dat bedoel ik, die specs zeggen niets.En op een 17-inch beeldscherm ga ik echt geen 1600*1280 draaien. Niet zonder vergrootglas althans.Maar ja, dat is mijn mening.
de betaler vervuilt
het gaat om het aantal HRZ!
je kunt nog zon hoge resolutie kunnen maar op 60hrz ziet het er toch minder uit. let daar dus vooral op... 75 is wel okee... en vanaf 85 is het goed!
je kunt nog zon hoge resolutie kunnen maar op 60hrz ziet het er toch minder uit. let daar dus vooral op... 75 is wel okee... en vanaf 85 is het goed!
Ik heb ook het gevoel dat je went aan die hoge hertzfrequentie.
Jaren geleden heb ik tijden gewerkt met 60hz. Viel toen best wel mee dacht ik.
Ben nu aan werk met 100hz en terugkijkend naar die 60hz denk ik 'Jeezz, hoe heb ik daar ooit naar kunnen kijken'.
Wat monitoren van Iiyama, Eizo, Sony etc. betreft, kan het zijn dat verschillende merken hetzelfde type beeldbuis hebben?
Net zoals bij tv's?
Jaren geleden heb ik tijden gewerkt met 60hz. Viel toen best wel mee dacht ik.
Ben nu aan werk met 100hz en terugkijkend naar die 60hz denk ik 'Jeezz, hoe heb ik daar ooit naar kunnen kijken'.
Wat monitoren van Iiyama, Eizo, Sony etc. betreft, kan het zijn dat verschillende merken hetzelfde type beeldbuis hebben?
Waarom zie ik nooit Viewsonic bij het lijstje staan?? is een van de betere merken op de markt. Heb hier zelf een oude GS771 (17"), perfect beeld. Heb ook 19" versies gezien (zodra ik het geld heb neem ik er zelf ook een). Dit is wel een mooi schermpie http://www.viewsonic.com/products/productdetail.cfm?productid=00008454-EF24-1A01-AC3E80C4C7BE0000&tabmode=3
Jazekers, maar niet alleen een buis maakt een goede monitor, ook de electronica in de kast doet een HELE hoop.Wat monitoren van Iiyama, Eizo, Sony etc. betreft, kan het zijn dat verschillende merken hetzelfde type beeldbuis hebben? Net zoals bij tv's?
Bijna alle platte buizen van dit moment zijn zogenaamde "Diamondtron" buizen van Mitshubishi (nu samen met NEC), fabrikanten als Philips, IIyama, NEC, Panasonic, etc. gebruiken deze Diamondtrons. Andere grote buizen fabrikant (alhoewel niet meer zo heel snel in andere monitoren terug te vinden) is Sony met hun "trinintron" buizen. Deze tref je vaak aan in Sony (duh), IBM, Eizo en CTX monitoren.
Toch zit er weer een wereld van verschil in kwaliteit van bijvoorbeeld de hoogspanning en andere onderdelen. Doordat veel fabrikanten specŽs hebben die niet veel uit elkaar liggen is de enige manier om die dingen goed te vergelijken een uitgebreide praktijktest (zoals CŽT in zijn decembernumer nog met een hele zooi 19" ers heeft gedaan). Alleen bij zoŽn test komen alle voor en tegens van ogenschijnlijk dezelfde monitoren aan het licht.
de betaler vervuilt
Ah, die EIZO T-761 zit zeker qua prijs tussen de T-561 (f 1540,-) en T-961 (f 4215,-) in? Gaat wel erg ver!
Pagina: 1