De bedoeling is dus niet zoals met een KVM-switch ook slechts één scherm te gebruiken, maar eerder om verschillende PC's als één groot scherm te gebruiken. Kent iemand een alternatief voor Multiplicity? Dit programma doet eigenlijk precies wat ik wil, maar het werkt niet...
Op verschillende monitoren of op 1?
Verwijderd
Het doel van het programma is precies hetgeen de topicstarter wil, alleen het programma werkt bij hem niet. Toch niet zo moeilijk toch?Joto schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:45:
Dit programma doet eigenlijk precies wat ik wil, maar het werkt niet...
Leg eens uit.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 09:12 ]
Op zich kun je gewoon alsnog een KVM gebruiken, en gewoon de pc monitoren niet via de KVM aansluiten. Thuis heb ik een triple head, waarvan 1 head op de kvm zit, de rest direct op mijn "main" workstation -> terwijl ik met de KVM op een andere pc werk, kan ik op de overige 2 schermen via mijn main pc nog gewoon doorwerken (USB Muis rechtstreeks aangesloten op het workstation). Tot ik natuurlijk weer iets moet typen op het workstation...
owkay, en wat er werkt er dan niet aan dat programma? mischien kun je proberen die fout op te lossen, zodat het wel werkt.
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Of probeer eens een demo van http://www.maxivista.com/
[ Voor 72% gewijzigd door Voutloos op 15-06-2005 10:44 ]
{signature}
Als ik de features lees op de website is het precies waar ik naar zoek, maar ik heb de trial geïnstalleerd en het werkt gewoon niet... Ik kan de muis op de andere PC niet besturenJoto schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:45:
Dit programma doet eigenlijk precies wat ik wil, maar het werkt niet...
Leg eens uit.
Het probleem is dat ik een Bluetooth muis HUB gedoe heb, die enkel via USB aangesloten kan worden, en dan werkt het geloof ik al niet meer, want KVM's hebben (naar mijn weten) geen USB ingang voor een muis.Kippenijzer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:19:
Op zich kun je gewoon alsnog een KVM gebruiken, en gewoon de pc monitoren niet via de KVM aansluiten. Thuis heb ik een triple head, waarvan 1 head op de kvm zit, de rest direct op mijn "main" workstation -> terwijl ik met de KVM op een andere pc werk, kan ik op de overige 2 schermen via mijn main pc nog gewoon doorwerken (USB Muis rechtstreeks aangesloten op het workstation). Tot ik natuurlijk weer iets moet typen op het workstation...
Dat ziet er goed uit... Zal ik meteen installeren. Thx.Voutloos schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:32:
Of probeer eens een demo van http://www.maxivista.com/
usb->ps2 verloop. Zat gewoon bij mijn mijn. Is niet ideaal, maar het werkt.want KVM's hebben (naar mijn weten) geen USB ingang voor een muis.
Verder ben ik wel eens een hub tegengekomen waarmee je usb apparatuur kon delen met meerdere computers. Naar het hoe en wat heb ik nooit gekeken.
Ik heb een USB KVM switch van Sitecom, werkt perfect.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:42:
[...]
Het probleem is dat ik een Bluetooth muis HUB gedoe heb, die enkel via USB aangesloten kan worden, en dan werkt het geloof ik al niet meer, want KVM's hebben (naar mijn weten) geen USB ingang voor een muis.
Alle proemn in n drek
Toch niet... Ik heb het verkeerd uitgelegd, de bedoeling is dat ze wel nog als aparte PC's werken, dus het moet niet één scherm zijn, maar eigenlijk twee desktops waartussen ik kan wisselen door op een toets te drukken ofzo. Ik beschreef het als één scherm omdat bij Multiplicity gewoon van scherm naar scherm bewogen kan worden met de muis alsof het één scherm is.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:43:
[...]
Dat ziet er goed uit... Zal ik meteen installeren. Thx.
Verwijderd
misschien is dit wel wat je zoekt
http://synergy2.sourceforge.net/
ben het eigenlijk zeker
en tis nog gratis ook
ben het eigenlijk zeker
Zou dit ook werken met de MX900 BT muis? Wat is het modelnummer van de switch?Bierkameel schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:51:
[...]
Ik heb een USB KVM switch van Sitecom, werkt perfect.
Die heb ik al bekeken, maar die is vooral bedoeld voor UNIX/MAC gebruikers? Het lijkt me nogal omslachtig om aan het werken te krijgen...Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:54:
misschien is dit wel wat je zoekt
ben het eigenlijk zekeren tis nog gratis ook
Verwijderd
om toch maar even door te gaan op synergy.
De windows versie is volledig grafisch te configureren en echt niet moeilijk.
Als server (pc met muis en tobo) moet je gewoon alle namen van de pc's die je samen wilt gebruiken toevoegen en een beetje hoe de schermen staan tov elkaar.
Als client gewoon de naam of ip van de server ingeven.
overal op start drukken en tzou moeten werken, meer is er echt niet aan.
Natuurlijk automatic startup niet vergeten aan te zetten
De windows versie is volledig grafisch te configureren en echt niet moeilijk.
Als server (pc met muis en tobo) moet je gewoon alle namen van de pc's die je samen wilt gebruiken toevoegen en een beetje hoe de schermen staan tov elkaar.
Als client gewoon de naam of ip van de server ingeven.
overal op start drukken en tzou moeten werken, meer is er echt niet aan.
Natuurlijk automatic startup niet vergeten aan te zetten
Ben er nu mee bezig... Maar ik krijg als ik op de notebook in het Client menu bij Server Host Name KDESKTOP invoer en op TEST druk een foutmelding: connection failed - forcefully rejected
Ook begrijp ik de layout niet goed;
Left: Middle/Right
Right: Middle/Right
Wat wordt hiermee bedoeld? De hoofdPC heeft zelf 2 schermen, en de andere PC zou links van die andere twee moeten komen.
Ook begrijp ik de layout niet goed;
Left: Middle/Right
Right: Middle/Right
Wat wordt hiermee bedoeld? De hoofdPC heeft zelf 2 schermen, en de andere PC zou links van die andere twee moeten komen.
Is dit misschien wat:
Desktop Rover
werkt via je netwerk. Ik heb het gebruikt voor mijn laptop, aansluiten op mijn netwerk en naast mijn desktop zetten, en dan kan je met je desktop muis gewoon van je desktop scherm naar je laptop scherm bewegen.
Desktop Rover
werkt via je netwerk. Ik heb het gebruikt voor mijn laptop, aansluiten op mijn netwerk en naast mijn desktop zetten, en dan kan je met je desktop muis gewoon van je desktop scherm naar je laptop scherm bewegen.
Ben nu Desktop Rover nog aan het installeren
GVD... Nu vraagt hij constant of ik .NET framework wil installeren, wat ik al heb gedaan de eerste keer. Als ik dan op nee druk sluit hij de installatie af >:(
Op de desktop is installatie wel zonder problemen gebeurd...
Iemand een suggestie? Herstarten, nog eens installeren, en ook Visual #J installeren heeft niet geholpen...
[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 15-06-2005 20:44 ]
allemaal leuk dat je verschillende pakketten installeerd, maar zou je niet eens kijken naar al die foutmeldingen die je krijgt, ipv 'het werkt niet' 
kijk ook eens naar je firewall en naar de settings van de programma's
kijk ook eens naar je firewall en naar de settings van de programma's
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Wel, ik probeer nu de foutmelding bij het installeren van Desktop Rover op te lossen, hij vraagt steeds .NET framework te installeren hoewel ik het al verscheidene keren gedaan heb
nutkenz, zou je de edit-knop wat actiever kunnen hanteren? Ik heb nu 4 posts van je bij elkaar gevoegd; zorg er zelf even voor dat je je bericht aanpast als je binnen 24 uur nog iets wil toevoegen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Okay, zal ik doen.
Op vlak van het probleem ben ik echt ten einde raad... Het wil gewoon niet werken. :-\
Op vlak van het probleem ben ik echt ten einde raad... Het wil gewoon niet werken. :-\
Pagina: 1