Toon posts:

[Muisprobleem] Intellimouse explorer 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn muis, de linkerknop klikt niet meer goed, soms moet je wel acht keer ergens op klikken voordat hij reageert. Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd maar dat werkt niet. Ik heb hem ook proberen open te maken om hem schoon te maken maar ik kan nergens een schroefje zien. Kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 07:59 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je de muis op een ander systeem probeert, heb je dan hetzelfde?

In dat geval een nieuwe muis kopen of garantie claimen. :z

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Als je nog garantie hebt, zou ik hem niet openmaken. Ik had een tijd gelden een dergelijk probleem met m'n intellimouse 3.0 (alleen i.p.v. niet te klikken, dubbelklikte de muis bij 1x klikken). Ik had 'm toen opengemaakt (schroefjes zitten gewoon aan onderkant, 2ervan zaten onder de "sliders"; als je de schroefjes niet vind, kan je met iets spits voorzichtig op de stickers duwen, dan voel je de schroefgaten wel). Het schoonmaken werkte wel; maar helaas maar voor +-10 minuten.

Verwijderd

Er zit als het goed is 5 jaar garantie op zo'n ding.
Gewoon Microsoft bellen,je muis opsturen en je krijgt een nieuwe thuis.

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 18:59

gwxkil

|::::...

Mijn MS intellimouse explorer 4.0 is nu een/anderhalf jaar oud en begint dezelfde kuren te vertonen.
Ongeveer 1 op de 10 klikacties met de left mousebutton geeft geen reactie, erg irritant.

na een zoekactie kwam ik dit topic tegen, maar ook deze

intelli explorer 4.0 muis probleempje

met een identiek probleem. Het lijkt wel een typisch MS intelli explorer probleem. Iig niet erg duurzaam ontwerp. Games (FPS) speel ik niet, wat wel een aanslag op je left muisbutton kan zijn.

Kun je me op de hoogte houden of jij een nieuwe muis krijgt van Microsoft?

Specs

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 18:59

gwxkil

|::::...

Net met Microsoft gebeld. Ik krijg, zonder moelijk doen, direct een nieuwe muis opgestuurd. Het is namelijk een bekend probleem bij Microsoft dat de eerste "build" van deze muis niet erg duurzaam is. Het probleem zou inmiddels verholpen zijn.

Specs

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb 2 van deze muisen in huis die allebij nu een slechte linker muisknop hebben en na wat zoek werk naar dit probleem en dit gelezen te hebben ben ik dus ook microsoft bellen. Ik geef de PID nummers op die onder op de muis staan en de microsoft medewerker zegt dat ze niet werken als hij ze invoert, zet ie me weer in de wacht en komt even later dat deze muis sinds september 2003 niet meer ondersteund wordt en dat ik maar naar de winkel moet gaan

Maar als ik vraag naar de garantie periode van microsoft die dus 5 jaar moet zijn kapt meneer het gesprek af en zegt nog een keer dat hij sinds september 2003 niet meer word ondersteund en hangt op !
nou wat een service van microsoft...

Ik vraag me af hoe dit ging bij de andere mensen die wil normaal geholpen werden en wat ik nu moet doen vs microsoft :/
Misschien andere keer bellen en hopen dat een andere medewerker me wel normaal helpt ?

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Het is eindelijk opgelost, maar dat gaat niet makkelijk bij microsoft zeg |:(

Nadat ik die vrijdag zo slecht geholpen was ben ik ff wat info aan het zoeken gegaan over mijn type muis, aangezien ik me niet kon voorstellen dat dit model niet meer sinds 2003 ondersteund werd.
Ik heb dus een intellimouse explorer 4.0 platinum edition met tilt-wheel.

Dit is dus waar die medewerkers van hun call center naar kijken vermoed ik :
http://support.microsoft....ort=PN&alpha=intellimouse

En daar staat de intellimouse explorer 4.0 tot 2003, maar dat kon nooit kloppen naar mijn idee aangezien mijn model nieuw was toen ik hem kocht in 2004. Naar wat meer zoek werk kwam ik er dus achter dat de tilt-wheel(horizontall scrollen) techniek pas in 2003 werd gebruikt en die zit dus op mijn muis.Hiermee dacht ik dus wel te kunnen bewijzen dat er iets niet klopt bij microsoft.
Ik vraag me ook af of er in 1999 al optische muizen waren, wat volgens de link hier boven de introductie van de explorer 4.0 moet zijn

Ik dus maar weer bellen op maandag en krijg ik weer dezelfde persoon aan de telefoon (man met duits accent). Ik vertel mijn verhaal dat het niet klopt en dat ik nog wel garantie zou moeten hebben, en opnieuw controleert hij het PID nummer en komt weer met hetzelfde verhaal van vrijdag dat ik maar naar de winkel moest gaan.

Het probleem is alleen dat ik 1 bon kwijt ben, maar aangezien microsoft me op dat moment niet wilde helpen ben ik dus maar naar de winkel gegaan, de mediamarkt in dit geval. Ik leg hun mijn verhaal voor, maar ze kunnen me maar met 1 muis helpen omdat ik maar 1 bon had :( . Ze vertelde mij dat hun de garantie niet via microsoft doen dus dat ze me daarom ook niet konden helpen met mijn 2de muis. Ik heb dus 1 muis bij hun achter gelaten voor garantie, dit duurt alleen iets van 3 weken en dan krijg ik via de post bericht.
Verder erg netjes geholpen bij de mediamarkt dus daar geen klachten over.

Ik maar weer microsoft bellen (ik was instaat om het tot het aller hoogste niveau uit te zoeken en wilde de baas wel ff gaan spreken al ik nu niet normaal geholpen zou worden).
Dit keer kreeg ik iemand anders aan de telefoon gelukkig, had geen trek in die duitser meer. Ik vertel hem mijn PID nummer en in eerste instantie zou er garantie zijn, dus vraag ik hem waarom die duister mij niet normaal kon helpen, waarna hij het op een andere pc controleerde en een eror (code niet herkend keeg ofzo).
Maar ik had onder tussen wel geleerd dat je wordt afgescheept als je vertelt dat je een intellouse explorer 4.0 hebt dus ik deed gewoon als of ik dom ben en vertelde alleen dat het om een intellimouse explorer gaat en niet wist welk model nummer. Na lang zoeken vertelde de call center medewerker me dat het misschien om model 3.0 ging en die tot 2006 ondersteund word en mij wel de voordeel van de twijfel wilde geven en me dus zou door verbinden naar de technische ondersteuning.

Bij de technische ondersteuning krreg ik tenminste een normaal en slim persoon aan de telefoon en die vroeg mij naar het model nummer die bij de code onder op de muis moest staan. Ik vertel hem dus dat het hier om een explorer 4.0 gaat waarop hij mij vertelt dat dit een bekend probleem is en dat hij direct een nieuwe muis voor mij zal bestellen welke ik binnen 10 werkdagen zou krijgen.
Kijk deze service lijkt er meer op !!! (wat je ook normaal hoort te verwachten van z'n groot bedrijf)

Maar je moet eerst voor bij al die call center medewerkers :r komen en dat gaat niet erg makkelijk.
Ook vertelden ze je dat je beste een nieuw muis kan kopen voor weining, maar deze muis kostte des tijds wel 50 euro! en daar verwacht je dus ook goede service/ garantie voor en als ik niet zo volhoudend zou zijn geweest was ik ook niet geholpen en door verwezen naar de technische ondersteuning.

Dus als er misschien meer mensen dit probleem krijgen hoop ik dat mijn verhaal hun kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rutger Mulder op 17-08-2005 18:03 ]

Pagina: 1