Toon posts:

6800 condensator-mod tegen BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op m'n XFX 6800LE 16pp en 5vs open gekregen. Dat ging een tijdje goed, maar na een maand of twee kreeg ik crashes bij 3D-applicaties; het beeld werd zwart en dat was het dan. Ik dacht dat het aan de voeding kon liggen, of aan de drivers, het bios, of het voltage wattie kreeg, of de koeling, enz. Niks hielp echter om 'm stabiel te krijgen. Nu heb ik eindelijk een oplossing! Ik vond deze thread ergens:

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391

Daar in staat o.a. uitgelegd dat oudere modellen 6880LE en NU slechte condensatoren hebben die die problemen veroorzaken. Nu kan je, zoals staat uitgelegd, heel eenvoudig een andere condensator op je kaart prikken, die alle problemen oplost! En zowaar, het werkt. Hij crasht niet meer, en ik kan 'm weer lekker overklokken :+D Nu 395/790, daarmee heb ik gisteren uren halflife 2 zitten spelen.

Overigens heb ik een 200Watt voeding in mijn Shuttle SN45G zitten :+]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het probleem bij die voeding ligt als het al die tijd goed gewerkt heeft, maar je beseft je wel dat dat zwaar onder de specs is?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het grappige :+] Ik was dan ook al bijna tot de conclusie gekomen dat het aan de voeding lag. Heb nog een 250W Silent-X geporbeerd, maar dat maakte niets uit. Het was dus een condensatortje.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:28

sapphire

Die-hard pruts0r

Shuttle voedingen zijn anders echt van erg goede kwaliteit

Gabriël AM5

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 02:28:
Dat is juist het grappige :+] Ik was dan ook al bijna tot de conclusie gekomen dat het aan de voeding lag. Heb nog een 250W Silent-X geporbeerd, maar dat maakte niets uit. Het was dus een condensatortje.
sapphire schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:32:
Shuttle voedingen zijn anders echt van erg goede kwaliteit
Grappig dat de minimum requirements van Nvidia een 350 watt voeding is, die 250 watt zou dan weinig verschil maken jah :X

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nvidia geeft dat waarschijnlijk als minimum aan omdat er genoeg voedingen die niet de spanning kunnen leveren wat je zou verwachten. Dus met een niet al te beste voeding moet die kaart het ook doen en met een goede voeding, maar dan met minder vermogen, doet de kaart het dus ook.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:31
Het punt van een nieuwe elco is dat deze nog een wat hogere capaciteit heeft. In de loop van de tijd drogen ze uit en verliezen ze wat capaciteit. Dit veroorzaakt meer rimpelingen op de voedingslijn, waardoor voltages iets lager kunnen komen tijdens een dipje in de rimpeling. -> artifacts etc tot gevolg

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

savale schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:37:
Het punt van een nieuwe elco is dat deze nog een wat hogere capaciteit heeft. In de loop van de tijd drogen ze uit en verliezen ze wat capaciteit. Dit veroorzaakt meer rimpelingen op de voedingslijn, waardoor voltages iets lager kunnen komen tijdens een dipje in de rimpeling. -> artifacts etc tot gevolg
Ja klopt helemaal, de voeding van je kaart wordt instabiel waardoor de core crashed. Mijn 6800LE had dezelfde problemen op 1,4V, soms als je 3dmark ging draaien ging het beeld op zwart en dat was het dan

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1