Ik heb een erg vervelend probleem. Ik heb na een aantal voorbeelden te hebben bekeken, bbcode in mijn huidige project gebouwd. Deze werkt in principe naar behoren, op een klein dingetje na. De list. De list wordt geopend door een [ list] tag, eventueel met argument voor nummering of lettering. Dit werkt prima. De items in de list zelf werken echter niet mee.
Ik gebruik onderstaand patroon:
Nou zou je zeggen, laat die sluitende tag dan weg. Dan werkt het toch? Ja klopt, maar ik ben een validatie-nazi, en wil mn broncode gewoon netjes hebben.
Ik ben zelf niet goed thuis in de regex patronen, maar als ik me niet vergis moet deze het toch gewoon doen (dat is tenminste de bedoeling). Maak ik een fout in dit patroon? Zo ja, hoe moet het dan wel
.
Alvast bedankt.
Ik gebruik onderstaand patroon:
code:
Als de pagina wordt geparsed, worden de list items wel allemaal netjes afgewerkt. Alle [ *] items worden vervangen door <li>. Helaas worden ze ook direct weer afgesloten, en daarna komt pas de bijbehorende tekst (<li></li> Blaat here). Dit heeft weer tot gevolg dat je een extra regel gebruikt, en de nummering staat boven de tekst. Niet erg handig.1
2
3
4
| // Patroon: #\\[\*\]\s*(.*?)# // Vervanging <li>\1</li> |
Nou zou je zeggen, laat die sluitende tag dan weg. Dan werkt het toch? Ja klopt, maar ik ben een validatie-nazi, en wil mn broncode gewoon netjes hebben.
Ik ben zelf niet goed thuis in de regex patronen, maar als ik me niet vergis moet deze het toch gewoon doen (dat is tenminste de bedoeling). Maak ik een fout in dit patroon? Zo ja, hoe moet het dan wel
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 15-06-2005 01:04 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.