Toon posts:

tracert komt niet verder dan router

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik een tracert doe kom deze niet verder dan het IP van mijn router.

Wat moet ik in de instellingen van mijn router veranderen om wel een normale tracert (traceroute) te kunnen doen.

Mijn router: ZyXEL Prestige 650R-31

Bij voorbaad dank.

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor IP tracert je?

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Een ip op internet, maakt niet zoveel uit welke. Ongeacht welk ip ik tracert, ik kom niet verder dan het ip van m'n router dus.

Groet.

Verwijderd

Andere dns-server nemen die wel netjes reversed resolven doet? Tenminste, ik begrijp dat je internet het gewoon doet.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 08:51 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Een tracert zou normaal gewoon moeten werken tenzij je firewall op je router hem tegen houdt.

Verder kan ik niet veel zeggen want je geeft niet veel info.
Geef eens een screendump (als het kan in tekst, geen plaatjes) van wat je doet, wat zijn je router/fw instellingen, welk adres gebruik je, kun je die wel pingen, kun je die bereiken met wget/browser etc etc etc ....... En wat heb je zelf verder nog geprobeerd behalve verschillende ip's?

[ Voor 21% gewijzigd door jeanj op 15-06-2005 09:28 ]

Everything is better with Bluetooth

Verwijderd

Op een ZyXEL kan je ook instellen welke services je allemaal mag gebruiken. In dat lijstje staan oa HTTP, FTP, PING, TRACERT, etc. Even dat zo instellen dat je wel mag tracerten.

Ik weet nou 123 niet uit mijn hoofd waar je dat exact kan instellen, iig via de webconfig. Als ik thuis ben dan zou ik het kunnen nalopen voor je. Maar ik denk dat de handleiding voldoende doet ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips, daar zou je een heel eind mee moeten kunnen komen.
Lees ondertussen ook even de FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette) , en dan met name dit gedeelte : Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart
Dit is nou niet echt een topic zoals we die graag zien namelijk ;).

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.