Zoektocht naar nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 12:15
Hallo daar mede-tweakertjes en tweakerinnetjes,

Inmiddels is mijn video-kaart zwaar veroudert. En dat is zacht uitgedrukt. Ik heb namelijk nog steeds de Nvidea Geforce 2 GTS. Maar hij presteerde tot nu toe alles redelijk goed. Bijvoorbeeld Half Life 2, of World of Warcraft speeld hij zonder enige moeite af. Welliswaar niet op de mooiste stand maar ala. Waarom hij dit zo goed deed snap ik nog steeds niet, hij was maar 32 mb en zwaar veroudert. Maar goed, nu wilde ik dus de demo van Battle field 2 gaan spelen, maar kwam er tot grote schrik achter dat die demo een 128 mb 3d kaartje nodig had. Toen dacht ik bij mezelf het wordt ook wel eens tijd voor een nieuwe 3d kaart, en echt niet speciaal voor die ene demo. Maar wat raden jullie me nou aan? Ik denk er zoiezo aan om over te stappen naar Radeon. Over het algemeen zijn de reacties op die kaartjes wat beter, althans die indruk heb ik. Maar ik ben er nog niet over uit welk type. Zit te twijfelen tussen:
-Radeon x600 Pro
-Radeon x700 Pro
-Radeon 9800 Pro

Wat is eigenlijk het verschil tussen Pro en XT ? En ik weet niet of DDR of DDR3 groot verschil maakt ? en of dat in ieder moederboard kan ? Anders koop ik er maar en nieuw moederboardje bij wat die is ook al redelijk oud.

Heb ze een beetje staan vergelijking, maar denk dat de x700 beste prijs/kwaliteit verhouding heeft. op pricewatch wassie maar 114 maar die was wel van Asus. En ik weet niet of dat een goed merk is ?

Dus wat adviseren jullie me ?

Mijn budget is ongeveer 100-150 euro.

PS: Ik heb Nvidia nog niet uitgesloten.

Alvast bedankt.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22
Als je 150€ te besteden hebt zou ik zeker voor de 6800LE gaan, die is nu in prijs verlaagd: check the 6800LE topic :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Houd je ff rekening met de interface van de kaarten? PCI-express of AGP. X600/700 zijn PCI-express. 9800 pro AGP. Als je een nieuw mobo koopt voor PCI-express moet daar ook een nieuwe cpu bij.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Zorg dat er iig (g/d) dr3 opzit verder zou ik gaan voor de X700(heb ik by the way ook gedaan :D )

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom een Gf2GTS nog werkt? Omdat 'zwaar veroudertsic' nogal overdreven is. Het is een DX7 kaart, destijds high-end. De meeste mensen met een PC hebben nog een DX7 of oudere kaart, dus nogal logisch dat game developers nog altijd ervoor zorgen dat iets daarop speelbaar blijft. Je schrijft niets over gebruikte resolutie, maar als die <1024x768 is, dan is het verschil ook niet zo groot, die zie je pas in hogere resoluties of met alle toeters en bellen (AA etc) aan.

Maar goed, nu heb je wel een goede reden om te upgraden en je hebt een budget. Of iets met je moederbord samen kan werken kunnen wij moeilijk gokken als je niet zegt wat voor moederbord je hebt 8)7

Verder zou ik je naar de VGA Guide deel 4 op www.tomshardware.com willen verwijzen, dat is de meest up-to-date revies van beschikbare kaarttypes (kun je gelijk zien wat het verschil is tussen de genoemde types...) Alles in Guide 4 is AGP, Guide 5 is PCIe. Met jouw budget loont een ander moederbord waarschijnlijk niet (maar wederom, dat is gokwerk zonder te weten welke), dus beperk je tot AGP. Simpel :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.