K8V-X defect ?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48
Matched: sempron, k8v
Dit topic open ik om te kijken of jullie nog advies hebben en de vraag is eigenlijks : Kan ik er vanuit gaan dat mijn moederbord brak is ???

Volgende systeem

ASUS K8V-X moederbord
Sempron 3000 processor
2x kingston 512 geheugen
ATI 9600XT videokaart
Seagate SATA 120GB

Het probleem is als volgt : bij het installeren van Xp komt hij met 2x512 reboot hij bij het controleren van de harde schijven, met 1x512 hangt ie op het controleren v.d harde schijven.

Ik heb het volgende geprobeerd : Andere voeding (500watt techsolo, 350 stnd, 400stnd) lijkt me stug dat het daar dan aan ligt :p, andere videokaart, de harde schijf in een ander systeem getest en die werkte prima, ander geheugen, andere geheugen bank 8)7

dat was het wel zo'n beetje ik ben all out of idea's en denk dat mijn moederbord gewoon terug moet of is er iets wat ik mogelijk over het hoofd zie ?

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Matched: ondersteuning
biosupdate?.....

Is het eerste wat mij te binnen schiet, maar je moe wel oppassen met een instabiel systeem en flashen.

Heb je ook een andere harddisk in je systeem gehangen aan de IDE poort? Het zou ook in je SATA controller kunnen zitten. Je maakt gebruik van de F6-toets en een diskette voor SATA ondersteuning bij Windows setup?

[ Voor 47% gewijzigd door Smht op 14-06-2005 22:49 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen matches
Heb je met memtest errors? Zo niet, dan kun je het geheugen zeker uitsluiten. :)

Heb je misschien een andere harde schijf liggen? Probeer eens een IDE schijf.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:58

DataGhost

iPL dev

Geen matches
welk merk voeding :? nooit van gehoord
wat zijn je voltages?
memtest?

• dawofl
Geen matches
kheb een IDE schijf geprobeerd maar zelfde verhaal :s krijg verder geen errors bij het starten de seagate schijf wordt netjes aangegeven in et via boot verhaal

2 nieuwe reepjes goed verpakte kingston lijkt me stug dat ze beide brak zijn

• dawofl
Geen matches
http://www.techsolo.com/p..._supply/TP_500W/index.php dat is de voeding het is geen wereld merk maar zou toch prima moeten werken :/

• dawofl
Matched: ondersteuning
Smht schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:47:
Heb je ook een andere harddisk in je systeem gehangen aan de IDE poort? Het zou ook in je SATA controller kunnen zitten. Je maakt gebruik van de F6-toets en een diskette voor SATA ondersteuning bij Windows setup?
ik maak gebruik van F6 ja alleen heb inmiddels een IDE schijf geprobeerd dat bracht ook weinig goeds :S

• dawofl
Geen matches
ik wil wel een bios update proberen mocht de site van asus niet voor de zoveelste keer weer es niet werken :s

ah versie 1009 te pakken 1010 werkt niet

nu alleen flash tool nog te pakken krijgen *zucht dode ftp :/

[ Voor 35% gewijzigd door dawofl op 14-06-2005 23:12 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Geen matches
Zet het geheugen voor de test eens op 333 MHz, wellicht dat deze modules icm met bord/cpu niet lekker op 400 MHz wil werken

• dawofl
Geen matches
mad-dog schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:12:
Zet het geheugen voor de test eens op 333 MHz, wellicht dat deze modules icm met bord/cpu niet lekker op 400 MHz wil werken
zelfde verhaal "bezig met controleren van station 0% en hij hangt :p

Eindelijk bios update gedaan :P makkelijk dat EZ flash :D probeer het nu nog eens

[ Voor 14% gewijzigd door dawofl op 15-06-2005 13:52 ]

• dawofl
Geen matches
Smht schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:47:
biosupdate?.....

Is het eerste wat mij te binnen schiet, maar je moe wel oppassen met een instabiel systeem en flashen.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

ik was er zo van overtuigd dat dat het bijna niet kon zijn !! omdat ik volgens de asus website de bios versie had die alles moest ondersteunen :X en gistern avond lag die asus support site weer es half plat
:Z A fijn ik dacht probeer het toch nog maar eens en verdorie installatie draait nu achter me!!

toch vreemd!

ik laat het nog ff weten als ie stabiel draait. iig bedankt nog ff voor de push in de goede richting dacht laat ik et toch nog maar ff proberen had de rma al aangevraagd :?

Pagina: 1