Toon posts:

probleem asus ax800xt platinum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik ben juist nieuw en hoop dat jullie me kunnen helpen

Ik heb sinds gistere een x800xt gekocht nu mijn probleem is telkens ik HL2 of css speel loopt men pc altijd vast.en als ik terug reboot heb staat men achtergrond resolutie op 1024*7xx. Daarjuist nog eens geprobeerd en gij zat terug vast en plots men scherm werd zwart en er kwam op "no signal" .Dan eens BF ook zwaar game en soms ook gewoon vast.

nu ik heb al veel forums gedaan en meeste mensen zeggen nieuwe voeding dus ja heb ik me een voeding besteld, maar vandaag heb ik men case eens opengedaan. en bij het spelen liep BF2 niet vast maar men kaart was wel WARM ik kon er wel nog men hand opleggen maar was wel heel warm.

nu wou ik eens jullie mening weten aub help :(

voeding :

het merk weet ik niet maar hier zijn de specs:

model : DPS-350OPB-2c rev:01
input : 230V~/5A
47Hz - 63 Hz s/n : aahd0341413302
Output +12V/18A -12V/0.8A
max power : +5v/30A +5VSB/2A
350W +3.3v/28A -5V/0.3A
+5V & +3.3V total output can't exeed 210W
+5V & +3.3V +12V total output can't exeed 340W
-5V & -12V total output can't exeed 0.8A

zelf begrijp ik er niet veel van dus heb ik direct alles gepost.

P4 3Ghz/1G ram

hier zijn 2 pics met fouten http://users.pandora.be/djinn

alvast bedankt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jij hebt een Medion 8080XL PC? Deze hebben een speciaal AGP slot dat meer vermogen kan leveren aan een kaart dan een standaard AGP slot, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft echter.

Overigens kan het wel zijn dat je voeding te zwak is, OEM systemen zijn vaak gebouwd om juist het systeem te kunnen draaien, heel veel marge is er vaak niet :/

Lees je 12V en 5V lijn eens uit met een multimeter en sloop er die TV tuner eens uit en kijk dan nog eens :)

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 14-06-2005 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
amour021 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:33:
Jij hebt een Medion 8080XL PC? Deze hebben een speciaal AGP slot dat meer vermogen kan leveren aan een kaart dan een standaard AGP slot, ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft echter.

Overigens kan het wel zijn dat je voeding te zwak is, OEM systemen zijn vaak gebouwd om juist het systeem te kunnen draaien, heel veel marge is er vaak niet :/

Lees je 12V en 5V lijn eens uit met een multimeter en sloop er die TV tuner eens uit en kijk dan nog eens :)
ja het is een medion maar het type weet ik niet.ik ben echt ten einde raad eerst een kaart van 500 euro dan ocz voeding van 140euro(heb deze nog niet), maar moest het dan nog niet gaan :'( .
ik zal die tv kaart eruit doen ik doe er toch niks mee.
bedankt voor de snelle replay

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-08 18:40

aex351

I am the one

Ik kon mij herinderen wanneer ik mijn 9700tx kaartje op een onjuiste manier overclockte, dus wanneer ik het eerst met drivers overclockte + programma die het toe lieten en vervolgens de orginele drivers erop zetten, ik ook z'n VPU recovery melding kreeg.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:49:
[...]

ja het is een medion maar het type weet ik niet.ik ben echt ten einde raad eerst een kaart van 500 euro dan ocz voeding van 140euro(heb deze nog niet), maar moest het dan nog niet gaan :'( .
Die TV kaart zorgt ook voor je video-in mogelijkheden, het is maar dat je het weet.

Maar ik zou eens je kaart er uithalen, het AGP slot even uitblazen en er opnieuw insteken. Dan de TV kaart eruit en je voltages eens meten (ook tijdens het gamen).

Verwijderd

Topicstarter
oh ok.
uitgeblazen heb ik al gedaan. maar ik ga men voltages eens meten wanneer ik ga gamen.Maar waarschijnlijk morgen heb ik men nieuwe voeding moet ik daar dan ook de voltages uit meten ?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:27:
oh ok.
uitgeblazen heb ik al gedaan. maar ik ga men voltages eens meten wanneer ik ga gamen.Maar waarschijnlijk morgen heb ik men nieuwe voeding moet ik daar dan ook de voltages uit meten ?
Je nieuwe voeding zou het zeker wel moeten trekken maar nameten kan nooit kwaad. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:49:
[...]

een goede 480 tagan is maar 99 euro en een goede antec 480 is d8 ik zelfs maar 80.

Verwijderd

Topicstarter
hey.

heb eens dat nameten geprobeert maar raak er niet echt wijs uit.Ik denk dat ik gewoon wacht tot de nieuwe voeding :).ik laat hier iets weten of het iets opgeleverd heeft.

bedankt voor alle hulp

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:47:
hey.

heb eens dat nameten geprobeert maar raak er niet echt wijs uit.Ik denk dat ik gewoon wacht tot de nieuwe voeding :).ik laat hier iets weten of het iets opgeleverd heeft.

bedankt voor alle hulp
Multimeter op spanning zetten, nauwkeurigheid op 20V. Zwarte pen in de Ground van een molex steken en de rode in de gele of de rode afhankelijk of je de 12V of 5V lijn wil meten ;)

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb dus men OCZ voeding maar euhm ik heb terug :(
gewoon tijden wolfenstein (multiplayer) na een tijdje no signal :/
start de computer terug op en kleur staat op 8 bit :s

ik kijk bij dat ATI menutje en kaart is 48° (case open)
ik speel 1 minutje wolfenstein en kaart is direct 70°

ik weet echt geen raad meer :(

(tv kaartje uit getrokken dus meer plaats voor kaart koeling)

Verwijderd

kijk even of de koeler er goed op zit, anders kun je er een andere koeler erop zetten, je kunt ook voor safe gaan en de kaart terug sturen, en dan krijg je misschien wel een snellere terug (maken ze die x800xtpe nog wel?)

Verwijderd

Topicstarter
normaal wel hoor denk ik.

Maar ik heb geen enekele koeler in men pc steken ik denk dat het daardoor een beetje komt.
ik was toch van plan een nieuwe pc te kopen zonder gfx kaart dan en voeding maar zou dit een goede case zijn voor wat meer afkoeling: http://www.thermaltake.co...r/va8000bws/va8000bws.htm

of zou ik er toch nog een koeler bovenop plaatsen ook + die case?

Verwijderd

Topicstarter
hallo hier ben ik terug :(
Omdat ik steeds problemen had enzo heb ik direct een nieuwe computer gekocht :
moederbord: MSI K8N NEO2 Platinum Socket 939
processor : AMD ATHLON64 939 3800+ Venice Boxed Socket 939
voeding : OCZ 520W
case: http://www.thermaltake.co...r/va8000swa/va8000swa.htm (airflow genoeg)
rams : CORSAIR Twinx 2048MB PC3200(2X1024MB)

en tenslotte videokaart :ASUS AX800XT platinum

nu heb ik nog steeds het probleem dat ik een no signal krijg.

men scherm loopt gewoon vast en dan no signal (eerste keer als scherm vast liep kwam gij terug in windows met als error VPU recover blabla de andere keren gewoon no signal en verplicht te rebooten)

zou dit nu aan de kaart zelf liggen ? of ligt het nog steeds aan men pc :(

(ik heb de laatste nieuwe drivers)

help :(

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 14:08
Als je de koeling van de Asus (als dat de zelfde is als die in de Medion zat) niet hebt gewijzigd, dan denk ik dat dat nog het probleem is. Je kan er een zalman 700cu (of alcu) op hobbien, dat zou de temps drastisch moeten verlagen. Een Artic AitSilencer kan natuurlijk ook.

Gebruik AtiTool eens om je temps uit te lezen. Deze zouden full load niet hoger dan 50/60 graden moeten zijn..

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:19

Deathchant

Don't intend. Do!

mij lijkt het niet verstandig om een andere koeler erop te plempen.
Je verliest je garantie op je kaart dan. Een kaart moet gewoon werken zoals ie hoort te werken. MET standaard koeling.
je hebt al zoveel geld uitgegeven aan een nieuw systeem alweer, ik zou je kaart gewoon terugsturen en een nieuwe vragen. Of ter reparatie laten opsturen.
je hebt al alle onderdelen vervangen, dus het zal wel aan de videokaart moeten liggen. Voorhetzelfde geldt heb je een brakke pipeline in je core.....ik zou eerst terugsturen. Doet de nieuwe kaart hetzelfde, dan pas andere koeling overwegen

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 25-07-2005 15:19 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Dino78 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:26:
Als je de koeling van de Asus (als dat de zelfde is als die in de Medion zat) niet hebt gewijzigd, dan denk ik dat dat nog het probleem is. Je kan er een zalman 700cu (of alcu) op hobbien, dat zou de temps drastisch moeten verlagen. Een Artic AitSilencer kan natuurlijk ook.

Gebruik AtiTool eens om je temps uit te lezen. Deze zouden full load niet hoger dan 50/60 graden moeten zijn..
Een x800 XT kaart wordt echt wel warmer dan 50-60 graden onder full load hoor!
mijn xt haalt ook wel 66 graden, en dat met genoeg casefans.

Maar lees de temperatuur van je videokaart maar eens met bijvoorbeeld Everest home edition

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor mijn laate replay was redelijk druk met werk enzo.
euhm ik denk dat ik men kaart direct ga binnen geven en kijken wat ze zeggen.
mijn kaart max temp is 64° en bij mijn medion pc was die 76/78 dus das al een groot verschil
als nieuwe kaart het zelfde probleem heeft eens proberen met een koeler van zalman maar dan wel zonder die koelvoetjes dus de koeler van ati kan ik er dan nog opzetten.
ik laat zeker iets weten hoe het afloopt en bedankt voor alle hulp

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Voordat je de kaart opstuurt, zou ik eerst nog even Windows opnieuw installeren met de daarbij horende chipset drivers. Je hebt namelijk nog nergens genoemd of je dit al wel of niet hebt gedaan.
Probeer 3dmark05 eens om te kijken of de kaart wel naar behoren presteert.
Pagina: 1