Toon posts:

Van Wireless PCI naar Wireless PCMCIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag.

Ik heb een PCI kaartje van 3Com AirConnect 11Mbps Wireless Lan. Productcode 3CRWE777.
Nu zat ik eens te kijken en zag dat het een PCMCIA kaartje is op een PCI. Nu heb ik deze los gehaald. Puur uit intresse om te kijken of ik hem ook werkend kan krijgen als PCMCIA maar dat lukt me dus niet. WinXP ziet hem maar kan niet de juiste drivers vinden. Ook niet als ik andere drivers download van 3Com.

Is het mogelijk om dit PCMCIA kaartje te laten werken ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat zegt everest ?

Iperf

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
Probeer er eens achter te komen welke chipset gebruikt wordt door die 3Com kaart. Als je dat gevonden heb moet je eens een open driver (voor meerdere merken) gebruiken voor die PCMCIA kaart.

Zo is bijvoorbeeld het PCMCIA 54MBps kaartje van LinkSys intern hetzelfde als de ASUS WL-100g welke veel betere wireless utility's heeft :P

3x raden welke van de 2 drivers ik gebruik :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat Everest geinstalleerd en zie onder fysieke apparaten de 3com staan. Alleen nog steeds niet goed geinstalleerd. Ik weet nu dat het een PLX chipset is en het ziet er precies uit als op dit plaatje:

http://www.trekweb.com/~jasonb/images/usr2215_1.jpg

Alleen is die van US Robotics en mijne van 3com...Maar het zat op precies zo'n PCI kaart even voor de indruk.

Maar wat kan je verder met dat Everest ?
Pagina: 1