Toon posts:

Hulp nodig bij kopen in de VS!

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen. Ik ben nu in de Verenigde Staten, waar alle electronica net wat goedkoper is. Kunnen jullie mij advies geven wat ik moet kopen als ik het volgende wil hebben:

- een mp3-speler met veel geheugen en die ik ook kan gebruiken om gegevens uit te wisselen (als externe harde schijf eventueel)
- een laptop die mijn desktop kan vervangen. Ik wil ermee kunnen gamen, films kijken, etc. Een multimedia laptop zeg maar, gewicht maakt niet veel uit, 17 inch zou wel tjil zijn. Veel ram en goede videokaart ook dus. Ik zag zelf de 8185ea van hp, maar die is volgens mij europees....
- een apparaat wat echt een organizer en telefoon in 1 is. Zo'n palmtop idee zeg maar, maar dan moet ie dus kunnen bellen. Simkaartje moet er dus in kunnen.
- Game-console, moet ook dvd's kunnen spelen. (XboX?)

Verwijderd

in VS is de voltage en stekkerformaat anders dan hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:24:
in VS is de voltage en stekkerformaat anders dan hier
verloopstuk voor de stekker. schakelaartje omzetten van 110 naar 220.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Wat DiEana zegt is belangrijk.
Maar je kan voor portable apparaten natuurlijk eenvoudig een andere adapter kopen.
Waar je ook nog voor op kan letten is het invoeren van de gekochte apparten.
Grote kans dat je nog een grote smak geld moet betalen om de apparaten te mogen invoeren.
De staat gaat namelijk gewoon btw innen op de gekochte apparatuur.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

En alle opslagmedia is volgens mij anderes geformatteerd?

zei iig m'n buurman die ik vanmiddag aan de lijn had, zit ook in de 'us of a', vond het wel gek...

Zie ondertitel

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

job schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:29:
Wat DiEana zegt is belangrijk.
Maar je kan voor portable apparaten natuurlijk eenvoudig een andere adapter kopen.
Waar je ook nog voor op kan letten is het invoeren van de gekochte apparten.
Grote kans dat je nog een grote smak geld moet betalen om de apparaten te mogen invoeren.
De staat gaat namelijk gewoon btw innen op de gekochte apparatuur.
Officeel wel ja >:)
Toen ik laatst uit de US kwam zat er wel een papiertje in m'n koffers dat ze doorzocht waren, ik denk niet specefiek op de uitvoer van producten maar ik zou toch aanraden om de spullen als cadeau'tje vooruit te sturen naar Nederland. Heb ik al vaker laten doen door kennisen, ging perfect :)
Denman89 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:31:
En alle opslagmedia is volgens mij anderes geformatteerd?

zei iig m'n buurman die ik vanmiddag aan de lijn had, zit ook in de 'us of a', vond het wel gek...
Dat slaat nergens op, die kan je hier gewoon gebruiken hoor :P . Of denk je dat ook alle harde schijven uit Amerika niet bruikbaar zijn in Nederland :P

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 14-06-2005 22:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:44

Dentheman

Zie signature

fsfikke schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:31:
[...]
Dat slaat nergens op, die kan je hier gewoon gebruiken hoor :P . Of denk je dat ook alle harde schijfen uit Amerika niet bruikbaar zijn in Nederland :P
Dat zei ik ook al: zei hij: Maar de verkoper zegt........

Zie ondertitel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:28:
[...]

verloopstuk voor de stekker. schakelaartje omzetten van 110 naar 220.
Tuurlijk, maar per apparaat moet je dat dan wel aanschaffen, en dat kost dan weer geld, en dat is juist de reden waarom de TS in de usa spullen wil aanschaffen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Denman89 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:33:
[...]

Dat zei ik ook al: zei hij: Maar de verkoper zegt........
Je kan ze echt gewoon gebruiken hier hoor :)
En anders kan je altijd nog de media in NTFS-EU formatten :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Waar je rekening mee moet houden is dat je officieel 19% BTW en eventueel douanerecht over de gekochte spullen moet betalen als je het in Nederland importeert (aan de Nederlandse douane). Overzicht douanerecht tarieven:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

Als je niet gecontroleerd wordt heb je mazzel... (nothing to declare) Maar als je er wel tussenuit wordt gepikt dan kosten die spulletjes ineens een stuk meer... Het is dus een beetje een gok.

Lees ook eens:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/opreisi_buiteneu.htm

Daar lees je dat je tot een maximum van E 175,- mag importeren, ga je hier overeen dan moet je dit aangeven. Bij waardevolle spullen als mp3 spelers, laptops etc moet je kunnen aantonen dat ze al in je bezit waren voordat je op reis ging. Dit is natuurlijk de nette manier... als je bij de douane niet aangehouden wordt dan kan je leuk goedkoop inkopen ja.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 22:49 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:43:
Waar je rekening mee moet houden is dat je officieel 19% BTW en eventueel douanerecht over de gekochte spullen moet betalen als je het in Nederland importeert (aan de Nederlandse douane). Overzicht douanerecht tarieven:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm

Als je niet gecontroleerd wordt heb je mazzel... (nothing to declare) Maar als je er wel tussenuit wordt gepikt dan kosten die spulletjes ineens een stuk meer... Het is dus een beetje een gok.
Om dit te ontlopen is het slim om de gekochte producten op te sturen als cadeau. Zo heeft mijn oom laatst ook een iPod in amerika besteld en via een nicht van mij op laten sturen. Dit wordt namelijk niet gecontroleerd door de duane ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- deze vraag heeft NIETS met hardware te maken en hoort dus niet in dit subforum thuis
- sowieso kun je alles wat je vraagt zelf uitzoeken. Wees niet zo lui en ga zelf op zoek :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.