WMP10 en dvd codec..?

Pagina: 1
Acties:

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 17:32
Kort en bondig (heb search al gebruikt, maar kon hier verder niet al te veel over vinden..):

Zit in Windows media player 10 al een dvd codec in..? D.w.z, kan je met WMP10 dus ook dvd's afspelen, zonder dat ook bijvoorbeeld Powerdvd of Windvd o.i.d. geinstalleerd is..?. Vraag me dus af hoe het nu zit met versie 10, zeker aangezien je aan het einde van de setup de mogelijkheid hebt om aan te geven WMP ook te associeren met dvd's.. Weet dat het in oudere versies van WMP een issue was vanwege codec kosten/licenties en dus had Mickeysoft de codec lekker uit WMP gelaten destijds... TIA

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:50

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alhoewel ik het bedrijf mickeysoft niet ken (...) weet ik wel dat WMP10 geen DVD decoding doet. Daar zitten licentiekosten op en dat wil nog eens moeilijk gaan met een gratis product...

ma ma ma ma ma macron one

• xxxneoxxx
Ja., dat was een uhm.. Typo.. ;) Bedoelde natuurlijk Microsoft.. :P

Vind het alleen vreemd om aan te geven aan het einde van de setup of je het pakket ook wilt associeren met DVD's als er geen codec voor in zit..

[ Voor 53% gewijzigd door xxxneoxxx op 14-06-2005 22:17 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-08 22:10

WPN

tis niet zo vreemd

mensen zijn gewend aan wmp.... de looks, de working....
of te wel... ze kunnen er mee omgaan, wat dus waarschijnlijk met het "nieuwe" dvd player programma moeilijker gaat voor die mensen, en dus toch nog wmp willen gaan gebruiken ervoor
tegenwoordig zit er bij elke nieuwe pc of losse dvd speler (in te bouwen) dvd player software die dus geinstalleerd zal worden door de gebruiker....

(volgens mij komt het niet zo erg over als dat ik het bedoel, maar probeer het toch maar te snappen ;))

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• xxxneoxxx
Dat begrijp ik an sich wel, wilde alleen graag zekerheid hebben of die codec er wel of niet in zit..