Een computer in een netwerk extern beheren!!!?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik zelf gebruik programma's als PC Anywhere en Remote Administrator om computers over het internet te beheren of middels een modem/telefoonlijn. Maar wat ik graag zou willen weten: Hoe kan ik een computer die IN een netwerk is extern beheren. Op het moment ben ik alleen maar in staat om computers te beheren die direct op het internet aangesloten zijn.

Bijvoorbeeld:
Server Internet IP: 212.127.42.23
Lokaal : 192.168.*

Hoe kan ik dus pingen of beheren van die lokale pc's???

Alvast bedankt!

BansheeBoy Se :) is eating een brood krenten!

:{ ²

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dan zul je dus eerst op die pc die direct op het internet zit (de server dus) een proxy of een ander internet sharing programmatje moeten installeren om die andere computers in het prive netwerk te kunnen benaderen. Dat kan bv met Sygate (http://www.sybergen.com/). Je kan dan aangeven welke poorten naar welke pc's openstaan...
Lukt wel..

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Dan moet je een poort forwarder draaien (zit in de meeste internet sharing software), ik denk dat je er wel uit komt. :)

(It is back in town lange tijd niet gezien btw BansheeBoy Se :P)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Als je PC Anywhere als client installeert op de PCs op het netwerk kun je ze via het netwerk beheren

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik VNC viewer, dit is een gratis progje en vreet weinig geheugen, het draait op mijn 486, dus... :)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• BansheeBoy
Ik heb nog steeds geen antwoord. Ik hoop dat jullie mij begrijpen, het is de bedoeling dat vanaf mijn computer over het internet een andere computer in een lan kan besturen. Het internet ipadres staat namelijk op een router, vandaar.

BansheeBoy Se :)

Verwijderd

Je zal moeten op de pc die aan het internet gekoppeld is een pcAnywhere installeren. en die configuren als pcAnywhere router.
zo kun je vanaf jouw pc(rechstreeks aan internet) via die router(met pcanywhere geconfigureerd) een pc overnemen die aan hetzelfde lan hangt als die router.:)

ik dacht dat het dit was dat je nodig had.
100% begrijp ik je vraag echter ook niet.:?

Verwijderd

Persoonlijk zou ik gebruik maken van een VPN-tunnel verbinding, zodat het net is alsof je op het te beheren LAN zit te werken.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 15 januari 2001 21:22 schreef BansheeBoy Se het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord. Ik hoop dat jullie mij begrijpen, het is de bedoeling dat vanaf mijn computer over het internet een andere computer in een lan kan besturen. Het internet ipadres staat namelijk op een router, vandaar.

BansheeBoy Se :)
Dat kan dus ook met VNC viewer. Je installeert VNC viewer op je client, en doet dan een portmap met je router naar de client. KLAAR!

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• BansheeBoy
Hallo,
Dat kan dus ook met VNC viewer. Je installeert VNC viewer op je client, en doet dan een portmap met je router naar de client. KLAAR!
Hoe ziet zo'n portmap er dan uit??? Ik gebruik Pc Anywhere en windows2000 server als Router.

PLease help me dit in te stellen, het wil mij niet lukken, misschien dat er hier meer ervaren netwerk-tweakers zijn die het wel voor elkaar krijgen.

Hoi.

BansheeBoy Se:) is hongerig naar informatie, I like soccer!

• BansheeBoy
niemand???? Kom op jongens, ik heb jullie kennis op dit moment hard nodig!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Moeten we het ook nog voor je gaan instellen? ;)
Je moet gewoon :p poorten hard doorlussen vanaf de gateway/router dit is met ieder programma weer anders.
Stap 1 Zoek uit welke poorten/ IP nummers gebruikt worden.
Stap 2 Stel op de router alles in. hoe? dat is afhankelijk van prgramma operating system etc etc zijn vast wel howto's te vinden van de software die je gebruikt.

Verwijderd

stap 1: druk op F1
stap 2: zoek in de windhoos help (die nu dus op je scherm staat) uit waar je portmappings kan regelen
stap 3: installeer een willekeurige remote controll progje op een client
stap 4: schrijf de poort op die het gebruikt, wijzig die evt als je meerdere client wil beheren dus bv. client1: port 10001 ,client2: 10002, enz
stap 5: type nu bij de portmap instellingen op de server het poort nummer in met het bijbehorende Ip adres van de client.

als het goed is schakeld de server al het verkeer op bv. port 10001 door naar het interne ip (bv. 192.168.0.10) van de bijbehorende client. de client hangt dus nu 'direct' aan het internet :)

suc6!

icq anders ff als je nog vragen hebt...

greetz,

Jasper

• BansheeBoy
niemand?

• BansheeBoy
?????

• BansheeBoy
Weet echt niemand het???

Kom op jonges, het is belangrijk! Help me hier uit. Ik kan niks ind e search hierover vinden, ook op het i-net kom ik niet verder.

<b>BansheeBoy Se</b>

• BansheeBoy
Niemand???

• BansheeBoy
echt niemand???

• BansheeBoy
kan niemand me helpen?

• BansheeBoy
Waar zijn alle medetweakers gebleven?

• BansheeBoy
Hello to earth, is er da niemand in dit GoT die me wijzer kan maken?

• BansheeBoy
Weet echt niemand het?

Verwijderd

desperate?

• BansheeBoy
desperate?
Ja!

Verwijderd

Welk internet sharing-proggie draait die win2k server nu?

• BansheeBoy
Gewoon, het ingebouwde Nat-routing van windows2000 server.

Verwijderd

Het lijkt me toch dat daar gewoon portmappings in gemaakt kunnen worden. Ik kan je niet vertellen hoe, ik gebruik zelf Linux.

Verwijderd

Ik begin de indruk te krijgen dat Bansheeboy geen toegang heeft tot de server en gewoon een schoolpjoetertje wil beheren ofzo :)

• BansheeBoy
LOL

• BansheeBoy
Hallo,

Het is me inmiddels gelukt, het doel dat ik wou bereiken is inmiddels bereikt. Maar!!!!!!!!!!! De hamvraag: Je kan portmappings van een bepaald programma enkel maken naar 1 ip, mijn bedoeling was dus om een heel netwerk te kunnen beheren extern, maar d.m.v. portmappings is het alleen mogelijk om 1 pc extern te beheren.

Ik hoop op hulp.

BansheeBoy Se :) is washinh his hands behind de kast!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Ik heb ooit eens een geinige constructie gezien om ditzelfde probleem op te lossen zonder NAT of PC-anywhere gateway;
Zorg ervoor dat op de machine die aan het internet hangt *zowel* pcanywhere client als server geinstalleerd staat. Ook op alle machines van het te beheren netwerk installeer je pc anywhere server.
Vervolgens connect je naar de 'echte' server, waar je (eenmaal verbonden) op het icoontje klikt van pcanywhere. Dan kies je de machine en je kunt die weer gaan beheren.

Ok, het is helemaal geen nette oplossing, maar met een klein aantal machines in het netwerk is het een aardige oplossing ;-)

Toodles,
Erik

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 18:20 schreef bigtree het volgende:
Ik heb ooit eens een geinige constructie gezien om ditzelfde probleem op te lossen zonder NAT of PC-anywhere gateway;
Zorg ervoor dat op de machine die aan het internet hangt *zowel* pcanywhere client als server geinstalleerd staat. Ook op alle machines van het te beheren netwerk installeer je pc anywhere server.
Vervolgens connect je naar de 'echte' server, waar je (eenmaal verbonden) op het icoontje klikt van pcanywhere. Dan kies je de machine en je kunt die weer gaan beheren.

Ok, het is helemaal geen nette oplossing, maar met een klein aantal machines in het netwerk is het een aardige oplossing ;-)

Toodles,
Erik
Dat is juist wel een hele nette manier!
Het kost miscchien wat meer tijd en moeite om een verbinding te maken, maar het is wel een heel stuk veiliger.

Ik doe dat hier ook met SSH. Je kunt alleen SSH-en naar de gateway en van daaruit kun je het hele interne netwerk bereiken.
Zo zet je de poorten op elke computer niet open voor heel internet. Immers je hebt zelf opgegeven dat er alleen vanaf de gateway een verbinding gemaakt mag worden. Is een heel stuk veiliger dan portmappings aanmaken voor al je interne computertjes!

Oh ja als je dus portmapping naar meerdere interne computers wil maken, dan is het gewoon een kwestie van verschillende poortnummers op de gateway gebruiken om verbindingen te maken met de interne computers

Verwijderd

Je zegt dat je NAT gebruikt voor je netwerk, en dat is er juist voor gemaakt dat de losse computers binnen het netwerk "Anoniem" en "Onherkenbaar" het internet opkunnen.
Dit word veel gedaan bij Chello, omdat je daar geen netwerk mag fixen.
Met NAT kan je dit toch doen, omdat het alle verbindingen "Masqued" (onder windows kan dit met sygate, zie link eerder in deze thread), dwz. zijn eigen IP op de verbinding naar buiten stempelt.
als je een LINUX server (of ander unix-systeem) maakt als gateway echter, kan je daar gewoon telnet opzetten (of SSH, zoals de persoon hierboven zegt, veilig soort telnet) en naar die machine toe telnettten, en dan van daaruit naar de machines op het interne netwerken lullen!
Succes met deze onleesbare post!
>:)

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:00
Zorg ervoor dat je een VPN connectie kan opzetten. De situatie die je dan creeer is dat je een client word op het LAN endus gewoon middels VNC en/of PCAnywhere een client kan overnemen. Wat mede bereikt word is dat je niet gebonden ben aan het protocol TCP/IP. Je kan nu ook PCAnywhere gebruiken met als protocol NetBeui of IPX/SPX.

Nu het volgende probleem: Hoe creeer je een VPN?
kijk op: http://www.helmig.com/j_helmig/cookie.htm
en doe een search op VPN.

VPN is vrij complex om dit effe 1-2-3 uit te leggen, vandaar deze verwijzing.

succes

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
je geeft gewoon elke computer een andere poort om naar te luisteren

Dus PC1: poort 5801
PC2: poort 5802
PC3: poort 5803
enz.

Dan forward je poort 5801 door naar 192.168.0.1
poort 5802 door naar 192.168.0.2
poort 5803 door naar 192.168.0.3
enz.

En als je dan verbinding maakt, moet je gewoon verbinding maken naar 212.127.42.23 op de bijbehorende poort. Quite easy
Pagina: 1