[RRDtool] Gaten in de grafieken bij veel traffic

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik gebruik SNMP en RRDtool om elke 5 minuten traffic van een groot aantal poorten te fetchen en op te slaan, waar dan grafieken van gemaakt worden. Dat werkt op zich allemaal wel, maar bij veel traffic (vanaf zo'n 100mbit in+out op een poort) komen er gaten in de grafieken voor. Ik gebruik het datatype COUNTER en ik heb de max-waarde van de RRD's ingesteld op 4294967295 (2^32 - 1) (min-waarde = 0).

Eerst dacht ik dat het eraan lag dat counter32 niet groot genoeg is om elke 5 minuten de traffic te meten vanaf deze snelheid. MRTG fetcht echter ook de informatie en die laat geen gaten zien. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:23
Misschien is de load zo hoog dat je network device het SNMP-reporten niet aankan? :?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
MRTG houd de laatste waarde aan, je hebt kans dat de heartbeat van je RRD file iets te laag staat, met een 32 bit counter kun je tot iets over de 100 mbit meten, daarboven moet je vaker gaan pollen (of een 64-bit counter uit kunnen lezen)

[ Voor 43% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 14-06-2005 22:33 ]

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Het lag idd wel aan de counters. De MRTG grafiekjes gebruikten bij nader inzien wel 64-bit counters. RRDtool gebruikt die nu ook, dus het werkt. Bedankt voor de hulp :).