Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Bij vaagheden denk ik aan een hardware probleem.
Ik heb cd 1 nog een keer opnieuw gebrand, maar nog steeds faalt de integrity check, ook bij de 2e iso.
Begin nu een beetje ziek te worden van het hele gedoe, heb er bij core 3 ook al 10 cd's door gejaagd.
ik heb de 2 cd's van iso 1 en de iso2 cd nu alle 3 ook in een pentium II getest en daar falen ze ook allemaal. Het ligt dus absoluut zeker aan de distro.
[ Voor 13% gewijzigd door jealma op 14-06-2005 21:56 ]
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
(of bij het inlezen)
Klopt ie wel dan zou ik eens een memtest gaan doen, of je evt. overgeklokte PC terugschroeven. etc. etc.
(Hmmm, je hebt een andere PC geprobeerd, dus dat sluit een fout bij het inlezen of een hardwarefout in iets anders dan de brander effectief wel uit).
[ Voor 58% gewijzigd door __fred__ op 14-06-2005 21:59 ]
dat werkt nooit, aangezien er datums worden gefikt, dus dat gaat nooit werken.__fred__ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:54:
Ik zou zeggen: Maak van de gebrande CD weer een iso en check weer de checksum. Klopt ie niet dan gaat er iets fout bij het branden he.
hoe brand je de cd? met welk proggie?
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
Sorry, dat is echt dikke onzin, een ISO bestand is een complete CD-layout, inclusief filesystem, dus de data zijn echt de data van toen de image gemaakt werd door Red Hat.Sjonny schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:16:
[...]
dat werkt nooit, aangezien er datums worden gefikt, dus dat gaat nooit werken.
hoe brand je de cd? met welk proggie?
Ennuh, ik heb met alcohol 120% een .iso file gemaakt van de 1e cd van Fedora Core 4 en daarna weer gechecked met SHA1SUM ... en hij geeft weer precies dezelfde sum die ook in de file staat. De sum van de isofile van de 1e cd is dus 100% gelijk aan de sum van de originele gedownloade isofile en aan de sum die in de sumfile staat. De cd is dus volgens dat ding goed. Waarom krijg ik dan toch een error als ik een integrity check doe??? En bovendien geeft ie ook errors bij het installeren.
HEhe, dan wordt het wel erg vaag. En al helemaal als je die iso op twee PC's geprobeerd hebt. Mensen al Fedora Core 4 geinstalleerd van die CD images???jealma schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:30:
Ik brand mijn cd's met Nero Burning Rom Enterprise Edition 6.6.0.12![]()
Ennuh, ik heb met alcohol 120% een .iso file gemaakt van de 1e cd van Fedora Core 4 en daarna weer gechecked met SHA1SUM ... en hij geeft weer precies dezelfde sum die ook in de file staat. De sum van de isofile van de 1e cd is dus 100% gelijk aan de sum van de originele gedownloade isofile en aan de sum die in de sumfile staat. De cd is dus volgens dat ding goed. Waarom krijg ik dan toch een error als ik een integrity check doe??? En bovendien geeft ie ook errors bij het installeren.
Heb dit probleem destijds ook wel gehad met RadHat CD's
Wellicht dat het bij jou ook werkt
[ Voor 63% gewijzigd door BacardiBreezer op 15-06-2005 02:20 ]
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
Verwijderd
Heb je toevallig ook een Medion PC?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 02:29 ]
Ik had het op een LG-brander, zit ook in een Medion dacht ik ?Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 02:27:
Heb je toevallig ook een Medion PC?
Lijkt me het probleem niet omdat het vaker voorkomt. Gewoon goede CD's nemen van bijvoorbeeld LiteOn en rustig aan branden.
Verwijderd
Verwijderd
lezen...hij doet toch de integrity check...Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:06:
Er zit toch een test-CD functie op die Fedora installatie?. Daarmee kun je zien of ze goed gebrand zijn.
Heh, wel ff lezen heVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:06:
Er zit toch een test-CD functie op die Fedora installatie?. Daarmee kun je zien of ze goed gebrand zijn.
Hij zegt juist dat hij dat probeert en dat de test steeds faalt, ondanks dat de MD5's van de gedownloade ISO's wel correct zijn. En ondanks dat alle andere fysieke CD's uit hetzelfde doosje het prima doen. En zelfs als je weer een ISO maakt van de gebrande CD, de MD5 nog steeds klopt.
Met andere woorden lijkt het te liggen aan Linux zelf, wat voor moederbord en CD-speler heb je er in zitten? Wat voor systeem is het voor de rest?
Asus A7V8X-X met Zalman ZM400B-APF in Lian Li PC6083A
AMD athlon XP 2400+ Throughbred Socket A
256 mb cas 2-3-2-7 ram.
Maxtor 6Y080P0 IDE 7200 RPM 80 gb
Sony Floppydrive
36x AK/W cdspeler
Liteon 16102C 16x10x40 cd brander
2 mb pci videokaart (De 9800Pro van mijn 1e pc is kapot en daarom heb ik de Radeon 9200 van dit systeem even voor mijn 1e pc gebruikt, vandaar de 2 mb pci kaart)
Het systeem heb ik gewoon zelf gebouwd en ik gebruik het al tijden voor vanalles en nogwat, testen van distributies, server draaien, gewoon als machientje van alles.
Het ligt niet aan de pc, want ik heb de cd's ook in een Dell Pentium II geprobeerd gisteravond, en vanmorgen in mijn AM64, en in geen enkele pc komt er ook maar een cd door de integrity check heen. Ook de waarschuwingen negeren en toch proberen te installeren werkt niet.
Als laatste redmiddel heb ik de iso van disc 1 op een 3-tal cdrw's gebrand en die alle 3 gechecked, maar het werkt nog steeds voor geen meter. Ik post zo de bug nog wel even die ik tegenkwam.
Volgens mijn red je het niet met die 2MB trouwens. Ik dacht dat je minimaal 4 moest hebben. Kan ik naast zitten.
[ Voor 29% gewijzigd door RSpliet op 15-06-2005 17:09 ]
Schaadt het niet, dan baat het niet
Ik vraag me nog steeds af of hij nu al een keer op 2x of 4x heeft gebrand. Dat moet echt werken.Seven of Nine schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:08:
Tsja, ik heb eergister ook de iso's gefikt op Philips CD-RW'tjes en mijn LG fikker, en daar was niks mee aan de hand. Ik denk toch dat of je brander, of de CD'tjes niet helemaal 100% zijn, de ISO's die zij aanbieden zijn in ieder geval wel goed.
Dit was bij mij voor FC3 ook de enige work-around. SuccesBacardiBreezer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:31:
[...]
Ik vraag me nog steeds af of hij nu al een keer op 2x of 4x heeft gebrand. Dat moet echt werken.
Ik post wel of het werkt of niet...
Debian netinstall heb ik hiervoor gehad, maar dat was debian sarge 3.1 en dat vind ik waardeloos. Ubuntu gaat nog. Met die 2 mb red ik het trouwens wel hoor.BacardiBreezer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:05:
Probeer eens een Debian-net install.
Volgens mijn red je het niet met die 2MB trouwens. Ik dacht dat je minimaal 4 moest hebben. Kan ik naast zitten.
Jub, ik heb het voor mekaar. Ik heb nu een cdrw op 4x gebrand en nu geeft ie pass aan tijdens de integrity check. Ik ga het nu nog proberen door op 4x te branden op een gewone cd. Als dat werkt weet ik in het vervolg waar ik het probleem moet zoeken. Bedankt voor de hulpBacardiBreezer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:31:
[...]
Ik vraag me nog steeds af of hij nu al een keer op 2x of 4x heeft gebrand. Dat moet echt werken.
Het was alleen even om te kijken of je hardware zou haperen, waar ik overigens niet aan twijfelde omdat ik het euvel ken.jealma schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:57:
[...]
Debian netinstall heb ik hiervoor gehad, maar dat was debian sarge 3.1 en dat vind ik waardeloos. Ubuntu gaat nog. Met die 2 mb red ik het trouwens wel hoor.
Debian is verre van waardeloos ! Ik denk eerder dat je er nog niet ghoed genoeg mee overweg kan en bij FC wel direct een desktop hebt. (die bij Debian btw binnen notime geinstalled is met 2 pakketten)
Iig dat was de discussie niet
Ik weet wel dat debian niet waardeloos IS, maar ik VIND het waardeloos. Ik zie wel veel mensen die het draaien omdat het zo stabiel is en apt-get super mooi is. Fedora Core is ook niet echt mijn favoriet, mede omdat je van alle apps wel 2 versies hebt als het er nier meer zijn. Slackware vind ik nog steeds super, samen met Ubuntu en nog wel 1 of 2.BacardiBreezer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:00:
[...]
Het was alleen even om te kijken of je hardware zou haperen, waar ik overigens niet aan twijfelde omdat ik het euvel ken.
Debian is verre van waardeloos ! Ik denk eerder dat je er nog niet ghoed genoeg mee overweg kan en bij FC wel direct een desktop hebt. (die bij Debian btw binnen notime geinstalled is met 2 pakketten)
Iig dat was de discussie nietSucces.
Het euvel met FC heeft mij doen overstappen op Debian. Als je Ubuntu goed vindt moet je Debian ook wel goed vinden...... rara hoe komt dat ?jealma schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:08:
[...]
Ik weet wel dat debian niet waardeloos IS, maar ik VIND het waardeloos. Ik zie wel veel mensen die het draaien omdat het zo stabiel is en apt-get super mooi is. Fedora Core is ook niet echt mijn favoriet, mede omdat je van alle apps wel 2 versies hebt als het er nier meer zijn. Slackware vind ik nog steeds super, samen met Ubuntu en nog wel 1 of 2.
[ Voor 1% gewijzigd door BacardiBreezer op 16-06-2005 01:41 . Reden: typo niet goed gesubmit :) ]
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)
Heeft ook een computer!
Hierdoor heb ik nog niet echt kunnen genieten van FC4, jammer want FC2 en FC3 vond ik altijd wel leuk om mee te spelen.
Gelukkig kan die nog wel posten op GoT.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 10:48:
breezakid,
gaat lekker als je je systeem niet meer kan opstarten
Daar kan je het iso-tje (DVD of de 4 CD's) mee laden zonder dat je ze gebrand hebt.
Als het daar ook niet mee lukt, dan zou er iets mis zijn met je iso's (raar overigens als je cksum klopt), maar ik denk eerder dat het iets met je brander te maken heeft. (en misschien de manier waarop de iso's bij de maker gemaakt zijn).
[ Voor 4% gewijzigd door DvE op 14-08-2005 14:02 ]
VMware? duur grapje. In ieder geval heb ik laatst nog geprobeerd om FC4 in MS Virtual Michine te draaien, maar kreeg dan allerlij vage kleuren en een mega breed venster (2800 px breed ofzo)
Dit schijnt normaal te zijn met MS VM en FC 3 en 4.
Can`t live without the mods
Verwijderd
• de interne CD-test functie tijdens de installatie is zinloos, deze zal fouten geven, zelfs als je CDs goed zijn.
• Op sommige systemen zal na herpartitionering een reboot nodig zijn voordat je deze partities kan gebruiken. In de praktijk betekent dit dat de installatie crasht als hij probeert je net aangemaakte partities te formatteren. Het is me onduidelijk of dit een BIOS-fout of een kernel-fout is. Na reboot installatie opnieuw beginnen, huidige partities aanhouden (die waren vorige keer immers al goed gezet) - wel formatteren natuurlijk - en dan werkt het verder goed.
• het lijkt erop alsof men niet alle custom installs even goed heeft doorgemaakt (denk aan dependency checks voor custom package selections e.d.). Je kan eigenlijk het beste gewoon alles op default laten tijdens de instalaltie, en na de installatie alles goed zetten met de package manager of een custom iets als Yumex ofzo.
In 't kort, die install is best wel zwaar verrot, maar na een paar keer kom je er wel doorheen. Na installatie werkt FC4 overigens als een zonnetje.
En daar wil ik aan toevoegen dat de bovenste 2 problemen zich niet overal en altijd voordoen. Ikzelf heb gelukkig nooit last gehad van de beschreven bugs. Desalniettemin blijft de installer qua functionaliteit niet altijd moeders mooiste.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:36:
Misschien voor de archieven handig:
• de interne CD-test functie tijdens de installatie is zinloos, deze zal fouten geven, zelfs als je CDs goed zijn.
• Op sommige systemen zal na herpartitionering een reboot nodig zijn voordat je deze partities kan gebruiken. In de praktijk betekent dit dat de installatie crasht als hij probeert je net aangemaakte partities te formatteren. Het is me onduidelijk of dit een BIOS-fout of een kernel-fout is. Na reboot installatie opnieuw beginnen, huidige partities aanhouden (die waren vorige keer immers al goed gezet) - wel formatteren natuurlijk - en dan werkt het verder goed.
• het lijkt erop alsof men niet alle custom installs even goed heeft doorgemaakt (denk aan dependency checks voor custom package selections e.d.). Je kan eigenlijk het beste gewoon alles op default laten tijdens de instalaltie, en na de installatie alles goed zetten met de package manager of een custom iets als Yumex ofzo.
In 't kort, die install is best wel zwaar verrot, maar na een paar keer kom je er wel doorheen. Na installatie werkt FC4 overigens als een zonnetje.
Schaadt het niet, dan baat het niet