Toon posts:

In netwerk 1 pc uit andere pc`s geen Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. We hebben op het werk een 3com wireless router. Deze is verbind 3 pc`s in een netwerk, 3 gewone en een soort van server/standalone/printerpctje. Aan de laatste kabel zit een hubje die weer 2 pc`s verbind.

Alles loopt perfect tot vandaag eigenlijk. Ik zet mijn pc uit en de andere computers hebben geen internet meer. Nu zag ik in de instellingen bij mijn netwerkkaart onder (win xp) dat er een internet - gateway is installed. Als die uit is heb ik zelf geen internet meer. Wie weet hoe dit ongeveer kan gebeuren en hoe kan ik dat uitzetten want het is raar dat niet alles via de router loopt maar schijnbaar via mijn pc.

Alle pc`s hebben overigens windows xp prof. op 1 na die heeft windows 2000.

Ik heb trouwens niets beveiligd met een firewall omdat 3com er prat opgaat dat er een hardwarematige firewall opzit. Is het handig om hierop te gokken?

Alvast Dank... _/-\o_

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:13
Kijk eens welke Gateway elke PC heeft. Is dat het IP van de router, of het IP van jouw PC. Het lijkt op het laatste, wat je dan moet veranderen op de router. Tevens moet je dan je internet conection sharing op jouw computer uitzetten, om te zorgen dat er geen conflicten optreden.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok. Ik heb iedere pc een eigen ipadres gegeven. Dus ikm oet dan denk ik de router voor dhcp laten spelen en alles een eigen ipadres laten geven.

we gaan het morgen proberen....

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:24:
Ah ok. Ik heb iedere pc een eigen ipadres gegeven. Dus ikm oet dan denk ik de router voor dhcp laten spelen en alles een eigen ipadres laten geven.
Precies. Router is DHCP, en zorg dat de gateway het adres van de router is. Dan moet het lukken.

Als je trouwens een goede reden hebt om elke compu een vast adres te geven, dan kan dat ook, maar stel dan iig de gateway goed in op elke compu. (en het moge duidelijk zijn dat een DHCP dan niet nodig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Digihelp ® op 14-06-2005 22:27 ]