[Mobo] ASUS A7N8X haalt BIOS niet eens

Pagina: 1
Acties:

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25
Het volgende:

ik kom vanavond thuis, wil mijn pc uit de standby halen, nix. Reageerd niet meer op muis, toetsenbord, reset knop of aan/uit knop.

Met de knop achter op de voeding heb ik de pc uitgezet. Een tijdje gewacht, en weer aan gezet. Ledje van de mobo ging weer branden. Druk op de aan/uit knop, pc gaat aan. Ventilatoren beginnen te draaien, harde schuiven beginnen te draaien, dvd speler en brander gaan aan. Alleen dat is het. Meer doet ie niet. Hierna reageert ie weer niet op de reset knop of de aan/uit knop.

Ik hoor ook geen piepjes, het beeld blijft gewoon zwart. ik zie geen welkoms scherm of bios.

Pc heeft het altijd perfect gedaan, draait al zeker 1 a 1.5 jaar met de nodige vervangen. De laaste vervanging was ± een half jaar geleden.
Ik heb ook niet aan overclocken gedaan of andere dingen.

Ik vrees dat mijn mobo het begeven heeft, maar ik weet het niet zeker.

Zijn er anderen die hetzelfde wel eens hebben meegemaakt.

ps mijn hardware:

ASUS A7N8X
2 x Corsair 256 MB
Club 3D 9800XT
Hitachi 160 GB SATA
Maxtor 200 GB SATA
Maxtor 60 GB ATA133
Plextor DVD speler en brander
ANTEC 350 W voeding ± half jaar oud.

Good goan

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Al een BIOS reset gedaan? Stroomkabel eruit, batterij eruit/cmos jumper omzetten/terugzetten, 10 seconden wachten en weer proberen te booten.

Nog geen beeld? Start de computer eens met zo min mogelijk apparaten, zoals schijven, fdd en optical drives.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25
Heb ik in de tussentijd allemaal al geprobeerd, maar helaas geen effect.

Good goan

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb helaas het zelfde probleem met mijn nieuwe P5GD1 van Asus.
Deze heb ik met een 3.2 ghz proc, Maxtor 40 GB Schijf en een XFX Geforce 6600 om te zorgen dat hij zo min mogelijk storingspunten heeft.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Bij mij is het probleem opgelost.
Ik had de pc speaker verkeerd aangesloten en m'n videokaart zat er niet helemaal goed in. :Y)

Ik zou zeggen probeer eens een andere videokaart en/of monitor.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

Verwijderd

Critical-Billy schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:18:
Het volgende:

ik kom vanavond thuis, wil mijn pc uit de standby halen, nix. Reageerd niet meer op muis, toetsenbord, reset knop of aan/uit knop.

Met de knop achter op de voeding heb ik de pc uitgezet. Een tijdje gewacht, en weer aan gezet. Ledje van de mobo ging weer branden. Druk op de aan/uit knop, pc gaat aan. Ventilatoren beginnen te draaien, harde schuiven beginnen te draaien, dvd speler en brander gaan aan. Alleen dat is het. Meer doet ie niet. Hierna reageert ie weer niet op de reset knop of de aan/uit knop.

Ik hoor ook geen piepjes, het beeld blijft gewoon zwart. ik zie geen welkoms scherm of bios.

Pc heeft het altijd perfect gedaan, draait al zeker 1 a 1.5 jaar met de nodige vervangen. De laaste vervanging was ± een half jaar geleden.
Ik heb ook niet aan overclocken gedaan of andere dingen.

Ik vrees dat mijn mobo het begeven heeft, maar ik weet het niet zeker.

Zijn er anderen die hetzelfde wel eens hebben meegemaakt.

ps mijn hardware:

ASUS A7N8X
2 x Corsair 256 MB
Club 3D 9800XT
Hitachi 160 GB SATA
Maxtor 200 GB SATA
Maxtor 60 GB ATA133
Plextor DVD speler en brander
ANTEC 350 W voeding ± half jaar oud.
Ik denk dat ik het zelfde probleem heb, ik heb ook een paar keer BIOS reset geprobeert, PC gestript (heb het mobo, cpu, geheugen en videokaart nu naast me liggen. Ik hoor geen piepjes zelfs als ik het geheugen er uit haal, alleen als ik de CPU van het moederboard haal krijg ik te horen via de onboard geluidskaart: "no cpu installed"

Specs mij computer:
ASUS A7N8x dlx
AMD 2600
2 x kingston pc2700
sapphire Ati Radeon 9700 pro
Q-TEC PSU 350watt (werkt perfect in een andere PC)
Pagina: 1