Het volgende:
ik kom vanavond thuis, wil mijn pc uit de standby halen, nix. Reageerd niet meer op muis, toetsenbord, reset knop of aan/uit knop.
Met de knop achter op de voeding heb ik de pc uitgezet. Een tijdje gewacht, en weer aan gezet. Ledje van de mobo ging weer branden. Druk op de aan/uit knop, pc gaat aan. Ventilatoren beginnen te draaien, harde schuiven beginnen te draaien, dvd speler en brander gaan aan. Alleen dat is het. Meer doet ie niet. Hierna reageert ie weer niet op de reset knop of de aan/uit knop.
Ik hoor ook geen piepjes, het beeld blijft gewoon zwart. ik zie geen welkoms scherm of bios.
Pc heeft het altijd perfect gedaan, draait al zeker 1 a 1.5 jaar met de nodige vervangen. De laaste vervanging was ± een half jaar geleden.
Ik heb ook niet aan overclocken gedaan of andere dingen.
Ik vrees dat mijn mobo het begeven heeft, maar ik weet het niet zeker.
Zijn er anderen die hetzelfde wel eens hebben meegemaakt.
ps mijn hardware:
ASUS A7N8X
2 x Corsair 256 MB
Club 3D 9800XT
Hitachi 160 GB SATA
Maxtor 200 GB SATA
Maxtor 60 GB ATA133
Plextor DVD speler en brander
ANTEC 350 W voeding ± half jaar oud.
ik kom vanavond thuis, wil mijn pc uit de standby halen, nix. Reageerd niet meer op muis, toetsenbord, reset knop of aan/uit knop.
Met de knop achter op de voeding heb ik de pc uitgezet. Een tijdje gewacht, en weer aan gezet. Ledje van de mobo ging weer branden. Druk op de aan/uit knop, pc gaat aan. Ventilatoren beginnen te draaien, harde schuiven beginnen te draaien, dvd speler en brander gaan aan. Alleen dat is het. Meer doet ie niet. Hierna reageert ie weer niet op de reset knop of de aan/uit knop.
Ik hoor ook geen piepjes, het beeld blijft gewoon zwart. ik zie geen welkoms scherm of bios.
Pc heeft het altijd perfect gedaan, draait al zeker 1 a 1.5 jaar met de nodige vervangen. De laaste vervanging was ± een half jaar geleden.
Ik heb ook niet aan overclocken gedaan of andere dingen.
Ik vrees dat mijn mobo het begeven heeft, maar ik weet het niet zeker.
Zijn er anderen die hetzelfde wel eens hebben meegemaakt.
ps mijn hardware:
ASUS A7N8X
2 x Corsair 256 MB
Club 3D 9800XT
Hitachi 160 GB SATA
Maxtor 200 GB SATA
Maxtor 60 GB ATA133
Plextor DVD speler en brander
ANTEC 350 W voeding ± half jaar oud.
Good goan