Externe HD zorgt voor opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Gaat om een HP M1290 pc. WinXP SP2 Media Center. Er zit standaard een externe hdd bij van 160 GB. Deze schijf, een Maxtor 6Y160PO USB, zorgt voor een vastloper als ik boot met de hdd in de pc.
Er zijn 2 mogelijkheden om de hdd aan te sluiten. De Kast heeft een ingebouwde bracket, met usb, waar ik em in kan stoppen. Dit zorgt voor de foutmelding, al bij het bootlogo.
Als ik opstart zonder hdd, dan start alles normaal op en als ik dan via de usb-kabel hem alsnog later aansluit, dan herkent windows hem onmiddelijk zonder verdere probelemen.

Bij apparaatbeheer staat bij USB controller, usb-apparaat voor massaopslag, een foutmelding.
De foutmelding
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Erg vreemd uiteraard. Heeft iemand een idee?

I got a problem-solver and its name is revolver

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 08:19

mambo No5

Bad Apple?

Kijk eens in je bios settings of er bij het booten niet toevallig geprobeerd word te booten vanaf een USB device (nieuwere moederborden/biossen ondersteunen dit nu eenmaal) Zet dit eventueel uit of in een andere volgorde :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• PD2JK
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Andere USB apparaten werken wel goed?

Ik denk namelijk dat het gewoon aan de controller/bridge chip ligt die in jouw externe kastje zit. De schijf zelf zou je eens kunnen testen met Powermax, te downloaden van de Maxtor website.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 14-06-2005 22:41 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025
mambo No5 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:34:
Kijk eens in je bios settings of er bij het booten niet toevallig geprobeerd word te booten vanaf een USB device (nieuwere moederborden/biossen ondersteunen dit nu eenmaal) Zet dit eventueel uit of in een andere volgorde :)
Dit heb ik gecheck. Eveneens gekeken naar de rest van e beperkte instellingen in een HP pc-bios.
Prutz0r schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:40:
Andere USB apparaten werken wel goed?

Ik denk namelijk dat het gewoon aan de controller/bridge chip ligt die in jouw externe kastje zit. De schijf zelf zou je eens kunnen testen met Powermax, te downloaden van de Maxtor website.
Alle andere USB devices werken uitstekend. De externe hdd ook wel, alleen niet via de bracket.
Wellicht dat het inderdaad fysiek aan de controller ligt. Trouwens kom ik er net achter dat mijn USB cardreader ook al niet meer functioneert :(

}:O

I got a problem-solver and its name is revolver