[Sony] Vaio lap/desktop PC reboot zonder reden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een PC staan van een bekende... het is een Sony Vaio :?
Een laptop - desktop dinges... het is een desktop met breedbeeldmonitor waarvan het tobo dichtgeklapt kan worden..

Okay, heel leuk maar het probleem dat dit ding heeft is he volgende:

Hij werkt gewoon... na een koude start draait ie ongeveer een kwartiertje, maar daarna loopt ie vast en reboot ie... en vervolgens blijft ie rebooten zodra die windows wil opstarten...
Zet je hem een halfuurtje uit en zet hem weer aan en je kunt een kwartiertje aan de slag :/

Hey systeem heeft constant een tempratuur van rond de 40 graden en komt daar niet boven (heeft ie de kans niet voor :P ).

windows is er al opnieuw opgezet, hielp niks...
Deivers heb ik amper de tijd voor om te downloaden :/

Het is een Sony Vaio PCV-W1 series systeem.
P4 2800 mhz
512 MB ram

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

klinkt toch als iets met temperatuur, kwartier, dan word ie te heet, laten koelen, weer kwartier weer te heet.

verder, je zegt dat ie niet boven de 40 graden uitkomt, hoe meet je dit? met een thermometer, of bepaald progje(de chipsetsensoren kunnen foute temps aangeven).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:00

Aight!

'A toy robot...'

Ik denk dat hij gewoon in de bios kijkt, draaien de fans eigenlijk wel?
Of is het een passief gekoelde systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 00:25:
klinkt toch als iets met temperatuur, kwartier, dan word ie te heet, laten koelen, weer kwartier weer te heet.

verder, je zegt dat ie niet boven de 40 graden uitkomt, hoe meet je dit? met een thermometer, of bepaald progje(de chipsetsensoren kunnen foute temps aangeven).
De temp kijk ik in de BIOS en het is met met wat moeite gelukt om SpeedFan te installen :D en die geeft ongeveer de zelfde temps aan als de BIOS... maar t zou idd kunnen dat de censoren verkeerde temps aangeven, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Aight! schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 01:36:
Ik denk dat hij gewoon in de bios kijkt, draaien de fans eigenlijk wel?
Of is het een passief gekoelde systeem?
In het begin was het oz dat als het systeem opstartte dan hoorde je de fan, en tegen de tijd dat ie windows wilde booten hoorde je de fan niet meer en na 5 minuten tot een kwartier liep het systeem vast. met temps van 70 graden.

Toen heb ik de case los gehaald en gekeken wat er gebeurde... wer de CPU fan bij het laden van windows gewoon uitgeshcakeld 8)7 8)7
Dus die fan zit nu aan een Molex vast en nu blijft ie wel aan en is de temp een stuk lager.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram