Op zoek naar laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:52
.

[ Voor 137% gewijzigd door Bobo89 op 14-07-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 17:16
haal even de PCM van deze maand daar worden 9 laptops onder de 1000 euro getest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
.

[ Voor 97% gewijzigd door Bobo89 op 07-11-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28
Waarom maak je niet eerst een groter overzichtje van wat je interessant lijkt en gaat dan naar ervaringen vragen? Ik denk dat je in de pricewatch wel een aardig overzichtje kunt krijgen wat er zoal te krijgen is voor dat geld. Maak een overzichtje hierbij, zoek wat op internet en als je het echt niet weet post het dan hier op GoT, er is zoveel informatie te vinden omtrent dit soort laptops.

@ Modjes: is het misschien een idee om een verzameltopic op te zetten in de trand van *Het grote welke laptop moet ik kopen topic* ? Er komen de laatste tijd zo vaak dit soort topics voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
.

[ Voor 98% gewijzigd door Bobo89 op 07-11-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wat ik precies wil weten;
- Is de laptop die ik heb samengesteld goed genoeg voor mijn eisen (oa WiFi) en wat kan er anders?
voor wifi heb je enkel een wlan kaart nodig .. eender welk type.
- Wat zijn de ervaringen met Dell? En zijn er zoveel voordelen om een A-merk te kiezen ten opzichte van bijv. Acer?
voordelen wat betreft garantie, service, stevigheid... (kwaliteit/kwantiteit)
- Bij de Dell zit drie jaar garantie, hoe zit het met de garantie bij andere winkels, die komt er nog bij?
Bij Dell kies je welk soort garantie je erbij neemt. Winkeliers gaan niet snel zelf garantie geven, meestal is het de laptop die bij het bedrijf zelf onder garantie is. Nooit bij de winkel zelf!
- Ik prefereer denk ik toch het kopen bij een "echte winkel", misschien door niet veel ervaring met internetshops. Welke winkels zijn nou altijd te duur en welke niet?
Vergeet dan dell maar :9 dell is internetwinkel, daar komt geen winkelier in tussen.
voor "echte" winkels > zie pricewatch
- Ik had voor draadloos internet het volgende op het oog: de Linksys WRT54G en dan nog een PCI kaartje/usb stick oid. Dan is het al klaar toch?
enkel nog instellen é:-)
- Wat is er slecht aan een XGA scherm? (had ik iets over gelezen...)
mss bron vermelden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
.

[ Voor 100% gewijzigd door Bobo89 op 14-07-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:54

FongWan

The Stormrider ...

GH45T schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:16:
Waarom maak je niet eerst een groter overzichtje van wat je interessant lijkt en gaat dan naar ervaringen vragen? Ik denk dat je in de pricewatch wel een aardig overzichtje kunt krijgen wat er zoal te krijgen is voor dat geld. Maak een overzichtje hierbij, zoek wat op internet en als je het echt niet weet post het dan hier op GoT, er is zoveel informatie te vinden omtrent dit soort laptops.

@ Modjes: is het misschien een idee om een verzameltopic op te zetten in de trand van *Het grote welke laptop moet ik kopen topic* ? Er komen de laatste tijd zo vaak dit soort topics voorbij...
Ik zal even een mailtje naar Aikeleer sturen met je suggestie. Denk dat het wel een goed idee is aangezien er inderdaad heel veel van dit soort topics zijn de laatste tijd.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Nog niet gereageerd op mijn vorige post, maar heb nog een toevoeging.
Bij de specs van de Dell laptop staat dat je er een mini PCI kaart bij krijgt, heb je dan geen PCMCIA kaart meer nodig of iets wat daar op lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Bobo89 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:51:
Nog niet gereageerd op mijn vorige post, maar heb nog een toevoeging.
Bij de specs van de Dell laptop staat dat je er een mini PCI kaart bij krijgt, heb je dan geen PCMCIA kaart meer nodig of iets wat daar op lijkt?
Mini PCI is een klein pci slot wat in veel laptops zit. Hier kunnen onder andere draadloze netwerkkaartjes, bedrade netwerkkaarten en modems in geplaatst worden. Als een laptop beschikt over een mini pci draadloze netwerkkaart zit hij dus al in de laptop geïntegreerd en heb je dus inderdaad geen aparte draadloze netwerkkaart nodig.

Over de accuduur kunnen we weinig zeggen. Een algemene richtlijn is het aantal cellen en het aantal ampere op een bepaald voltage dat een accu kan leveren maar hier kun je verder vrij weinig over zeggen en is dit meer een praktijkervaring. Probeer dus op internet mensen te vinden die de laptop al hebben en die wat te melden hebben over de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:33
FongWan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Ik zal even een mailtje naar Aikeleer sturen met je suggestie. Denk dat het wel een goed idee is aangezien er inderdaad heel veel van dit soort topics zijn de laatste tijd.
O-) mensen zijn geslaagd, nieuwe studie, nieuwe icters, vakantie lekker rommelen met een laptop.
Dus niet echt gek voor de tijd van het jaar. _/-\o_

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
spyros schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:09:
[...]

O-) mensen zijn geslaagd, nieuwe studie, nieuwe icters, vakantie lekker rommelen met een laptop.
Dus niet echt gek voor de tijd van het jaar. _/-\o_
Nee maar goed, kijk maar eens in het subform complete systemen & laptops en je zult zien dat meer dan driekwart van de topics gaat over welke laptop ze nu wel niet moeten nemen. Kijk je kunt deze topics natuurlijk gewoon negeren als je je er aan stoort maar het zou veel netter zijn om gewoon één verzameltopic te hebben. Zo kunnen andere mensen ook kijken naar wat andere mensen hebben gekozen in dezelfde situatie. Ik zie veel mensen die een laptop willen voor hun studie maar waar ze ook goed op moeten kunnen gamen, welke lang op een accu draait en welke niet te zwaar is. Natuurlijk komen hier vaak dezelfde laptops naar buiten omdat je gewoon bepaalde modellen hebt die mooi zijn uitgebalanceerd / positief opvallen. Eén groot topic zou in dat geval handig zijn, eventueel een startpost waar een best buy guide samenvatting in komt en hopake, veel effectiever imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd zie ik dat heel anders. Mensen zien niet meer welke reactie voor hun bedoeld is. Heel veel vragen door elkaar maakt het heel lastig beantwoorden. Liever aparte topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:11:
Eerlijk gezegd zie ik dat heel anders. Mensen zien niet meer welke reactie voor hun bedoeld is. Heel veel vragen door elkaar maakt het heel lastig beantwoorden. Liever aparte topics!
Dat klopt, daarom is het ook gewoon een voorstel :) we moeten een beetje voordelen en nadelen tegen elkaar afwegen, anders had ik al lang een topic geopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
.

[ Voor 106% gewijzigd door Bobo89 op 14-07-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik *bump* even mee, want ik heb een soortgelijk budget en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 08:30
Ik zou niet gaan voor een Acer. Ik zou gaan voor Dell. Ik ben namelijk één van die mensen die vervelende ervaringen hebben met Acer. Stel je kijkt naar Dell, dan is de inspiron 2200 best wel een goede optie. Maar wellicht is het beter te kijken naar je complete budget (dus incl. garantie en exl. draagtas).

Waar ik zeker op zou letten bij Dell
-altijd li-ion batterij
-3 jaar car of nbos garantie
-upselling (opties zijn relatief erg duur, dus kun je beter naar een hogere klasse kijken)
-bellen bellen en nog is bellen, gegarandeert, zeker met een inspiron dat als je het een beetje handig aanpakt je er zo 100 euro vanaf kan praten.

HP heb ik ook goede verhalen over gelezen. Alleen is garantie bijkopen vrij duur.

Kijk ook eens naar tweedehands, die worden zo nu en dan voor bijna nix aangeboden. Neem bijv. de Dell D610, dat type is pas een paar maanden op de markt (sinds februari) dus daar kun je bijna geen miskoop aan doen. Daarnaast is bij Dell het mooie dat je een bepaald formulier hebt, moet je ff zoeken op GoT, waarmee de garantie overgezet kan worden. En op De D610 zit altijd 3 jaar nbos garantie! Op Speurders staan er bijv. twee met goede tot zeer goede specs:
750 euro en 575 euro .

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2005 18:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 14:03
Als je voor de Acer Aspire 3503WLMi gaat zou ik hem bij mediamarkt hal;en. Daar is hij namelijk 100 euro goedkoper. Voor zo'n 799 euro kun je hem daar meenemen.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 23:11
wat ik altijd jammer vind is dat de makers alleen maar pimpen met processors en werkgeheugen ed en nooit met het gewicht de essentie van een laptop is toch draagbaarheid of heb ik dat nou fout. altijd gaat het alleen maar om snelheid. maar daar koop je toch geen laptop voor je wilt zon ding een keer meenemen op vakantie of naar school ofzo. en dan wil je geen laptop die 3 of 4 kilo weegt daar til je je eigen een breuk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
martijnf schreef op zondag 19 juni 2005 @ 01:52:
wat ik altijd jammer vind is dat de makers alleen maar pimpen met processors en werkgeheugen ed en nooit met het gewicht de essentie van een laptop is toch draagbaarheid of heb ik dat nou fout. altijd gaat het alleen maar om snelheid. maar daar koop je toch geen laptop voor je wilt zon ding een keer meenemen op vakantie of naar school ofzo. en dan wil je geen laptop die 3 of 4 kilo weegt daar til je je eigen een breuk aan.
Ja maar, ik denk dat dat toch voornamelijk is wat de consument wil. Het is altijd een compromis tussen geld, specs, kwaliteit en draagbaarheid.

Zeker met zo'n budget en zulke eisen denk ik dat draagbaarheid niet echt meespeelt. De meeste laptops hier zitten rond de 2,5 - 3 kg. En ook de maten bij 15 inch laptops (niet wxga) zijn min of meer gelijk.

Ik ben het overigens helemaal met je eens, ik heb daarom ook juist gekozen voor een wat kleinere lichtere laptop, die wel goede specs heeft, stevig is i.c.m. goede garantie: de dell D610. Een 14 inch laptop, die toch weer aardig wat kleiner is dan 15 inch broertjes en maar 2,1 kg weegt. Overigens denk ik dat dat ook afhangt van de eisen van de gebruiker. Na een tijdje een laptop te hebben gehad, kom je vanzelf achter je eisen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Groot probleem van Acer is een vrij slechte garantieafhandeling. De nodige verhalen gehoord, en meegemaakt, van mensen die bij garantieafhandeling rustig 3 tot 4 weken, en soms nog wel langer, zonder laptop zaten.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 13:59
Als je een lange accubedrijfstijd wil, zou ik gewoon een extra accu kopen. Alleen moet je die steeds extra meeslepen natuurlijk :P. Wellicht een idee om te zoeken naar een laptop met kleine/lichte batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
*

[ Voor 100% gewijzigd door Bobo89 op 20-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bobo89 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:32:
Bedankt mensen, hier heb ik wat aan.

Het wordt dus definitief geen Acer, ik neig nu toch wel heel erg naar die Dell. En als je met bellen ook nog wat van de prijs afkrijgt is dat helemaal mooi.

En van dat gewicht is natuurlijk wel waar, maar op zich is 3kg nog wel te doen, maar 5 is toch echt te veel.

En dan nog even over de accutijd, er staat dus 4 uur, maar dat hangt af van het gebruik. Maar met een beetje internetten moet ie dat wel halen dan?
Tja, dat blijft een lastig verhaal, maar als je je scherm goed dimt en alleen gaat internetten (dus alleen wlan aan) dan moet ie het wel redden... Iig, als je kijkt naar de 510m die haalt het met 6 cell li-ion accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04 21:08
zonder enkele onderbouwing:
ik heb het idee dat als je net even 200 euro extra uitgeeft een laptop in een wat professioneler segment kunt kopen. Mijn ervaring is dat dingen uit een zogenaamde 'professional' serie echt een stuk beter zijn, omdat niet voor alle componenten de allergoedkoopste oplossing gekozen is.
Neem dit even mee, maar ga er niet direct van uit dat het ook waar is.

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst een Asus Z9100 verkocht en die zijn ongeveer 950 euro inclusief BTW. Dan heb je een Intel Celeron M 360, 512 mb ddr geheugen, 60 gb hd, dvd writer, webcam, microfoon, 15 inch scherm, wireless lan en ga zo maar door. Ik heb die laptop laatst 3 uur opgewerkt om dingen voor een klant te installeren en de batterij stond nog op 25%. Misschien wel een goed alternatief.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
itsalex schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:16:
Ik heb laatst een Asus Z9100 verkocht en die zijn ongeveer 950 euro inclusief BTW. Dan heb je een Intel Celeron M 360, 512 mb ddr geheugen, 60 gb hd, dvd writer, webcam, microfoon, 15 inch scherm, wireless lan en ga zo maar door. Ik heb die laptop laatst 3 uur opgewerkt om dingen voor een klant te installeren en de batterij stond nog op 25%. Misschien wel een goed alternatief.
Ik ben bang echter dat de TS een Pentium M wil en niet een Celeron M, op zich wel logisch, want de Celeron M, die schaalt niet/ niet zo goed terug als de Pentium M, dus gaat de accu ook veel minder lang mee. En als je een laptop neemt met Celeron M is er ook zat keuze in zijn prijs klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Ruben314 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:05:
zonder enkele onderbouwing:
ik heb het idee dat als je net even 200 euro extra uitgeeft een laptop in een wat professioneler segment kunt kopen. Mijn ervaring is dat dingen uit een zogenaamde 'professional' serie echt een stuk beter zijn, omdat niet voor alle componenten de allergoedkoopste oplossing gekozen is.
Neem dit even mee, maar ga er niet direct van uit dat het ook waar is.
Ik zal het meenemen, maar er niet direct van uitgaan dat het waar is... :/
Hoedje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 16:00:
[...]

Ik ben bang echter dat de TS een Pentium M wil en niet een Celeron M, op zich wel logisch, want de Celeron M, die schaalt niet/ niet zo goed terug als de Pentium M, dus gaat de accu ook veel minder lang mee. En als je een laptop neemt met Celeron M is er ook zat keuze in zijn prijs klasse.
Zit daar echt zoveel verschil in? De Dell Inspiron heeft een Celeron M, Pentium M is wel een optie, maar wel voor 250 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bobo89 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:04:
[...]

Zit daar echt zoveel verschil in? De Dell Inspiron heeft een Celeron M, Pentium M is wel een optie, maar wel voor 250 euro meer.
Ik vond dit eigenlijk ook wel erg interessant. Dus ik ben even gaan zoeken. En wat blijkt de verschillen zijn helemaal niet zo groot:
When compared to a Pentium M, though, it does have less L2 cache, or I should say "uses" less cache, because its hardware is exactly identical. Just that half of its cache and its speedstep unit is not functional.

The speedstep unit is where the main difference is, its a hardware that allows for deeper sleep, when the processor is not being used. But how often is that? not very; more often than not, youve got music playing or some program running, which means you wont be utilizing the centrino's "special" speedstep unit, that which the celeron m, sadly, does not have.

This second difference in centrinos is that it has a functional speedstep unit, that celerons cant use, that allows centrinos to go to one level lower of sleep, which is called "deeper sleep" than the celerons.

The processing done by celeron vs centrino at each level of sleep is identical. The voltage used by celeron vs centrino at each level of sleep is only fractions of a watt difference, the thing that people pride over their centrino, is the "deeper sleep" which it can accomplish, and at that stage it uses only about .6 watts, again, how likely will your computer be able to go to deeper sleep? Even if it gets near it and reaches just "deep sleep" the celeron uses only about 7 watts while the centrino uses about 5 watts, 2 watts difference for more of your cash? Not very smart.
Het komt er dus op neer dat de Celeron M niet zo ver kan terugklokken als de Pentium M, en iets minder L2 cache heeft. De prestaties zijn ook een stuk minder, omdat de kloksnelheid veel minder is. Oftewel mijn tip, voor jouw doel kun je best de Celeron M kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Heb zelf net een toshiba pro L10 gekocht voor 878,-
Pentium M 1.5
512 mb
40Gb

Ben erg tevreden met het app. Zag em niet bij het lijstje staan en dacht dat het miss. een leuke tip zou zijn, weet maar nooit.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hoedje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:29:
[...]

Ik vond dit eigenlijk ook wel erg interessant. Dus ik ben even gaan zoeken. En wat blijkt de verschillen zijn helemaal niet zo groot:

[...]

Het komt er dus op neer dat de Celeron M niet zo ver kan terugklokken als de Pentium M, en iets minder L2 cache heeft. De prestaties zijn ook een stuk minder, omdat de kloksnelheid veel minder is. Oftewel mijn tip, voor jouw doel kun je best de Celeron M kopen.
Ik kan dat beamen. Ik heb zelf ook een laptop met een Celeron M, en het beestje gaat met gewoon internetten/word/muziek luisteren ongeveer 4~4,5 uur mee op de batterij. Ik vind het vrij lang, ik denk niet dat dat veel onder een Pentium M in deze laptop zou zijn. Voor een echt eerlijke vergelijking moet ik hem maar eens vervangen ;)

Ik heb trouwens een Fujitsu Siemens M 7400 D, kan ik je zeer aanraden, werkt perfect bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Hoedje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:29:
[...]

[...]

Bedankt. Een pentium M is het niet waard dus voor mijn doel.
CyberJoe schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:35:
Heb zelf net een toshiba pro L10 gekocht voor 878,-
Pentium M 1.5
512 mb
40Gb

Ben erg tevreden met het app. Zag em niet bij het lijstje staan en dacht dat het miss. een leuke tip zou zijn, weet maar nooit.
Kun je me vertellen waar je die hebt gekocht?

Maar bedankt voor de hulp allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Bij www.azerty.nl
Niet de allergoedkoopste maar als de site aangeeft dat 'ie op voorraad is dan klopt dat meestal wel, in tegenstelling tot redelijk wat andere sites (ervaring)

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Ziet er wel goed uit, maar ik denk dat het helaas een beetje boven mijn budget is als je garantie ed er nog bij rekent.

Ik ga in ieder geval nog even wachten op woensdag, totdat de nieuwe aanbieding bij Dell komt, een nieuwe printer heb ik nou niet echt nodig, ben benieuwd wat het is... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Boudewijn, hoezo ga je overigens voor complete care cover? Is dat niet wat erg veel, ik kan me voorstellen dat je gaat voor 3 jaar nbd, maar om voor 250 euro erbij dat complete care te nemen is wel erg veel.

Wellicht is dit dan interessanter https://www.abnamro.nl/nl...erzekering/kenmerken.html

Dat kost maar iets van 25-30 euro per jaar en ben je niet tegen diefstal (uit niet afgesloten ruimte), maar wel voor vloeistof schade, laten vallen etc. verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
Bedankt voor je reactie.

Ja dat heb ik inderdaad gekozen voor de "dekking tegen schade als gevolg van ongelukken". (niet op diefstal) Ik heb al zo vaak topics gelezen hier op GoT van iemand die vloeistof over zijn machine had gegooit en dat het dan kapot is, dat is erg zonde omdat je er normaal gesproken dus geen garantie op hebt.

Maar hoe kom je bij dat bedrag van 250 euro? Als ik kijk dan zie ik dat het een meerprijs heeft van € 95 ten opzichten van 3 jaar nbd zonder complete care en dat bedrag is dan voor 3 jaar, dus ik denk dat het bij ABN of een andere verzekering niet zoveel goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik kwam daar op, omdat jouw totaal bedrag 1071 euro is, waar ik veel lager uit kwam. Maar ik snap het al, jij hebt natuurlijk ook de draagtas en de verzendkosten erbij. Dan is het logisch, maar voor 80-90 euro zou ik het zeker doen.

Overigens als ik een beetje aan het klikken ben, dan kom ik niet beter uit dan met die 2200, met jouw eisen natuurlijk. Maar als je de tijd hebt, dan is de acties afwachten zeker de moeite waard. Eens in de zoveel tijd heb je de korting + gratis geheugen + gratis verzenden.

Maar nogmaals bel ze op voor een mooie offerte, het is mij gelukt met mijn lattitude (niet heel goed, maar toch), en als ik de korting lees op de 9300/XPS en 6000 (in de resp. topics) dan is er op de inspiron gewoon wat meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevaarlijke opmerking, ondanks de ervaringen van een aantal hier op GoT....

Acer ís een A-merk...en hoe toevallig onder de "ahum slechte service" al bijna 2 jaar marktleider in geheel europa :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Ze leveren ook goede specs tegen een scherpe prijs in een mooie verpakking. En vwk, eik is dit spam aangezien jij bij Acer werkt. Maar ja omdat ik negatief ben over Acer omdat ik negatieve ervaringen heb, zal ik maar zeggen dat we allebei ervaringsdeskundigen zijn :+.

Zelfs hier op GoT lees je dat de meeste mensen het risico graag willen nemen, dus lagere prijs ondanks dat ze weten van de problemen. We weten ook dat Acer veel laptops verkoopt en daarom waarschijnlijk ook absoluut meer problemen zal hebben. Maar als je op GoT kijkt, dan zie je naar verhouding toch wel veel meer negatieve ervaringen t.o.v. Acer (relatief, absoluut of whatever, dat is niet meer te verklaren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en bij bijv. Dell en HP veel minder omdat daar veel meer zakelijke gebruikers zitten, die zie je hier echt niet terug :+
Ik vind 't geen spam, ik krijg er niks meer of minder voor, maar als ik ergens werk wil ik me wel ergens hard voor kunnen maken, anders was ik allang weggeweest. Ik zal nooit ontkennen dat 't slecht is geweest maar times do change :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo89
*

[ Voor 106% gewijzigd door Bobo89 op 20-03-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:12
Bobo89 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:32:
Bedankt mensen, hier heb ik wat aan.

Het wordt dus definitief geen Acer, ik neig nu toch wel heel erg naar die Dell. En als je met bellen ook nog wat van de prijs afkrijgt is dat helemaal mooi.

En van dat gewicht is natuurlijk wel waar, maar op zich is 3kg nog wel te doen, maar 5 is toch echt te veel.

En dan nog even over de accutijd, er staat dus 4 uur, maar dat hangt af van het gebruik. Maar met een beetje internetten moet ie dat wel halen dan?
Ik heb zelf 'n Dell Inspiron 1100 (maandje of 9 oud) met 'n Celeron op 2,4ghz en ik kan al zo'n 4-4,5 uur internetten met 't beeld op 3/4e helderheid dus ik denk zelf dat 't met 'n lager geklokte pentium mobile ook wel zal lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 23-06-2005 13:33 . Reden: 't blijkt geen centrino maar gewoon 'n p. mobile te zijn. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij ons op de hoge school (sommige tweakers beginnen deze posts te herkennen in de laptop-topics) hadden we ooit eens 12 Dell proeflaptops gekregen en deze werden snel afgeragd door docenten (40+% uitval). Laat staan als je studenten erop loslaat.

Acers zijn ook niet ideaal: oververhitte types, behuizingen die durven te barsten, schanierproblemen,... maar de service in Antwerpen is goed. Bij een vriend hadden ze een mobo moeten vervangen en ineens een bordje met snellere grafische kaart erin gestoken omdat men geen ouwe bordjes meer maakt.

IBM ga ik niet bespreken wegens budget.

Zolang je van Toshiba afblijft, dan is het ok. Alleen Toshiba overwegen als je "een vaste Toshiba-technieker in huis heb".

Het budget met € 200 omhoog duwen gaat je veel betere toestellen opleveren, de volgende prijzen zijn adviesprijzen van Acer.be:

TM 4101WLMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz (Dothan730/2MB/533MHz), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15.4TFT WXGA, 512MB DDR II RAM (2x256), 80GB HDD, DVD-Dual Double Layer, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, ATI X700 64MB
€1199 (4uur op batterijen en snelle grafische kaart)

TM 4150LMi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz (Dothan715A/2MB), Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2, 15TFT, 512MB DDR II RAM (2x256), 60GB HDD, DVD-Dual double layer, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, 6-in-1 card reader, shared video memory
€ 999 (4uur op batterijen, XGA 1024*768 slechte resolutie en geen grafische kaart, onboard telt niet mee)

TM 4502LCi, Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6GHz(Dothan 725/2MB), Microsoft® Windows® XP Professional Edition SP2, 15TFT, 512MB DDR RAM (2x256), 40GB HDD, DVD&CDRW, LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g
€ 1055 (5uur op batterijen, XGA 1024*768 slechte resolutie en geen grafische kaart, onboard telt niet mee)
Dell Inspiron 2200

Processor: Intel® Pentium® M Processor 725 (1.60 GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB)
Microsoft® Besturingssysteem: NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen: 512MB 333MHz DDR Memory (1x256 + 1x256 in base)
Toetsenbord: (QWERTY) - Internal Keyboard
Harde schijven: 60GB (5400rpm) IDE Hard Drive
Muis: 20% Off Kensington Pocket Mouse Pro Wireless
Modem: NL - Modem Kabel en Adapter
Optical drives: 8X DVD+/-RW
Wireless Networking: Dell Wireless 1450 802.11b/g mini PCI card
Microsoft® software: NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM) 9108 [630-11003] 25
Uitgebreide garantie: Standard Lite 3Yr NBD + 30D on-line access to Multi media & Security + 3Yr Complete Care AD Cover
Voeding: 60W AC Adapter
USB geheugen: Free 64MB Memory Key
Dell Photo Album: Photo Album ™ SE Basic
Paint Shop: Paint Shop™ Pro® Basic Edition
Primaire Batterij: 8 Cell 65WHr LI-ION High Capacity Primary Battery
Draagtassen: Targus Style & Comfort Rugtas (zwart)
Money Off Savings: 30 Euro off inc vat
Dell Media Experience: Dell Media Experience 3.0 Basic - Inspiron
LCD scherm: 15.0 inch XGA LCD Panel

Totaal: 1.049,12 EUR Incl. BTW
Gratis transport op dit systeem!
Dus je hebt een toestel met een normale processor, goede harde schijf, slecht scherm (1024*768 veel te weinig plaats op je scherm om iets te doen) en geen grafische kaart.

[ Voor 75% gewijzigd door rapture op 23-06-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
Onder de 800 euro, zal je moeilijk een toestel vinden met een autonomie van 4 uur.
De enige die ik ken die dat haalt is de HP nx6110 (4,25 u). Deze hebben voor deze prijs echter slechts 256 Mb geheugen en zijn dus af te raden. Bovendien heb ik nog twijfels bij die batterijlooptijd. Die is namelijk precies gelijk aan die van de HP nc6120, en deze heeft een Pentium M processor. Ik dacht dat de Celeron M beduidend minder zuinig was dan een Pentium M. Dus of die 4,25 u bij Celeron M echt klopt, weet ik niet.

Ik las dat je niet zo van Acer houdt, maar hun modellen bieden wel veel waar voor hun geld.
De stevigheid valt nog wel mee, volgens mij.

Dus voor 800 euro lijkt mij 3 tot 3,5 uur veruit het maximum. Voor ruim 900 euro kan je wel gaan voor de Acer Travelmate 4150LMi. Deze heeft een batterijlooptijd tot 5 uur.

Wil je toch onder de 800 euro blijven, dan zou ik gaan voor de Acer Aspire 5001LMi.

Over dat XGA-scherm kan ik het volgende zeggen: dit hangt vooral van je eigen smaak af.
Ik ben persoonlijk best tevreden met een XGA-scherm (heb ik hier ook op m'n desktop CRT)
Voordeel is dat alles duidelijk leesbaar is, nadeel is dat er wat minder informatie op je scherm past.
Bij een SXGA+ scherm zal er beduidend meer informatie op je scherm staan, maar op een 15 inch TFT scherm lijkt mij dat moeilijk leesbaar (wegens veel kleiner).
Pagina: 1